Raya schreef:
Onder de strenggelovigen in de bible belt in Nederland is het niet anders.
We moeten er voor zorgen dat scheiding van kerk en staat ook in wetgeving goed wordt doorgevoerd. Dus geen religieuze argumenten om abortus of euthanasie te beperken of winkels op zondag te sluiten. En dat geldt dan voor alle geloven, nu en in de toekomst.
Als je het stuk uit het AD hebt gelezen dan is het nogal miraculeus om te stellen dat het in de "bible belt" niet anders gaat.
Ik hecht aan Sabbats-rust, zoals dat in de Joodse Wet is vastgelegd. Ik ben er van overtuigd dat het de volksgezondheid te goede komt, evenals 's nachts slapen en overdag werken, zo zit de schepping in elkaar.
Het 'moslimextremisme' is een probleem, maar ik hoorde deze week tocht van een moslim-geestelijke dat dit probleem door de moslimgemeenschap zélf moet worden opgelost, waar hij ook zelf voor ijvert, met name door voorlichting op scholen. Het heeft lang geduurd, maar er komt iets op gang.
Ik hoorde deze week op TV ook jonge moslims en moslima's, in Nederland, zeggen dat er toch een islamitische staat moet komen[!].
Volgens mij zijn die er al in overvloed Saoedi Arabië, Iran, Pakistan, Afghanistan etc. Wat stelt men zich voor bij een islamitische staat?