Het is nu ma dec 17, 2018 12:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fotocamera
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 8:24 pm 
lid

Ik wil een nieuwe camera kopen, mijn oude 'klikklak' voldoet niet echt meer. Ik heb absoluut geen verstand van instellingen of gedoe met verwisselbare lenzen, dus ik zoek er eentje die min of meer alles zelf regelt. Foto Klein, een keten met meerdere vestigingen in mijn woongebied, adviseerde mij de Samsung WB850F. Volgens de website Kieskeurig is dat een goede camera. Een pakket van camera, 32 GB geheugenkaart (class 10), een tasje en een extra SLB 10a accu kost mij bij hen 403 euro. Om te vergelijken ben ik ook even bij de Mediamarkt binnen gelopen. Hetzelfde pakket kost daar ongeveer 352 euro, zo'n 50 euro minder. Toch heb ik m'n twijfels. Is een fotospeciaalzaak niet te prefereren boven zo'n 'supermarkt' als Mediamarkt waar voornamelijk van die jonge jochies werken die van toeten noch blazen weten? Wat is jullie idee hierover?

En, iemand die ervaring heeft met deze camera of iemand die een ander type beter vindt?

Profiel  

Berichttitel: Re: Fotocamera
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 8:41 am 
lid

Niemand?

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 11:42 am 
Niet zo haastig, mevrouw.

Zelf heb ik een Samsung L74W, de "W" staat voor 'Wide' van 'breedbeeld'.
Mijn fotografie gaat niet verder dan het maken van kiekjes.
Soms zitten er aardige tussen.
Alles gaat vrijwel automatisch en het dingetje was redelijke geprijsd.
Er zitten vast veel mogelijkheden op die ik niet gebruik, maar het lukt me zelfs af en toe om een filmpje met geluid op te nemen.
Omdat ik veel buiten op de fiets ben, wilde ik een apparaat dat alles kan en in mijn fietstasje past.
Dan wilde ik een fysieke zoomlens, geen elektronisch uitvergroten, dat kan ik thuis ook.