Het is nu vr okt 19, 2018 12:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2013 8:33 pm 
Gratis?
Is er nog iemand hier die dat gelooft?

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 12:10 am 
lid

Einstein schreef:
Tsja euuhm een tegengeluid(je) op al deze kritische bijdragen.. ik ben het eens met Raya, ik opereer ook onder pseudoniem.. maar de koppelingen met familie en vrienden en collega's zijn er wel en ik ga mijn accountje echt niet opheffen. Ik ben een Facebook-fan en ik heb helemaal niet zo'n bezwaar tegen suggesties via e-mail. Klik "gelezen". Ik vind het eigenlijk wel leuk, dat er een website bestaat die zoveel leden heeft, dat zo ongeveer iedereen die ik ken daar lid is. En allemaal gratis.. wanneer je het vergelijkt met vroeger, toen je honderden euro's en tientallen uren per jaar zat te besteden aan verjaardagskaarten, kerstkaarten, etcetera.. van sommige mensen had je geen adres, dat moest je dan weer gaan achterhalen.. om het electronisch te doen is toch wel een stuk comfortabeler !

Het is natuurlijk heel slimme software bij Facebook, ook commercieel, dat is duidelijk.. maar wat doet het nu eigenlijk voor schade ? Zo'n tracking-optie vind ik erg ver gaan natuurlijk, maar er zijn dus veel meer bedrijven die precies hetzelfde proberen te doen. Via spelletjes (die veel minder toevoegen als Facebook) worden mij privee-gegevens afhandig gemaakt, die ik normaal alleen aan FB-vrienden, linkedin-vrienden wil toevertrouwen. Dat Facebook het weet, maakt me niet zoveel uit. Die hebben de gegevens van nog 3 miljard aardbewoners.

Wanneer je je FB-account opheft, lijkt me struisvogel-politiek: denk je nu werkelijk, dat jouw gegevens "veilig" zijn voor andere mee-eters ? Cookies.. Wat die positie-bepaling betreft, DAT ben ik helemaal eens met mallemeid hierboven. Ik heb er ook geen behoefte aan, dat "men" (ook niet mijn FB-vrienden !) ten alle tijde weet, waar ik precies zit. Dus ik zet de positiebepaling alleen aan, wanneer ik daar zelf behoefte aan heb. Oplossen bij de bron. Niemand kan er dan bij, omdat mijn positie niet bepaald wordt. Het ene wel en het andere niet. Noem het selectief winkelen, kennis van techniek.. weten wat je zelf publiceert en wat niet.. het is allemaal niet zo magisch, wat Facebook doet. wanneer je je contactenlijstje niet uit handen wilt geven, open dan Facebook via de browser en niet via een appje. Opgelost.

Ik had geen FB account en ik wilde eigenlijk geen facebook account.
Verder gebruik ik altijd en overal al niet mijn eigen naam.
En nooit mijn eigen e-mailadres maar die van een andere site.
Alleen hier gebruik ik mijn eigen e-mailadres.
En het maakt me feitelijk niet uit dat face-book of andere sites dat wat ik online zet weten of kennen.
Tot op zekere hoogte.

Mij gaat het om het principe, ik vind de methodes van FB helemaal niks, en wil er dus geen bijdrage aan leveren.
Vandaar; ik had direct spijt me toch te hebben laten verleiden en mee te doen aan iets waar ik principiële bezwaren tegen heb.
Heeft niets met struisvogel politiek te maken.
Ik ben van veel online clubjes lid, waaronder een paar vrij grote, (probeer me maar te vinden als je kan :) )en als die naar mijn gevoel grenzen overschrijden dan zeg ik mijn lidmaatschap daar ook voor op.

Laat zien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 12:23 am 
lid

Wat die positie-bepaling betreft, DAT ben ik helemaal eens met mallemeid hierboven.

Vroeger, lang geleden waren mensen deze mening ook toebedeelt over zaken waar ze nu de schouders ophalen.
Gewenning speelt een hele grote rol.
En wij Nederlanders staan er om bekend vrij weinig vragen te stellen als het gaat om het beschermen van je persoon als zodanig.
Als je niks te verbergen hebt, wordt er al vrij snel aangegeven en het is allemaal vrij onschuldig.
En zo gaat er ieder jaar weer een stukje van je privacy verloren, ongemerkt of juist opgemerkt :)

phpBB [media]

Laat zien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 9:05 am 
lid

Ik heb niets te verbergen! Waarom zou ik dat niet verborgen mogen houden? Mijn zaken gaan alleen mij maar aan.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 9:12 am 
Raya schreef:
Ik heb niets te verbergen! Waarom zou ik dat niet verborgen mogen houden? Mijn zaken gaan alleen mij maar aan.

Je hebt misschien niet iets te verbergen, maar je hebt wel iets te beschermen!
Zie mijn onderschrift.

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 9:22 am 

Dat weet Jacob Appelbaum zeker. Ze zullen hem altijd in de gaten blijven houden, zijn telefoonverkeer afluisteren, zijn internetverbinding monitoren.

Lees hier de rest van het artikel:

'Anonimiteit is een mensenrecht'

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 3:01 pm 
lid

oombas schreef:
Raya schreef:

Je hebt misschien niet iets te verbergen, maar je hebt wel iets te beschermen!
Zie mijn onderschrift.

Helemaal mee eens!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]