Het is nu zo dec 16, 2018 5:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuwe computer.
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 12:00 am 
lid

oombas schreef:
HvR schreef:
oombas schreef:
Dan hier nog even mijn Mac Classic, hij doet het nog steeds.
Internet is een omslachtige methode, ik heb een Asante SCSI naar Ethernet adapter met coax en die moet via een verloopkastje weer naar UTP en dan kan ik aan het netwerk.
Eerst lokaal.
Geen wonder van snelheid, dat moge duidelijk zijn.
Dan begin ik pas.
Een collega heeft het ooit mooi samengevat:
"Nou, OB, dan heb je het allemaal aan de gang. Wat dacht je er aansluitend mee te gaan doen?"

Ik geniet meer van de reis, dan ontdek je vaak het meest.

Afbeelding

Wat mij dan weer doet denken aan "Zen en de kunst van het motoronderhoud".... Ken je dat boek ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zen_en_de_ ... ronderhoud

Ja, ik heb het en ook gelezen.
Het staat hier in de boekenkast, tussen "Fietsverhalen" en "Brave New World".

Afbeelding

I'm not surprised.... En je zult dus ook mijn associatie (door jouw eerdere opmerking) wel begrijpen.

Ik heb een nieuwere uitgave: de 34e (!) druk uit 2006.
Vond het geen makkelijk boek maar de essentie glashelder en aansprekend.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2013 11:39 pm 
lid

Ik heb vorige week net een nieuwe (wel tweedehands) iMac gekocht via Marktplaats. Een 27" uit 2010, met een I7 processor erin, en 12 Gig geheugen. Ondanks dat dit verhikel uit 2010 komt (overigens nog in de uitgebreide garantie), is het een beest van een machine. Geschikt voor Videoediting, Ontwerpen, fotobewerking, en een scherm......wow! 2580 punten in de breedte, daar komt bijna geen enkel ander scherm mee, tenzij je er ongeveer 1000 euro voor neertelt. Het betekend eigenlijk dat je HD Video kunt bewerken, dit in Full HD kunt bekijken, en dan nog scherm overhouden voor je gereedschappen en menus.

Het was een rib uit mijn lijf, maar het was het zeker waard.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: ma jun 17, 2013 1:11 am 
Gefeliciteerd met uw aankoop!
De prijs ben je over een jaar vergeten, vooropgesteld dat alles nog goed werkt.
Nog een SSD er bij en je rendert op topsnelheid:

Hier een exemplaar waar de SSD al in zit, alleen dat extra geheugen, krijg dat er maar eens in:

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di jun 18, 2013 9:40 am 
lid

Ik heb ook net mijn nieuwe computer binnen en ik moet zeggen het is even wennen met die Windows 8. Bij Aldi was er een superaanbieding voor een Medion met core i5 prosessor waarvan ik eerst de test heb gelezen en daar kwam hij als zeer goed uit en bij Mediamarkt heb ik een Philips 24" TV/monitor gekocht na uitgebreid advies en vergelijkingen met andere monitoren en daar stak hij ver boven de anderen uit qua resolutie. Ik kan zeggen dat ik mijn erg verwend voel met dit verjaardagscadeau. Jullie horen nog wel hoe mijn ervaringen zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 11:39 pm 
lid

Ik heb ook een nieuwe computer. Gekocht via Marktplaats.

Opgehaald bij een student en het geheel zag er uit alsof de computer al heel lang in studentikoze omstandigheden had verkeerd:
De kast zat vol deuken en wijnvlekken, de voeding lag er naast omdat 'ie er vanwege een idioot groot koelblok voor de processor niet meer in de kast paste en voor de rest was het ding grotendeels in losse onderdelen.
Nou ja, alles los achterop de fiets met de hand er op en zo naar huis gefietst.
Het geheel kostte mij €12,50, voor een 64-bits AMD Athlon met 3GB geheugen (waarvan 2GB niet werkt, maar dat terzijde).

Inmiddels is het moederbord verhuist naar een fatsoenlijke kast van een oude computer waar nu ook de voeding inpast en spendeer ik een groot deel van de dag aan het inrichten van mijn nieuwe servertje: eerst routersoftware (al het internetverkeer bij mij thuis gaat via mijn router), dan de webserver en database (ik heb er een paar websites op draaien), beveiliging met SSL en kerberos en mijn eigen cloud-server om de Teevens en Prisms van deze wereld buitenspel te houden.

Wat nog komt is de wifi-kaart om er een wifi-accesspoint van te maken, LDAP voor een centrale opslag van adresboek en dergelijke en samba om er een Windows domeinserver van te maken.
En de camera-software voor de camerabeveiliging in mijn huis. En de software voor de UPS (een kast met een accu waarmee de computer bij stroomuitval automatisch afsluit ipv. abrupt uit te gaan).
En natuurlijk een serverprinter, bijvoorbeeld voor de laserprinter uit 1993 die ik onlangs heb gekocht voor €5,- en die het onder Linux gewoon doet.
Dat enorme koelblok is toch wel een succes want zelfs als de ventilator zou uitvallen zal 'ie niet snel te heet worden.

Werken en muziek luisteren en TV-kijken doe ik nog op de PC die ik al heb (die nieuwer is dan het 2e-handsje wat ik nu gekocht heb).

Zo houd ik mezelf weer even van de straat hoewel dit soort projecten misschien meer geschikt zijn voor donkere najaarsdagen. Maar de aankoop was toch wel een succes.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 11:46 pm 
lid

Savage Elve schreef:
Ik heb ook een nieuwe computer. Gekocht via Marktplaats.

Opgehaald bij een student en het geheel zag er uit alsof de computer al heel lang in studentikoze omstandigheden had verkeerd:
De kast zat vol deuken en wijnvlekken, de voeding lag er naast omdat 'ie er vanwege een idioot groot koelblok voor de processor niet meer in de kast paste en voor de rest was het ding grotendeels in losse onderdelen.
Nou ja, alles los achterop de fiets met de hand er op en zo naar huis gefietst.
Het geheel kostte mij €12,50, voor een 64-bits AMD Athlon met 3GB geheugen (waarvan 2GB niet werkt, maar dat terzijde).

Inmiddels is het moederbord verhuist naar een fatsoenlijke kast van een oude computer waar nu ook de voeding inpast en spendeer ik een groot deel van de dag aan het inrichten van mijn nieuwe servertje: eerst routersoftware (al het internetverkeer bij mij thuis gaat via mijn router), dan de webserver en database (ik heb er een paar websites op draaien), beveiliging met SSL en kerberos en mijn eigen cloud-server om de Teevens en Prisms van deze wereld buitenspel te houden.

Wat nog komt is de wifi-kaart om er een wifi-accesspoint van te maken, LDAP voor een centrale opslag van adresboek en dergelijke en samba om er een Windows domeinserver van te maken.
En de camera-software voor de camerabeveiliging in mijn huis. En de software voor de UPS (een kast met een accu waarmee de computer bij stroomuitval automatisch afsluit ipv. abrupt uit te gaan).
En natuurlijk een serverprinter, bijvoorbeeld voor de laserprinter uit 1993 die ik onlangs heb gekocht voor €5,- en die het onder Linux gewoon doet.
Dat enorme koelblok is toch wel een succes want zelfs als de ventilator zou uitvallen zal 'ie niet snel te heet worden.

Werken en muziek luisteren en TV-kijken doe ik nog op de PC die ik al heb (die nieuwer is dan het 2e-handsje wat ik nu gekocht heb).

Zo houd ik mezelf weer even van de straat hoewel dit soort projecten misschien meer geschikt zijn voor donkere najaarsdagen. Maar de aankoop was toch wel een succes.

Misschien stop ik er ook nog de TV/MPEG-kaart in die ik onlangs voor 90 cent heb gekocht.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]