Het is nu di jul 07, 2020 11:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe computer.
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 11:17 am 
lid

Ik ga een nieuwe PC aanschaffen dat ook geschikt is voor videomontage en niet al te duur want dan wist ik het wel, wat raden jullie mij aan?

Profiel  

Berichttitel: Re: Nieuwe computer.
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 12:11 pm 
lid

Ik ben met die toepassing te onbekend en wil je niet van de wal in de sloot adviseren.

Ik weet wel dat ik als winkel, goede erveraringen heb met Paradigit.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 1:05 pm 
lid

Een nieuwe PC aanschaffen is als een nieuwe auto kopen.
Wat heb je nodig en wat ga je er mee doen.
In het geval van videomontage heb je veel geheugen nodig, ruime opslagmogelijkheden en een niet te trage computer.
Paradigit is wel redelijk, maar zeker niet goedkoop.
Bij de aanschaf dien je rekening te houden met niet alleen de prijs maar veel belangrijker is de service en garantie.
Er zijn een aantal sterke afraders zoals Packard Bell, HP (compaq) en nog een aantal van dat soor merken.
Zelf ben ik bijvoorbeeld ook geen acer liefhebber.
Dat niet wil zeggen dat het slechte pc's zijn, maar er zitten veel haken en ogen aan.
Bijvoorbeeld HP die zijn moederborden speciaal laat maken en daardoor alleen hele dure vervangingen heeft.
Had er eentje gerepareerd, moederbord in de winkel voor 50 eurie en bij hp 400 eurie.
P.B., harde schijf kapot, winkel 100 eurie en bij P.B. 300 eurie of windows kwijt.
Acer geen kontakten in Nederland, klantenservice in België.
Dell weinig verkooppunten, via internet, PC maand kwijt voor reparatie.

Allemaal redenen on merk PC's zoveel mogelijk te vermijden.
Goeie ervaringen met medion. On site service, moederbordje kapot, binnen uur vervangen.
Mediamarkt geen verstand van computers, geen reparatieservice, naar fabrikant, PC hele poos kwijt.

Zo zie je maar dat de vraag welke PC geen makkelijke is tegenwoordig.
Nogmaals het belangrijkste is de service en de garantie.
On site service is wel handig.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 2:12 pm 
lid

Ik zou als ik jouw was eerst onderzoeken welke cpu je nodig hebt voor video montage.
In het het segment van 200 euro moet dat lukken, als je voor Intel gaat.
Een AMD cpu zal ook goed gaan, en dan ben je al snel een euro of 50 minder kwijt.
Voor video montage is het van belang een cpu te hebben die goed kan omgaan met het kompressen van video-bestanden en dus die berekeningen goed kan maken.
Daar moet je gewoon ff op googlen.

Dan denk ik, en dat weet ik wel zeker dat veel ram een pré is voor video montage. M.a.w. hoe meer hoe beter.
Dan zul je dus ook voor Windows 7 of 8 moeten gaan omdat XP niet meer dan 3.8 gb aan ram kan detecteren, terwijl 7 en 8 minimaal 8 gb aan ram detecteert, maar ik dacht zelfs tot 64, maar dat weet ik niet zeker.
Kun je ook ff opzoeken.
Een moederbord maakt niet zoveel uit, als je maar oplet of het een mobo is waar toekomstige cpu's in kunnen. Daar heb je volgens mij keuze genoeg in en hoeft niet duurder te zijn dan 90/100 euro.
En ik zou voor een SSD harde schijf gaan, van 256 gb.

En nog een tip, ik heb mijn PC samengesteld door alle onderdelen op te zoeken, reviews van te lezen, en vervolgens bij 1 adres gekocht.
Er zit verschil in prijzen en je kunt gemakkelijk een paar tientjes tot honder euro besparen door bij verschillende winkels onderdelen te kopen.
Ik heb daar bewust niet voor gekozen en heb alles bij Azerty besteld.
De onderdelen online bestelt en door Azerty de PC in elkaar laten zetten, kost je 50 euro dat in elkaar zetten.
Je hebt dan alles onder één dak aan garanties ed, dat vind ik een pré.

Mocht je hulp nodig of vragen hebben, geef maar een gil.

Laat zien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 2:28 pm 
lid

Paradigit is niet de allergoedkoopste, maar ook niet de allerduurste.
Ik ben erg tevreden over de service van Paradigit.
Moest ooit een Harddisk laten vervangen van een oud laptopje. Zijn ze een uur mee bezig geweest. Ik hoefde alleen de HD af te rekenen.

Paradigit is een van de weinigen die ook nog een complete kloon (gebouwd) kan leveren. Moet ik binnenkort eentje van bestellen voor mij(n) prive/werk.
Ik wil inderdaad een kloon, waarvan de onderdelen op iedere straathoek zijn te krijgen. Bij merken ben je al snel de klos, omdat vaak de maatvoering van bijv. de voeding afwijkend is, of er geheime jumpers zijn verzet op onderdelen, zodat je er niet makkelijk iets van een ander merk in kunt zetten.
Dat is een van mijn belangrijkste problemen met merken. Ze zijn moeilijker uit te breiden/aan te passen aan specifieke wensen/eisen. En zowel, dan ben je vaak aan het merk gebonden en dus veelal hoge prijzen.

Acer (laptop) heb ik zelf niet zo'n goede ervaring mee.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 2:44 pm 
lid

da Vinci schreef:
Ik ga een nieuwe PC aanschaffen dat ook geschikt is voor videomontage en niet al te duur want dan wist ik het wel, wat raden jullie mij aan?

Ik heb je een PB tje gezonden , met het tel.nr van iemand die op maat PC bouwt tegen een acceptabele prijs.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 5:23 pm 
lid

Alexos schreef:
da Vinci schreef:

Ik heb je een PB tje gezonden , met het tel.nr van iemand die op maat PC bouwt tegen een acceptabele prijs.
Bedankt voor je tip. Ik zat zelf te denken aan een computer van het merk Medium met een Intel 5i processor, alleen de videokaart daar wil ik iets anders voor hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 10:14 pm 
da Vinci schreef:
Alexos schreef:
da Vinci schreef:

Bedankt voor je tip. Ik zat zelf te denken aan een computer van het merk Medium met een Intel 5i processor, alleen de videokaart daar wil ik iets anders voor hebben.

De IT'er van onze afdeling kon gebruik maken van onze gezamenlijke inkoop en die inkoop gaat in het groot.
Toch heeft hij daar geen gebruik van gemaakt en zelf een Medion gekocht.
Een volgende keer kocht hij weer/nog een Medion, kennelijk was hij tevreden.
Regelmatig komt er hier een Medion langs om er weer wat aan te doen, bijna altijd op het gebied van installaties.
Medion had net zo'n negatieve bijklank als een Franse auto.
Ik heb er niet zulke slechte ervaringen mee.
Ik koop al jaren 2e hands Dell, tot mijn tevredenheid.
De machine waarop ik dit bericht maak, is een 64-bits machine, gekocht voor 250 Euro.
Een Dell Precision 690 met Intel Xeon processoren.
Inclusief OS, gewoon legaal (Win XP).
Alles deed het.
Compleet met kast en snoeren.
Waarom voor nog geen 10% van de nieuwprijs na net 2 jaar?
Het onderhoudscontract liep af en de firma wilde wat nieuws.
Er kan desgewenst iets van 32G geheugen in, ik gebruik er 8.
Een zwaardere machine heb ik nooit gehad, in alle opzichten.
Nu zit er een andere grafische kaart in, waarmee de machine nog beter geschikt is voor video-montage.
Dus van een eenvoudige 64-bits machine die het gewoon deed, is hij in de loop van de afgelopen jaren wat opgewaardeerd.
Ik gebruik hem al een aantal jaren.
Nu 64-bits Ubuntu en idem Windows 7 en veel virtuele machines (onder VMware op Linux).
Ja, als de voeding het begeeft of het MoBo, dan heb ik een probleem.
Dat moet ik dan oplossen via Ebay.
Tot een aantal jaren terug deed ik alleen aan zelfbouw, alle onderdelen zelf uitzoeken en zelf assembleren.
Nu doe ik dat niet meer, ik heb een betrouwbare leverancier die voor een fractie een sublieme PC aflevert.
Liever een complete tweedehands voor een fractie van de prijs, dan een gestripte nieuwe!

Afbeelding

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 1:12 pm 
lid

Medion is bekend geworden als het huismerk van de Aldi. Nu geldt in Nederland dat de verkoper van goederen het eerste aanspreekpunt is op het moment dat er iets mis is. Aldi had als supermarkt echter geen behoefte om allerlei technische vragen in de winkels te krijgen daarom hebben ze met Medion afgesproken dat Medion voor de support zou zorgen en dat die support goed moest zijn. Daar pluk je nu nog steeds de vruchten van als je een Medion zou aanschaffen.
Zelf koop ik mijn spullen meestal bij Dell. Afhankelijk van het servicelevel wordt bepaald hoe snel de monteur bij je aan de deur staat. Dell doet volgens mij tegenwoordig aan on-site support. Je hoeft je computer dan niet op te sturen maar hij wordt bij jou thuis of op kantoor gemaakt.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 1:38 pm 
lid

double0dennis schreef:
Medion is bekend geworden als het huismerk van de Aldi. Nu geldt in Nederland dat de verkoper van goederen het eerste aanspreekpunt is op het moment dat er iets mis is. Aldi had als supermarkt echter geen behoefte om allerlei technische vragen in de winkels te krijgen daarom hebben ze met Medion afgesproken dat Medion voor de support zou zorgen en dat die support goed moest zijn. Daar pluk je nu nog steeds de vruchten van als je een Medion zou aanschaffen.
Zelf koop ik mijn spullen meestal bij Dell. Afhankelijk van het servicelevel wordt bepaald hoe snel de monteur bij je aan de deur staat. Dell doet volgens mij tegenwoordig aan on-site support. Je hoeft je computer dan niet op te sturen maar hij wordt bij jou thuis of op kantoor gemaakt.

Klopt. Je kunt daarvoor contracten afsluiten met tijden. Binnen vier uur, binnen acht uur, volgende werkdag etc. Maar dat is meer voor bedrijfsmatig gebruik. Geldt overigens ook voor HP volgens mij.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 1:17 pm 
lid

double0dennis schreef:
Medion word tegenwoordig ook al verkocht bij de Mediamarkt en zelfs Gamma heeft hem al in zijn assortiment staan. Het scherm heb ik al vast besteld bij de Mediamarkt. Deze stond in de dag aanbieding dat ik via mijn e mail ontving, een Samsung 24" full HD scherm voor maar € 129,-

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 1:51 pm 
Heb zojuist even bij Medion gekeken.
Er staan een paar aardige desktops tussen, het systeem met het klepje aan de voorkant via welk je de I/O kunt bereiken, vond en vind ik geen handige optie.
Ik zou zo'n nieuwe machine eerst eens willen zien.
De gekozen oplossing om SSD met HDD te combineren bij enkele machines lijkt me wel handig.
Maar dan praat je niet meer over 'veel voor weinig'.
De vraag is of het samengaat, veel computer voor weinig geld en dan liefst nog een A merk.
Het bezwaar van Medion is natuurlijk wel dat je verplicht met allerlei zooi wordt opgezadeld, die je maar weer moet zien te verwijderen.
In dat bezwaar staat Medion niet alleen, ze hebben er bijna allemaal last van.
Het is een complot, aangestuurd vanuit Redmond :)

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 2:50 pm 
lid

Koop een MacBook en je bent van alle ellende af

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 3:10 pm 
Helemaal geschikt voor videomontage lijkt mij een Macbook niet.
De snelheid is te laag, het scherm is te klein, de opslagruimte laat te wensen over en de videoprestaties zijn ook niet om over naar huis te schrijven.
Mijn dochter heeft er een, die heb ik onlangs gerepareerd.
Ze gebruikt hem weinig, het meest gebruikt ze toch haar Packard Bell met Windows, die ik trouwens ook heb gerepareerd.
Een Macbook is leuk om tegenover derden te kunnen opscheppen dat jij je zo weinig PC voor zoveel geld kunt veroorloven, maar die glans is er ook wel af.
Mijn schoonzoon is tevreden met zijn iPhone, daar doet hij veel mee.
Behalve als hij thuis werkt, dan pakt hij zijn Acer met Windows om met de database op het bedrijf te werken.
Overigens heb ik die Acer ook gerepareerd.
Alle drie de reparaties betroffen trouwens hardware, ook een Macbook gaat gewoon stuk.
Voor mezelf heb ik al jaren een Mac Pro op het oog, dat is meer droom dan doel.
Wel heb ik zelf een Mac Classic, daar ben ik zuinig op.

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 4:06 pm 
Dan hier nog even mijn Mac Classic, hij doet het nog steeds.
Internet is een omslachtige methode, ik heb een Asante SCSI naar Ethernet adapter met coax en die moet via een verloopkastje weer naar UTP en dan kan ik aan het netwerk.
Eerst lokaal.
Geen wonder van snelheid, dat moge duidelijk zijn.
Dan begin ik pas.
Een collega heeft het ooit mooi samengevat:
"Nou, OB, dan heb je het allemaal aan de gang. Wat dacht je er aansluitend mee te gaan doen?"
Ik geniet meer van de reis, dan ontdek je vaak het meest.

Afbeelding

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 10:44 pm 
lid

Ik had de aanschaf van mijn nieuwe computer nog even wat uitgesteld.

Nu vraag ik mij af of ik een nieuwe computer moet kopen of een 3D-printer om zelf een nieuwe computer te printen...

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 11:39 pm 
Raya schreef:
Ik had de aanschaf van mijn nieuwe computer nog even wat uitgesteld.

Nu vraag ik mij af of ik een nieuwe computer moet kopen of een 3D-printer om zelf een nieuwe computer te printen...

Dan zou ik nog maar even wachten.
Het printen van een chip is nog ver weg.
Dat soort printers maken ze bij ASML en dan zou ik liever de Mac Pro kopen, dat lijkt mij goedkoper.
Ik houd het maar op mijn 2e hands Dell's, het laptopje waarmee ik dit maak is ook al zo'n topper.
200 Euro voor een Dell Latitude D531, compleet werkend met een legale Vista Business er op en een goede accu.
Voor 10 Euro een stevige originele tas er bij.
Ik heb er een SSD in gezet om dat experiment eens te kunnen doen en er zit alle I/O op die ik wil, zoal firewire en pc-card/express card.
Het is mijn eerste sinds jaren met een AMD chip, een Turion 64.
Ooit is een man vrijgesproken omdat hij een soortgelijk project op een heel andere manier aanpakte.
Hij was bezig met het ontwikkelen van een formule voor het fabriceren van een poeder voor instant-poes.
Daar heeft hij veel katten voor gebruikt en dat vonden de eigenaren niet zo leuk.
Toch kwam hij er mee weg.
Die richting zou het op kunnen gaan, een zakje poeder met instant-PC.

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 1:09 am 
lid

oombas schreef:
Internet is een omslachtige methode, ik heb een Asante SCSI naar Ethernet adapter met coax en die moet via een verloopkastje weer naar UTP en dan kan ik aan het netwerk.
Eerst lokaal.
Dan begin ik pas.
"Nou, OB, dan heb je het allemaal aan de gang. Wat dacht je er aansluitend mee te gaan doen?"

Afbeelding

Wat mij dan weer doet denken aan "Zen en de kunst van het motoronderhoud".... Ken je dat boek ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zen_en_de_ ... ronderhoud

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 3:09 am 
lid

HvR schreef:
oombas schreef:
Eerst lokaal.
Dan begin ik pas.

Afbeelding
dat boek ben ik driemaal in begonnen en heb ik drie keer weggelegd

Wat mij dan weer doet denken aan "Zen en de kunst van het motoronderhoud".... Ken je dat boek ?

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 9:40 pm 
HvR schreef:
oombas schreef:
Eerst lokaal.
Dan begin ik pas.

Afbeelding

Ja, ik heb het en ook gelezen.
Het staat hier in de boekenkast, tussen "Fietsverhalen" en "Brave New World".

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]