Het is nu wo sep 26, 2018 1:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 9:56 pm 
lid

... is op bevel van de rechter onbereikbaar gemaakt.

Eén van m'n beide providers heeft dus inmiddels moeten buigen voor de wensen van de stichting BREIN, en doorgifte van alle sites
verwijzend naar The Pirate Bay moeten blokkeren.

Afbeelding

Hier past natuurlijk maar 1 reaktie op: Afbeelding

Mochten inmiddels nog meer mensen in hetzelfde schuitje zitten, dan is er altijd nog een site met een zéér toepasselijke naam: http://fucktimkuik.org/

En anders is de lijst met TPB-proxies lang genoeg:

Buigen voor de wensen van een private onderneming als BREIN? Never. :noo:

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 10:02 pm 
In principe zijn stichtingen als Brein zelf parasieten clubs.
Want formeel private worden ze wel door de overheid betaald.

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 10:15 pm 
lid

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
(...)

Voor mensen die weinig verstand hebben van computers is een blokkade misschien lastig, maar anders is 't omzeilen geen enkel probleem.
Daarom heb ik dit draadje maar in Computer & Wetenschap gezet. 't Gaat immers primair om een computer-aangelegenheid.

Neemt niet weg dat een private organisatie natuurlijk nooit via een rechter sites moet kunnen laten blokkeren. Dat is een taak
die aan de overheid is voorbehouden, een organisatie die het volk vertegenwoordigd.

Stel je voor dat straks een milieuclub naar de rechter stapt om sites te laten verbieden die vliegreizen aanbieden. Met als argument
dat vliegen schadelijk is voor het milieu, en sites die ernaar verwijzen milieuregels overtreden. :wacko:

Ook al is een blokkade makkelijk te omzeilen... het hoort niet dat private instellingen een blokkade kunnen opwerpen.
Daarom hoop ik van harte dat in Hoger Beroep de rechter gehakt maakt van het vonnis.

Al dat geld dat BREIN kwijt is aan procederen (en de eigen organisatie) zou beter naar artiesten en makers kunnen gaan. :holy:

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 10:20 pm 
lid

Omzeilen van een wettelijke maatregel, hoe verleidelijk ook is burgerlijk ongehoorzaam. Ik weet niet of je Kiam met deze illegale route op het forum moet belasten.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 10:28 pm 
lid

osker schreef:
Omzeilen van een wettelijke maatregel, hoe verleidelijk ook is burgerlijk ongehoorzaam. Ik weet niet of je Kiam met deze illegale route op het forum moet belasten.

Hier ga je de fout in. Er is geen wet die het bezoeken van TPB verbiedt. Staatssecretaris Fred Teeven van Justitie wilde een tijdje terug
een (uitgekleed) downloadverbod, maar had een Kamermeerderheid tegen zich.

De huidige zaak is puur tussen de stichting BREIN en de ISP's in Nederland. Er gaat nog een Hoger Beroep volgen, en misschien
gaat deze zaak wel door tot aan de hoogste instantie. Pas dan zou je kunnen zeggen dat het kracht van wet heeft.

Maar nu niet. Er wordt alleen maar een Afbeelding opgestoken naar Tim Kuik en zijn club.

Mocht hij (zéér onwaarschijnlijk) WSP dreigen met een rechtszaak, dan moet beheerder maar rap de links in dit draadje verwijderen,
maar anders voorzie ik geen problemen. Jij wel?

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 10:28 pm 
Mazrim Taim schreef:
(...)

Voor mensen die weinig verstand hebben van computers is een blokkade misschien lastig, maar anders is 't omzeilen geen enkel probleem.
Daarom heb ik dit draadje maar in Computer & Wetenschap gezet. 't Gaat immers primair om een computer-aangelegenheid.

Neemt niet weg dat een private organisatie natuurlijk nooit via een rechter sites moet kunnen laten blokkeren. Dat is een taak
die aan de overheid is voorbehouden, een organisatie die het volk vertegenwoordigd.

Stel je voor dat straks een milieuclub naar de rechter stapt om sites te laten verbieden die vliegreizen aanbieden. Met als argument
dat vliegen schadelijk is voor het milieu, en sites die ernaar verwijzen milieuregels overtreden. :wacko:

Ook al is een blokkade makkelijk te omzeilen... het hoort niet dat private instellingen een blokkade kunnen opwerpen.
Daarom hoop ik van harte dat in Hoger Beroep de rechter gehakt maakt van het vonnis.

Al dat geld dat BREIN kwijt is aan procederen (en de eigen organisatie) zou beter naar artiesten en makers kunnen gaan. :holy:

Dat ben ik wel met je eens wat er bebeurd is feitelijk waanzin.

Ook is er iets vreemds er zijn wat artiesten/schrijvers/..... die aardig wat geld vangen van dit soort stichtingen.
Maar ook heel veel ontvangen geen spie, het lijkt dat dit slechts toekomt aan een paar uitverkorenen.

Overigens krijgen stichtingen als Brein/Buma/Stemra...... voor honderden miljoenen uit de overheidspot
Zou een mooi bezuiniging kunnen zijn.
Maar ja in die stichtingen zitten weer gedumpte politici en zo wast de ene hand de andere.
Er is heel veel geformaliseerde corruptie in ons land.
Wat weer ondersteunt wordt door rechters.

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:01 pm 
lid

Net ontdekt dat The Pirate Bay een nieuw adres heeft , en dat dit alleen maar geblokkeerd wordt
voor klanten van Ziggo en XS4all.

De andere providers waren NIET verplicht om automatisch nieuwe adressen te blokkeren... :hardlachen:

Dus... wél geblokkeerd, maar GEEN Ziggo of XS4all? Dan is dit het nieuwe adres: http://194.71.107.80/

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:41 pm 
Werkt lekker promt een virus binnen, bedankt hoor.

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 11:56 pm 
lid

Het gaat om de auteursrechten.

Allereerst vind ik het handhaven van wetten, een taak van de overheid, en zeker niet de taak van een private onderneming als Brein. Die hele Brein is, net als Buma en Stemra, een doorn in mijn oog. Ze hebben veel te veel macht, kunnen teveel voor eigen rechter spelen.
Let wel, ik download geen software of films illegaal. Is voor mij niet nodig. Dat wat ik nodig heb voor mijn werk, heb ik legaal van mijn werk. Verder bestaat er een schat aan freeware en open source. Voor een deel heb ik shareware. Voor een paar tientjes heb je software welke absoluut niet onderdoet voor een pakket van een paar honderd euro. Muziek download ik wel, maar dat ter vervanging van de lp's waar ik al dik voor betaald heb. Daarbij betaal ik nog steeds een kopieerheffing op cd'roms en dvd-roms. Overigens is een download van een liedje vaak ook weer de aanleiding een cd te kopen.

Ten tweede is het een probleem dat de entertainment- en softwareindustrie zelf heeft gecreeerd. Voor werkelijk een paar dollar- of eurocent, koop je een APP voor je Ipad of android tablet of telefoon. En ze doen gouden zaken, die APP-schrijvers. Als Microsoft zijn prijzen voor office zou laten zakken tot een paar tientjes, zullen er niet veel mensen meer zijn die het illegaal willen downloaden. Immers, voor een paar tientjes kun je dan wel rekenen op een beetje support en updates.

Last but not least, ben ik tegen internetcensuur, werkelijk ongeacht de inhoud. Dat ik niet blij ben met bepaalde inhoud en deze liever ook niet zie op internet, doet daar niets aan af. Grenzen blijken maar al te vaak stiekem verlegd te worden.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 9:40 am 

Ik had het snel opgelost, dus m'n boze bui is weer over.

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 9:47 am 
Raya schreef:

Allereerst vind ik het handhaven van wetten, een taak van de overheid, en zeker niet de taak van een private onderneming als Brein. Die hele Brein is, net als Buma en Stemra, een doorn in mijn oog. Ze hebben veel te veel macht, kunnen teveel voor eigen rechter spelen.
Let wel, ik download geen software of films illegaal. Is voor mij niet nodig. Dat wat ik nodig heb voor mijn werk, heb ik legaal van mijn werk. Verder bestaat er een schat aan freeware en open source. Voor een deel heb ik shareware. Voor een paar tientjes heb je software welke absoluut niet onderdoet voor een pakket van een paar honderd euro. Muziek download ik wel, maar dat ter vervanging van de lp's waar ik al dik voor betaald heb. Daarbij betaal ik nog steeds een kopieerheffing op cd'roms en dvd-roms. Overigens is een download van een liedje vaak ook weer de aanleiding een cd te kopen.

Ten tweede is het een probleem dat de entertainment- en softwareindustrie zelf heeft gecreeerd. Voor werkelijk een paar dollar- of eurocent, koop je een APP voor je Ipad of android tablet of telefoon. En ze doen gouden zaken, die APP-schrijvers. Als Microsoft zijn prijzen voor office zou laten zakken tot een paar tientjes, zullen er niet veel mensen meer zijn die het illegaal willen downloaden. Immers, voor een paar tientjes kun je dan wel rekenen op een beetje support en updates.

Last but not least, ben ik tegen internetcensuur, werkelijk ongeacht de inhoud. Dat ik niet blij ben met bepaalde inhoud en deze liever ook niet zie op internet, doet daar niets aan af. Grenzen blijken maar al te vaak stiekem verlegd te worden.

Dat klopt wel maar ik wil er wat aan toevoegen.

Veel van die rechten zijn gewoon te hoog en lopen te lang door.
Ik vind het belachelijk dat kinderen geld krijgen voor iets wat hun al veertig jaar geleden overleden vader twintig jaar voor zijn dood heeft geschreven.

Ook vallen de verliezen door de hoeveelheid illegaal materiaal in zekere zin wel mee.
Men doet het nml. ten onrechte voorkomen alsof alles wat gedownload wordt, anders gekocht zou zijn.

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 6:40 pm 
lid

Raya schreef:

Dat klopt wel maar ik wil er wat aan toevoegen.

Veel van die rechten zijn gewoon te hoog en lopen te lang door.
Ik vind het belachelijk dat kinderen geld krijgen voor iets wat hun al veertig jaar geleden overleden vader twintig jaar voor zijn dood heeft geschreven.

Ook vallen de verliezen door de hoeveelheid illegaal materiaal in zekere zin wel mee.
Men doet het nml. ten onrechte voorkomen alsof alles wat gedownload wordt, anders gekocht zou zijn.

Het eerste is sterk betwistbaar. Het gaat om intellectueel eigendom, oftewel een bezit. Kinderen erven normaliter gesproken van hun vader, ook dat wat die vader twintig jaar geleden voor zijn dood veertig jaar geleden ooit heeft aangeschaft. Het huis, wat de vader toen kocht, wordt ook niet het bezit van iedereen, jan en alleman, op het moment dat de vader overlijdt.

Het tweede ben ik volledig met je eens. Niet alles zou ook daadwerkelijk gekocht zijn. Sterker nog, veel van wat gedownload is, valt tijdens het beluisteren of kijken zodanig tegen, dat de knop om wordt gedraaid. Het is ook een selectie methode, waar tegenover staat, dat men ook in aanraking komt met zaken welke men wel aantrekkelijk vindt, en alsnog tot koop overgaat, van de betreffende muziek, film of programma, of nieuwe uitgave.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 7:31 pm 
Raya schreef:
Het eerste is sterk betwistbaar. Het gaat om intellectueel eigendom, oftewel een bezit. Kinderen erven normaliter gesproken van hun vader, ook dat wat die vader twintig jaar geleden voor zijn dood veertig jaar geleden ooit heeft aangeschaft. Het huis, wat de vader toen kocht, wordt ook niet het bezit van iedereen, jan en alleman, op het moment dat de vader overlijdt.
Het begrip intelektueel eigendom is zo wie zo een idioot begrip, het is eigenlijk slechts gebakken lucht.

Een huis is een voorwerp dat overgaat dat kun je niet vergelijken met iets wat alleen maar een abstractie is.

Een stratenmaker houdt toch ook niet het recht op een straat omdat hij er zo zijn best op gedaan heeft.

Een hoop van die rechten moeten worden worden afgeschaft, rechten tot 15/20 jaar na publicatie lijkt me meer dan genoeg.
Dan gaan de dames en heren maar weer eens aan het werk moeten andere mensen ook.

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: za mei 26, 2012 12:47 am 
lid

Ik had het snel opgelost, dus m'n boze bui is weer over.

Nou, gelukkig maar. :)

Dylan Thomas.
Laat zien
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Though wise men at their end know dark is right,
Because their words had forked no lightning they
Do not go gentle into that good night.

Good men, the last wave by, crying how bright
Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za mei 26, 2012 9:21 am 
lid

Raya schreef:
Het begrip intelektueel eigendom is zo wie zo een idioot begrip, het is eigenlijk slechts gebakken lucht.

Een huis is een voorwerp dat overgaat dat kun je niet vergelijken met iets wat alleen maar een abstractie is.

Een stratenmaker houdt toch ook niet het recht op een straat omdat hij er zo zijn best op gedaan heeft.

Een hoop van die rechten moeten worden worden afgeschaft, rechten tot 15/20 jaar na publicatie lijkt me meer dan genoeg.
Dan gaan de dames en heren maar weer eens aan het werk moeten andere mensen ook.

Een verhaal, een muziekstuk op papier... het is net zo goed een voorwerp. Als ik maanden bezig ben geweest aan een boek, waar anderen veel plezier aan beleven, zou het wel leuk zijn als ik erwat geld mee kon verdienen, want al die maanden heb ik wel huur moeten betalen en eten moeten kopen. Als je naar een pretpark gaat, moet je ook entree betalen om je daar te kunnen en mogen vermaken. Tenslotte moet niet alleen de cassiere daar betaald worden om te kunnen leven, maar ook de bouwers van de attracties en zelfs de ontwerpers daarvan.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: za mei 26, 2012 9:55 am 
Raya schreef:
Raya schreef:

Een verhaal, een muziekstuk op papier... het is net zo goed een voorwerp. Als ik maanden bezig ben geweest aan een boek, waar anderen veel plezier aan beleven, zou het wel leuk zijn als ik erwat geld mee kon verdienen, want al die maanden heb ik wel huur moeten betalen en eten moeten kopen. Als je naar een pretpark gaat, moet je ook entree betalen om je daar te kunnen en mogen vermaken. Tenslotte moet niet alleen de cassiere daar betaald worden om te kunnen leven, maar ook de bouwers van de attracties en zelfs de ontwerpers daarvan.

Dat stuk papier mogen ze dan ook best houden.
Na maanden werken mag dat best betaald worden (als er vraag naar is) maar daar moet het dan wel bij blijven, wil je meer dan schrijf je nog maar een boek.

De cassiere moet betaald worden dat klopt, maar we gaan ook niet de schilder na dertig nog een gedeelte van de opbrengst geven.
Je voorbeelden gaan niet op, je vergelijkt ARBEID die direkt betaald voor betaald wordt met het innen van geld waar GEEN ARBEID meer voor is verricht.

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za mei 26, 2012 7:59 pm 
lid

Raya schreef:

Dat stuk papier mogen ze dan ook best houden.
Na maanden werken mag dat best betaald worden (als er vraag naar is) maar daar moet het dan wel bij blijven, wil je meer dan schrijf je nog maar een boek.

De cassiere moet betaald worden dat klopt, maar we gaan ook niet de schilder na dertig nog een gedeelte van de opbrengst geven.
Je voorbeelden gaan niet op, je vergelijkt ARBEID die direkt betaald voor betaald wordt met het innen van geld waar GEEN ARBEID meer voor is verricht.

Het werk in veel creatieve beroepen is inderdaad niet te vergelijken met andere beroepen als caissières of stratenmakers. Want waar de caissière en de stratenmaker direct volledig betaald worden voor hun werk, moet een schrijver of een muzikant eerst het werk doen en kan er pas nadat het uitgekomen is echt aan verdienen. Uiteraard worden zij geholpen door uitgeverijen en platenmaatschappijen in ruil voor een (aanzienlijk) deel van de opbrengst. Maar dat is feitelijk niets meer dan een verplaatsing van de investering.
Voor dit soort werk moet eerst een behoorlijke investering gedaan worden om het te maken. Pas als het af is kan het geld gaan opbrengen. Kan, want als men je werk links laat liggen, dan is het gegokt maar verloren. Jammer maar helaas.

Dat er dus zoiets is als intellectueel eigendom is daarom niet meer dan normaal. Het moet alleen niet te gek worden. Als ik zie dat er nu nog miljoenen binnen geharkt worden door de gelukkige eigenaar van de rechten van de Beatles terwijl de groep al 40 jaar uit elkaar is dan is dat juist een voorbeeld van doorgeschoten houdbaarheid van intellectueel eigendom.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 9:19 am 
Er zijn weer nieuwe mogelijkheden, voor de vrije mens.

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 8:11 pm 
lid

Goed nieuws. Exit acta verdrag in nederland

http://nos.nl/artikel/378110-kamer-acta ... enbak.html

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 8:33 pm 
lid

Vroemm schreef:
Goed nieuws. Exit acta verdrag in nederland

http://nos.nl/artikel/378110-kamer-acta ... enbak.html

Inderdaad goed nieuws. Vooral ook omdat nog geen enkel land tot ratificatie is overgegaan. :ok:

Nu nog hopen dat in hoger beroep de door BREIN afgedwongen blokkade van TPB verworpen wordt. :bidden:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]