Het is nu ma mei 01, 2017 12:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 1:51 pm 
lid

Een rijdende Jeep Cherokee werd gekraakt door hackers en journalisten van het technologietijdschrift Wired. Via het entertainment-systeem van de wagen konden de krakers alle functies van de auto bedienen. Uiteindelijk zetten ze de wagen stil in de berm. Fiat-Chrysler, het moederconcern van Jeep, heeft inmiddels 1,4 miljoen auto’s terug laten roepen voor een software update. De vraag rijst hoe veilig ons internet is als zelfs auto’s te hacken zijn en misbruikt kunnen worden voor misdadige doeleinden?

Over de veiligheid van het internet praten we met Christian Doerr, onderzoeker Internet Veiligheid aan de TU Delft. En hij was voorzitter van de werkgroep die de EU aanbevelingen gaf over wetgeving om het internet

(Via de link is het onderdeel terug te beluisteren).

De heer Doerr vertelde ook dat slimme energiemeters, koelkasten etc. etc. overgenomen kunnen worden door hackers. Die kunnen dus alles uitschakelen, zodat je zelfs je huis niet meer inkomt, waar zij de boel aan het leegroven zijn. De fabrikanten van al die slimme ingebouwde IT kennen het probleem, maar doen niets.

Ik vind het een plicht van de overheid om in te grijpen en al dit soort mogelijkheden te verbieden als ze niet goed beveiligd zijn of kunnen worden. Ook moet er veel meer informatie worden gegeven en ook dat is een overheidstaak. Probleem is wel dat in elk land de systemen anders zijn, maar ook daar moet dan maar een eind aan komen. Het allemaal overlaten aan de fabrikanten is dus levensgevaarlijk.
Dit topic is verplaatst van Politiek & Maatschappij door Moderator op za aug 01, 2015 10:05 pm.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 3:21 pm 
lid

Wees slim! Laat die slimme meter er niet in!
Je mag hem weigeren, en dat doe ik ook.

Het is een feit dat steeds meer te hacken valt en de meeste mensen geen flauw benul hebben waar ze allemaal slachtoffer van kunnen worden of al zijn.
De overheid hoort m.i. hier voor te waarschuwen en zelfs eisen te stellen in het belang van de burger. Maar helaas heeft de overheid samen met het bedrijfsleven een eigen agenda en wil de burger zelf op alle mogelijke manieren kunnen volgen en sturen. Straks weet de zorgverzekeraar precies wat jij in je koelkast hebt staan en dus wel of niet ongezond eet. En dat is nog maar een tipje van de sluier.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 3:31 pm 
lid

Mensen staken de hooivorken ook ooit omhoog tegen treinen en auto's.

Snowflake-A person who thinks that in order to avoid hurting each other's feelings, everyone should feel like a winner and get a participation trophy. A person who has not learned that real life is about either winning or losing. They usually calls themselves "progressives" but they are observed to throws tantrums and use profanity and arrogance when others disagree them. They accuse others of racism or intolerance, but don't judge themselves under the same criteria.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 3:39 pm 
lid

Een auto heeft een weg nodig, een trein spoor en registreren op zich niet het gedrag van de mens.
Dan doen chips wel. Ze registreren en besturen. Vooral gevaarlijk als ze gehackt kunnen worden.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 3:46 pm 
lid

Ik vind het fantastisch dat mijn koelkast straks bijhoudt wat de voorraad is en automatisch een bestelling plaatst bij de supermarkt. Het risico dat iemand in mijn jeep op afstand de radio wat harder kan zetten neem ik daarbij graag voor lief.

Snowflake-A person who thinks that in order to avoid hurting each other's feelings, everyone should feel like a winner and get a participation trophy. A person who has not learned that real life is about either winning or losing. They usually calls themselves "progressives" but they are observed to throws tantrums and use profanity and arrogance when others disagree them. They accuse others of racism or intolerance, but don't judge themselves under the same criteria.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 4:11 pm 
lid

osker schreef:
Ik vind het fantastisch dat mijn koelkast straks bijhoudt wat de voorraad is en automatisch een bestelling plaatst bij de supermarkt. Het risico dat iemand in mijn jeep op afstand de radio wat harder kan zetten neem ik daarbij graag voor lief.

En je denkt dat daarom de auto's zijn teruggeroepen? Neem het even serieus, want wat er feitelijk kan gebeuren is dat iemand jouw auto bij mij voor de deur zet. Of jou op de autoweg zomaar een noodstop laat maken. Realiseer je je dat je koelkast ook uitgezet kan worden? Of nep-bestellingen worden gedaan? Het gaat niet om de radio, maar via die radio kunnen ze inbreken en jouw auto besturen.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 4:31 pm 
In een ander draadje schreef ik er al over, de relatie tussen internet en intelligentie.
Intelligentie en automatisering is een aspect van onze draadloze maatschappij.
Google gaat nu aan de slag met immense ballonnen boven onbereikbare gebieden voor tweerichtingsverkeer.
Google is handig, het is echter geen liefdadigheidsinstelling.
Ik leg in dit geval niet de verantwoordelijkheid bij de overheid, zoals ik dat bij meerdere gelegenheden heb horen doen over het onderwerp.
De gebruiker heeft een grote eigen verantwoordelijkheid.
Wie is de baas over jouw leven, zo simpel ligt het.
Het is het inleveren van eigen intelligentie aan een externe partij.
Het luie volk is niet eens meer geïnteresseerd in hoe het werkt.
Ik heb hier in huis nog een conventionele dubbele elektriciteitsmeter op basis van het wervelstroomprincipe.
Ben donateur van EFF en Vrijbit.
Niet dat ik 'ouderwets' ben, het was mijn werk om al die elektronische spullen te ontwerpen en ontwikkelen.
Ik weet hoe het werkt en radiotechniek beoefen ik ook al meer dan 60 jaar.
Ooit was ik een groot aanhanger van het X25 protocol, dat systemen met elkaar kon verbinden.
Toen kwam Bitnet, alle Universiteiten waren met elkaar verbonden.
Toen kwam Fido, het netwerk van hobbyisten.
Toen Compuserve en toen kwam internet.
In die jaren heb ik het al iemand horen vertellen dat het hele internet was opgezet voor de commercie.
Dat was weliswaar onzin, het was door Defensie opgezet als rotsvast systeem om onder alle omstandigheden een route te vinden naar een andere plek.
Ooit hoorde ik bij de club die het nog handmatig deed, die andere route zoeken als Verbindingsman.
De commercie heeft het gekaapt.
We hebben het gewoon laten gebeuren.
Alle waarschuwingen over al die tientallen jaren zijn in de wind geslagen.
Bij internetbankieren krijg ik een mededeling dat het nog veel handiger kan als ik het apparaatje via een USB kabeltje aansluit aan de computer.
Ik moet alleen even een klein en uiterst veilig programmaatje installeren.
Hoef ik al die codes niet in te toetsen, kan helemaal automatisch via Windows geregeld worden.
En mensen maar niet snappen waarom ik tot de 1,5% computergebruikers behoor die Linux gebruikt.
Terugpakken is er niet bij, er zijn genoeg onverstandige lieden die er grote voordelen in zien.
Kom je thuis, staat er een tweede koelkast naast de eerste omdat je gebruik in de afgelopen maanden een tweede koelkast logisch leek en die is door een externe partij geplaatst en het geld is al automatisch van je rekening afgeschreven.

Laatst bijgewerkt door oombas op za aug 01, 2015 4:34 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 4:32 pm 
lid

Floortje schreef:
osker schreef:

En je denkt dat daarom de auto's zijn teruggeroepen? Neem het even serieus, want wat er feitelijk kan gebeuren is dat iemand jouw auto bij mij voor de deur zet. Of jou op de autoweg zomaar een noodstop laat maken. Realiseer je je dat je koelkast ook uitgezet kan worden? Of nep-bestellingen worden gedaan? Het gaat niet om de radio, maar via die radio kunnen ze inbreken en jouw auto besturen.

Osker geeft precies weer waarom de angst voor de moderne tijd, in casu de chip die gehackt kan worden, niet opweegt tegenover de voordelen van de chip. Vroeger verloor je geld omdat je portemonnee werd gerold, nu verlies je geld omdat je pin wordt gestolen. Tuurlijk mag iets niet zomaar gehackt worden en dienen bedrijven goede beveiligingen aan te brengen, maar het is niet zo dat de kans op crimineel gedrag waardoor jij schade lijdt vandaag de dag groter is dan voor het elektronische tijdperk. De methodes zijn alleen anders. Jij stelt dat de overheid iets moet verbieden als iets niet goed beveiligd kan worden. Dit soort oproepen leidt tot verschraling van de samenleving. Het betekent dat er geen kinderspeeltuinen kunnen zijn, omdat vandalen dingen kapot maken, dat jij onder curatele wordt geplaatst als jij weigert je huis te beveiligen conform de eisen, etc. etc. Zeker, er zullen nep bestellingen worden gedaan, maar daar staat tegenover dat je minder risico loopt onder een auto te komen omdat je minder de deur uit hoeft. Ik snap dat de toekomst onzeker is en er in sneltreinvaart allerlei nieuwe dingen op ons afkomen, maar de roep om meer overheidsbescherming vind ik enger dan de mogelijke gevaren van de nieuwe tijd.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 4:36 pm 
lid

osker schreef:
Ik hoop dat het bij de radio blijft en niet jouw kan gijzelen als jij niet betaalt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trade_in_ ... _Agreement

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 4:53 pm 
lid

Floortje schreef:
osker schreef:

Natuurlijk weet ik dat het daar niet bij blijft, maar de vooruitgang is zo immens dat ik de (theoretische) risico's er graag bij voor lief neem. Het is zo fantastisch dat ik dankzij Apple pay geen geld meer bij me hoef te hebben of dat ik met Google maps overal ter wereld de kortste weg kan vinden zonder kaart of dat ik mijn tv kan bedienen van mijn telefoon, dat ik kan zien waar mijn kinderen zijn, dat ik mijn auto kan starten via de telefoon en dat die auto mij ren berichtje stuurt als de olie ververst moet worden of de linker achterband wat te zacht is. Floortje en Basje ik kan nog uren doorgaan maar dat doe ik niet. Mijn punt is hopelijk duidelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 5:07 pm 
lid

oombas schreef:
In een ander draadje schreef ik er al over, de relatie tussen internet en intelligentie.
Intelligentie en automatisering is een aspect van onze draadloze maatschappij.
Google gaat nu aan de slag met immense ballonnen boven onbereikbare gebieden voor tweerichtingsverkeer.
Google is handig, het is echter geen liefdadigheidsinstelling.
Ik leg in dit geval niet de verantwoordelijkheid bij de overheid, zoals ik dat bij meerdere gelegenheden heb horen doen over het onderwerp.
De gebruiker heeft een grote eigen verantwoordelijkheid.
Wie is de baas over jouw leven, zo simpel ligt het.
Het is het inleveren van eigen intelligentie aan een externe partij.
Het luie volk is niet eens meer geïnteresseerd in hoe het werkt.
Ik heb hier in huis nog een conventionele dubbele elektriciteitsmeter op basis van het wervelstroomprincipe.
Ben donateur van EFF en Vrijbit.
Niet dat ik 'ouderwets' ben, het was mijn werk om al die elektronische spullen te ontwerpen en ontwikkelen.
Ik weet hoe het werkt en radiotechniek beoefen ik ook al meer dan 60 jaar.
Ooit was ik een groot aanhanger van het X25 protocol, dat systemen met elkaar kon verbinden.
Toen kwam Bitnet, alle Universiteiten waren met elkaar verbonden.
Toen kwam Fido, het netwerk van hobbyisten.
Toen Compuserve en toen kwam internet.
In die jaren heb ik het al iemand horen vertellen dat het hele internet was opgezet voor de commercie.
Dat was weliswaar onzin, het was door Defensie opgezet als rotsvast systeem om onder alle omstandigheden een route te vinden naar een andere plek.
Ooit hoorde ik bij de club die het nog handmatig deed, die andere route zoeken als Verbindingsman.
De commercie heeft het gekaapt.
We hebben het gewoon laten gebeuren.
Alle waarschuwingen over al die tientallen jaren zijn in de wind geslagen.
Bij internetbankieren krijg ik een mededeling dat het nog veel handiger kan als ik het apparaatje via een USB kabeltje aansluit aan de computer.
Ik moet alleen even een klein en uiterst veilig programmaatje installeren.
Hoef ik al die codes niet in te toetsen, kan helemaal automatisch via Windows geregeld worden.
En mensen maar niet snappen waarom ik tot de 1,5% computergebruikers behoor die Linux gebruikt.
Terugpakken is er niet bij, er zijn genoeg onverstandige lieden die er grote voordelen in zien.
Kom je thuis, staat er een tweede koelkast naast de eerste omdat je gebruik in de afgelopen maanden een tweede koelkast logisch leek en die is door een externe partij geplaatst en het geld is al automatisch van je rekening afgeschreven.

Ik ga dit niet te vaak schrijven maar het is mij al lang duidelijk dat oombas de meest intelligente forummer is. Tenzij het over Lance armstrong gaat zijn we het zelden eens maar zijn verhandelingen hier zijn (weliswaar wat warrig) maar doordacht, consistent en van interessante bronnen voorzien, bronnen die de lezer tot denken aanzetten. Dat gezegd hebbende zit oombas hier mis. Zijn kennis over dit onderwerp is vele malen groter dan mijn kennis, maar zalig zijn de armen van geest. Niet gehinderd door enige kennis maak ik volop gebruik van de mogelijkheden. Ik werk efficiënter omdat mijn volledige dagplanning door mijn telefoon gemanaged wordt, beleg beter omdat ik razendsnel de laatste informatie krijg en met twee of drie swipes in een app geld overmaak. Ik heb meer tijd voor leuke dingen omdat mijn telefoon de weg wijst zonder files. Laat Mij maar onwetend zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 5:18 pm 
lid

oombas schreef:
[...]
[...]

Dat jij Linux gebruikt, snap ik wel.

Dat Linux slechts door 1,5% van de computergebruikers gebruikt wordt, wist en snap ik niet.

Disclaimer.

Ik geef slechts mijn mening. Ik beweer niet dat ik enkel feiten te berde breng, noch dat ik de wijsheid in pacht heb
.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 5:56 pm 
Wadi Nahal schreef:
oombas schreef:
[...]
[...]

Dat Linux slechts door 1,5% van de computergebruikers gebruikt wordt, wist en snap ik niet.

Het is meer, het is 1,57% :)
Begrijpen doe ik het ook niet.
De argumenten komen niet veel verder dan: iedereen gebruikt Windows, ik moet wel.
'Wat doe je met het apparaat?'
"Surfen, e-mail, internetbankieren, foto's bekijken, forummen, documentje scannen, muziek luisteren, van die dingen.
Oh ja, en Skypen met mijn kleinkinderen in Nieuw Zeeland en ik schrijf mijn levensverhaal."
Niets dat niet heel simpel en heel eenvoudig onder Linux kan.
Dus ik haal tegenwoordig mijn schouders maar op.

Afbeelding

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 6:04 pm 
lid

Lancelot schreef:
Floortje schreef:
osker schreef:

Osker geeft precies weer waarom de angst voor de moderne tijd, in casu de chip die gehackt kan worden, niet opweegt tegenover de voordelen van de chip. Vroeger verloor je geld omdat je portemonnee werd gerold, nu verlies je geld omdat je pin wordt gestolen. Tuurlijk mag iets niet zomaar gehackt worden en dienen bedrijven goede beveiligingen aan te brengen, maar het is niet zo dat de kans op crimineel gedrag waardoor jij schade lijdt vandaag de dag groter is dan voor het elektronische tijdperk. De methodes zijn alleen anders. Jij stelt dat de overheid iets moet verbieden als iets niet goed beveiligd kan worden. Dit soort oproepen leidt tot verschraling van de samenleving. Het betekent dat er geen kinderspeeltuinen kunnen zijn, omdat vandalen dingen kapot maken, dat jij onder curatele wordt geplaatst als jij weigert je huis te beveiligen conform de eisen, etc. etc. Zeker, er zullen nep bestellingen worden gedaan, maar daar staat tegenover dat je minder risico loopt onder een auto te komen omdat je minder de deur uit hoeft. Ik snap dat de toekomst onzeker is en er in sneltreinvaart allerlei nieuwe dingen op ons afkomen, maar de roep om meer overheidsbescherming vind ik enger dan de mogelijke gevaren van de nieuwe tijd.

Vroeger moesten mensen fysiek op pad om zakken te rollen, met het risico betrapt te worden of de verkeerde tegen te komen.
Vroeger moest je fysiek op pad om een valse bestelling te plaatsen, met het risico goed traceerbaar of herkenbaar te zijn.
Tegenwoordig is het een druk op de knop, achter een programma dat je IP-adres faked en jouzelf goed verborgen houdt.
Er is weinig bekend over de echte schade door electronische malversaties. Banken en bedrijven lopen er liever niet zo mee te koop. Ik hoorde vandaag weer iets over 350 miljoen aan Bitcoins... Je moet wel een heel goede dag hebben als zakkenroller om iemand met dat bedrag tegen te komen.

Ook @ oombas:
De overheid is er om onze gezamenlijke en individuele belangen te behartigen, voorzover die indivudele belangen anderen niet (onevenredig) schaden.
Ook voor ons burgers geldt: ieder zijn vak en ieder zijn tijd voor zijn werk. Ook zijn velen -om wat voor reden dan ook- anderszins niet in staat om alles te volgen of te begrijpen.
Ik zie het als mijn taak met mijn kennis mensen te waarschuwen voor de zgn. slimme meters. En ook de regel dat niemand verplicht is deze te laten installeren.
Maar ik kan onmogelijk iedereen bereiken. Maar waarom zou ik ook. We hebben met zijn allen mensen ingehuurd om voor onze belangen op te komen, dus ook waarschuwingen voor misbruik van de slimme meters. En de informatie dat je niet verplicht om deze te laten installeren. Zodat ook die ZZP'er, die nu 60 tot 70 uur per week moet buffelen om te kunnen overleven en niet toekomt aan het zich verdiepen in slimme meters, ook op eenvoudige, duidelijke wijze aan zijn informatie kan komen.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 6:48 pm 
Raya schreef:
Ook @ oombas:
De overheid is er om onze gezamenlijke en individuele belangen te behartigen, voorzover die indivudele belangen anderen niet (onevenredig) schaden.
Ook voor ons burgers geldt: ieder zijn vak en ieder zijn tijd voor zijn werk. Ook zijn velen -om wat voor reden dan ook- anderszins niet in staat om alles te volgen of te begrijpen.
Ik zie het als mijn taak met mijn kennis mensen te waarschuwen voor de zgn. slimme meters. En ook de regel dat niemand verplicht is deze te laten installeren.
Maar ik kan onmogelijk iedereen bereiken. Maar waarom zou ik ook. We hebben met zijn allen mensen ingehuurd om voor onze belangen op te komen, dus ook waarschuwingen voor misbruik van de slimme meters. En de informatie dat je niet verplicht om deze te laten installeren. Zodat ook die ZZP'er, die nu 60 tot 70 uur per week moet buffelen om te kunnen overleven en niet toekomt aan het zich verdiepen in slimme meters, ook op eenvoudige, duidelijke wijze aan zijn informatie kan komen.

Het enige dat ik naar voren wilde te brengen, is dat we niet bij van alles en nog wat gelijk naar de overheid moeten wijzen.
Ook doe ik vanuit mijn onbelangrijke positie alle moeite om mensen op alternatieven te wijzen.
Ik roep mensen op om vooral waakzaam te blijven, of het nou om slimme meters, regelgeving in de EU, hun privacy, of een OS of andere dingen gaat.
Mensen maken hun eigen keuzes en als ik ze dan heb gewezen op de risico's dan kan ik niet meer doen dan ze uit het water halen als ze er in zijn gevallen.
Alleen moeten ze mij dan niet verantwoordelijk er voor houden dat ze in het water zijn gevallen.
Het idiote is natuurlijk wel, dat ik ze er steeds weer uit haal.
Dagenlang werken om hun zelf veroorzaakte ellende op te lossen.
Het zijn de klanten die al die toeters en bellen kennelijk willen, al vraag ik me af waarom.
Een synchromesh, dat was wel een handige verbetering.
Net als de radiaalband.
Of de onafhankelijke wielophanging.
Zo zijn er nog wel meer.
Als een auto een robot wordt, houd hem dan vooral dom.
Geweldige palaver over tolpoortjes en privacy.
Nu enthousiast een systeem omarmen dat kilometers verder gaat.

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 7:12 pm 
lid

Wadi Nahal schreef:
oombas schreef:
[...]
[...]

Onbekendheid, denk ik.
Mensen denken dat je een nogal diepgravende kennis van de materie nodig hebt om het te kunnen gebruiken. Ik ken het systeem niet, maar dat is het idee dat ik (en waarschijnlijk anderen) erover hebben. Windows kennen we allemaal.

Dylan Thomas.
Laat zien
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Though wise men at their end know dark is right,
Because their words had forked no lightning they
Do not go gentle into that good night.

Good men, the last wave by, crying how bright
Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 7:15 pm 
lid

oombas schreef:
(...)

Creepy.

Dylan Thomas.
Laat zien
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;

Though wise men at their end know dark is right,
Because their words had forked no lightning they

Good men, the last wave by, crying how bright
Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 7:33 pm 
lid

Ik werk al 20 jaar probleemloos met Windows

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 7:40 pm 
lid

Agamemnon schreef:
Wadi Nahal schreef:
oombas schreef:
[...]
[...]

Onbekendheid, denk ik.
Mensen denken dat je een nogal diepgravende kennis van de materie nodig hebt om het te kunnen gebruiken. Ik ken het systeem niet, maar dat is het idee dat ik (en waarschijnlijk anderen) erover hebben. Windows kennen we allemaal.
Het punt is dat met het gebruik van windowns heel veel programma daar onder draaien en zichzelf installeren.Hoe dat zit met Linux weet ik niet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trade_in_ ... _Agreement

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: za aug 01, 2015 7:52 pm 
lid

Agamemnon schreef:
Wadi Nahal schreef:
oombas schreef:
[...]
[...]

Onbekendheid, denk ik.

In den beginne was Linux moeilijk toegankelijk voor 'het gewone volk'. Het werd wat gemakkelijker met de komst van SuSe, Red Hat en (later) CentOS, maar ik denk dat Linux pas met de komst van Ubuntu echt toegankelijk is geworden voor de doorsnee gebruiker.

Met Ubuntu kan zelfs een maagdelijke computergebruiker uit de voeten.

Disclaimer.

Ik geef slechts mijn mening. Ik beweer niet dat ik enkel feiten te berde breng, noch dat ik de wijsheid in pacht heb
.
Dit topic is verplaatst van Politiek & Maatschappij door Moderator op za aug 01, 2015 10:05 pm.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]