Raya schreef:
Ook @ oombas: De overheid is er om onze gezamenlijke en individuele belangen te behartigen, voorzover die indivudele belangen anderen niet (onevenredig) schaden. Ook voor ons burgers geldt: ieder zijn vak en ieder zijn tijd voor zijn werk. Ook zijn velen -om wat voor reden dan ook- anderszins niet in staat om alles te volgen of te begrijpen. Ik zie het als mijn taak met mijn kennis mensen te waarschuwen voor de zgn. slimme meters. En ook de regel dat niemand verplicht is deze te laten installeren. Maar ik kan onmogelijk iedereen bereiken. Maar waarom zou ik ook. We hebben met zijn allen mensen ingehuurd om voor onze belangen op te komen, dus ook waarschuwingen voor misbruik van de slimme meters. En de informatie dat je niet verplicht om deze te laten installeren. Zodat ook die ZZP'er, die nu 60 tot 70 uur per week moet buffelen om te kunnen overleven en niet toekomt aan het zich verdiepen in slimme meters, ook op eenvoudige, duidelijke wijze aan zijn informatie kan komen.
Het enige dat ik naar voren wilde te brengen, is dat we niet bij van alles en nog wat gelijk naar de overheid moeten wijzen.
Ook doe ik vanuit mijn onbelangrijke positie alle moeite om mensen op alternatieven te wijzen.
Ik roep mensen op om vooral waakzaam te blijven, of het nou om slimme meters, regelgeving in de EU, hun privacy, of een OS of andere dingen gaat.
Mensen maken hun eigen keuzes en als ik ze dan heb gewezen op de risico's dan kan ik niet meer doen dan ze uit het water halen als ze er in zijn gevallen.
Alleen moeten ze mij dan niet verantwoordelijk er voor houden dat ze in het water zijn gevallen.
Het idiote is natuurlijk wel, dat ik ze er steeds weer uit haal.
Dagenlang werken om hun zelf veroorzaakte ellende op te lossen.
Het zijn de klanten die al die toeters en bellen kennelijk willen, al vraag ik me af waarom.
Een synchromesh, dat was wel een handige verbetering.
Net als de radiaalband.
Of de onafhankelijke wielophanging.
Zo zijn er nog wel meer.
Als een auto een robot wordt, houd hem dan vooral dom.
Geweldige palaver over tolpoortjes en privacy.
Nu enthousiast een systeem omarmen dat kilometers verder gaat.