Het is nu za nov 25, 2017 7:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kaspersky
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2016 10:05 pm 
lid

M'n oude laptop heeft volgens mij de geest gegeven, 't beessie kwam niet verder dan 'welkom', tijd dus om m'n nieuwe laptop uit de kast te halen. Ik had al wel eens eerder op dat ding gewerkt met foto's bewerken, maar ik vond 'm niet lekker typen, dus ik was steeds verder gegaan op die oude.

De nieuwe laptop had ook nog geen beveiliging en na snel wat gelezen te hebben, kwam ik erachter dat de gratis virus/malware/etc software van Windows Defender niet echt goed aangeschreven is. Ik besloot tot aankoop van een pakket. Tja. Zo'n website met allemaal vinkjes van wat een programma wel en niet had, plus de aanbevelingen van Radar en Kassa maakten dat ik voor Kaspersky koos. Veel gedoe, gezucht en gevloek later, stond dat kreng eindelijk op m'n laptop (hoezo gebruikersvriendelijke handleiding en installatie?).

Toen werd het tijd voor ontspanning: ik wilde een dvd van NCIS bekijken. In de ingebouwde dvd-drive gebeurde er niets (behalve heel rare geluiden) en m'n externe dvd-drive wordt - blijkbaar - niet herkend, want als ik bij het icoontje van 'veilig uitwerpen' check, dan staat er geen naam, maar alleen '...'.

Twee vragen:

Heeft dat niet-herkennen met Kaspersky te maken?
Hoe zorg ik dat m'n laptop m'n dvd-drive wél herkent?

Iemand die (in Jip & Janneketaal graag) me kan zeggen wat ik moet doen?

Profiel  

Berichttitel: Re: Kaspersky
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2016 10:37 pm 
lid

Lijkt me niet direct, dat het aan Kapersky ligt.

Heb je al een andere aansluiting geprobeerd? Wisselen mag ook als de laptop aan staat.

Als het snoertje aan 1 van de dvd-speler aan een kant twee stekers heeft, moet je ze allebei aansluiten op je laptop. De ene is voor voeding en signaal en de andere voor extra voeding.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2016 10:57 pm 
lid

Raya schreef:
Lijkt me niet direct, dat het aan Kapersky ligt.

Heb je al een andere aansluiting geprobeerd? Wisselen mag ook als de laptop aan staat.

Als het snoertje aan 1 van de dvd-speler aan een kant twee stekers heeft, moet je ze allebei aansluiten op je laptop. De ene is voor voeding en signaal en de andere voor extra voeding.

Ja, ik heb een andere usb-poort geprobeerd, er zitten nl. geen stekers aan dat ding, maar een usb-aansluiting. De andere kant van het snoertje past echt alleen op m'n speler, die past niet op m'n laptop. En vanmorgen deed de dvd-speler het nog en met dezelfde dvd, alleen sinds de installatie van Kaspersky niet meer. Op m'n oude laptop kreeg ik altijd een melding 'nieuwe hardware gesignaleerd', die krijg ik nu niet.

Het lijkt wel alsof (door Kaspersky) die speler niet als hardware wordt herkend.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2016 11:12 pm 
lid

Ondertussen:

* Ouderlijk toezicht uitgezet (dat bleek ik per ongeluk aan te hebben gezet) en nu wordt de dvd-speler wel herkend, in plaats van '...' staat er nu een nummer;
* Andere dvd geprobeerd, helaas, die doet ook niets;
* Dvd gescand, uiteraard schoon, heeft ook geen effect.

Ik snap er geen barst van. Op dat prehistorische ding deed-ie 't vanmorgen wel, en met deze nieuwe niet?

Handmatig, dus via Verkenner, die dvd starten kan niet, want ik heb geen idee welk bestand ik dan moet openen. Het zijn allemaal BUP-, IFO- en VOB-bestanden.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 7:43 am 
lid

Oke. Ik zal kijken of ik verder iets kan vinden. Op afstand vind ik dat altijd erg lastig.

En met stekkertje bedoelde ik uiteraard het usb-stekertje. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 9:14 am 
lid

Het is inderdaad niet de schuld van Kaspersky (jammer, anders was de oplossing snel gevonden). Ik heb uitgevogeld hoe ik dat programma moest uitschakelen en ook toen deed m'n dvd-speler het niet. Raar toch? Met dat oude kreng wel, met deze nieuwe niet.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 9:44 am 
lid

Zou het kunnen liggen aan het feit dat m'n oude laptop draaide op Windows 7 en deze nieuwe op Windows 8.1?

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 9:57 am 
lid

Ook windows 8.1 hoort een externe dvd-speler automatisch te herkennen.
Weet wel dat bij Windows 10 veel problemen zijn, dus het zou zo maar kunnen.
Zal verder kijken voor je.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 11:54 am 
lid

Er komt iets tussen. Dus niet zoveel tijd. Je zou even op deze pagina kunnen kijken, onder het kopje Windows 8.1 en Windows 8.
Daar staan wat hulpprogramma's waar je misschien iets aan hebt.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 8:16 pm 
lid

Welke pagina, Raya?

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 8:49 pm 
lid

Oeps. Sorry.

Tsja, ik schreef al dat er iets onverwachts tussen kwam.
Nog mee bezig.

Dit is de link.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/314060

En doorgelinkt deze:

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2970908

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 9:12 pm 
lid

Raya schreef:
Oeps. Sorry.

Tsja, ik schreef al dat er iets onverwachts tussen kwam.
Nog mee bezig.

Dit is de link.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/314060

En doorgelinkt deze:

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2970908

Die pagina linkt door naar een Engelstalige, en hoewel mijn Engels goed is, snap ik er geen barst van, mij te technisch. Ik heb twee dingen geprobeerd: troubleshooting met apparaten en hardware: gevolg: u heeft meer mogelijkheden als u als administrator werkt. Daarop klikkend kwam ik terug op de beginpagina. Zucht. En de variant 'find & fix problems with hardware and devices': tijdens het probleemoplossen zijn er wijzigingen aangebracht en het probleem kan niet worden opgelost. Wat? Ik heb niks gedaan!

Ik word gek! Ik snap geen jota van Kaspersky, ik kan mijn privacy locatie niet wijzigen, want wat ik ook probeer, ik kom niet meer op dat beginscherm. De handleiding is - ondanks dat men vroeg of ik Nederlands of Frans als taal wil - nagenoeg volledig in zeer technisch Engels. Ik geloof dat ik een Masters in ICT nodig heb om dit te begrijpen. Djeez!!!!!! En daar zit ik dus nu óf een aan vast, óf ik ben 80 euro kwijt. Bah, bah, bah, bah!

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 10:43 pm 
lid

Ik kan er op dit moment helaas niet verder naar kijken. Jammer dat je niet in de buurt woont. Je kunt Kapersky natuurlijk altijd de-installeren, maar het is de vraag het de oplossing is. Ik zal morgen verder kijken of ik je kan helpen. Maar als iemand anders een idee heeft? Eduspin misschien?

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 1:26 pm 
lid

Snap er niks van.
Heb je een nieuwe laptop met Windows 8.1 dan laat je hem in de kast liggen?
Dus je hebt de gratis update naar Windows 10 ook gemist?
Ook zonde want Windows 10 is een stuk fijner dan Windows 8.1.
Zit er nog garantie op?
Ga je in dat geval terug naar de winkel, mogen zij het oplossen.

Verder is het voor oplossing van problemen altijd wenselijk erbij te vermelden om wat voor apparaat het gaat.
De DVD-speler welk merk, welk model, welk type?
De laptop welk merk, welk model, welk type?

Heeft hij het gedaan voordat Kaspersky geïnstalleerd werd?
Heb je geprobeerd om Kaspersky er eventjes helemaal af te gooien en het nog eens te proberen?
Ken je iemand met een laptop waar je de DVD speler aan kan hangen om te kijken of dat ding niet gewoon stuk is?

Er zijn talloze redenen waarom het fout kan gaan. De interne DVD-speler zou het gewoon moeten doen tenzij deze defect is.
Kan ook aan het schijfje liggen en zo kan ik nog uren doorgaan.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 8:21 pm 
lid

Eduspin schreef:
Snap er niks van.
Heb je een nieuwe laptop met Windows 8.1 dan laat je hem in de kast liggen?

Ik vind 'm gewoon niet fijn typen, de muis voelt - ondanks dat het een 'ergonomisch' model is van het merk Trust - niet fijn aan, de manier van die rare blokken vind ik niks en ik kan een paar programmaatjes die ik vaak gebruikte niet meer vinden. Vandaar dus.

Dus je hebt de gratis update naar Windows 10 ook gemist?
Ook zonde want Windows 10 is een stuk fijner dan Windows 8.1.

Geen idee. Volgens mij niet, ik zag heel redent nog iets over upgraden voorbij komen, maar ik hoorde zoveel negatiefs over Windows 10 dat ik 't gewoon niet heb geprobeerd. Ik wil Windows 7 terug!

Zit er nog garantie op?
Ga je in dat geval terug naar de winkel, mogen zij het oplossen.

Ik geloof het niet en zelfs al zou dat zo zijn, de verkopers van de Mediamarkt staan niet echt bekend om hun service noch om hun ICT-kennis.

Verder is het voor oplossing van problemen altijd wenselijk erbij te vermelden om wat voor apparaat het gaat.
De DVD-speler welk merk, welk model, welk type?

Een Samsung SE-208

De laptop welk merk, welk model, welk type?

Asus F751L (geloof ik, dat staat op de sticker vermeld).

Heeft hij het gedaan voordat Kaspersky geïnstalleerd werd?

Dat had ik nog niet op deze laptop uitgeprobeerd.

Heb je geprobeerd om Kaspersky er eventjes helemaal af te gooien en het nog eens te proberen?

Nee. Ik heb maar 3 mogelijkheden en die wil ik vooralsnog even bewaren.

Ken je iemand met een laptop waar je de DVD speler aan kan hangen om te kijken of dat ding niet gewoon stuk is?

De dvd-speler is niet kapot. Dat weet ik nu zeker, want ik heb dat oudje weer aan de praat gekregen, dwz een dvd afspelen lukte weer gisteravond, alleen is hij nu zo traag dat internet het niet meer doet.

Er zijn talloze redenen waarom het fout kan gaan. De interne DVD-speler zou het gewoon moeten doen tenzij deze defect is.

Ik vermoed zelf dat het met de landinstelling te maken heeft. Kaspersky raadde mij aan om een ander land als basis voor surfen te kiezen, om zo mijn privacy te verhogen en ik koos voor het VK. Ik denk dat dat mogelijk de dvd tegenhoudt. Ik weet alleen niet meer hoe ik het terug moet zetten naar Nederland, want wat ik ook probeer, dát keuzemenuutje zie ik nergens meer. 'Uiteraard' is de klantenservice van Kaspersky alleen van half negen tot vijf bereikbaar, precies de tijden waarop ik werk.

Kan ook aan het schijfje liggen en zo kan ik nog uren doorgaan.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 11:11 pm 
lid

Ik heb - vooralsnog - de oplossing gevonden: ik kan m'n dvd's bekijken via VLC mediaplayer. Ik kwam dat programma tegen tijdens googelen naar een oplossing en ik bedacht me opeens dat we dat op mijn werk ook gebruiken als ik via de beamer een dvd aan mijn cursisten wil laten zien.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 11:14 pm 
lid

dus je pc herkent je dvd speler wel .. maar je had alleen geen programma die ze wilde afspelen?

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 11:33 pm 
lid

Windows10 is "Windows7 + Windows8 en dan beter".

Ik zou die update naar Win10 als eerste proberen. Juist Win8 was een ramp.

Goeie kans dat onder Win10 de randapparatuur wel (weer) goed herkend wordt....

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2016 7:49 am 
lid

mallemeid schreef:
dus je pc herkent je dvd speler wel .. maar je had alleen geen programma die ze wilde afspelen?

Blijkbaar, MM, maar is dat niet raar? Een dergelijk programma hoort toch standaard op een pc te staan?

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2016 9:26 am 
lid

Klopt, Microsoft heeft een eigen programma. Maar het kan zijn dat de juiste codec's niet zijn geïnstalleerd. De bestanden op een CD kunnen op verschillende manieren gecodeerd zijn en niet alle programma's kunnen met alle codes overweg. Codec's zijn een soort hulpprogramma's om specifieke codes te kunnen lezen, en VLC heeft er standaard heel veel tot zijn beschikking. Ik gebruik zelf VLC ook op mijn eigen computers en alle andere computers die ik voor anderen klaar maak. Met name computers waar presentaties mee worden gegeven, omdat het dan vrijwel altijd goed gaat.

Het betekende echter, dat je dvd-speler zelf we wordt herkend, maar alleen het afspelen niet lukte :wink:

Maar blij dat het opgelost is!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]