Het is nu za nov 25, 2017 1:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 7:50 pm 
lid

Vanmorgen was er niets mis, Kaspersky deed 't gewoon en ik zag niets. Nu krijg ik via 'Berichtencentrum' en 'Onderhoudscentrum' meldingen dat zowel Kaspersky Total Security als Windows Defender zijn uitgeschakeld. Inschakelen lukt niet, ik klik op 'ja ik vertrouw deze uitgever en ik wil het programma toepassen' bij Kaspersky en ook bij Windows Defender, maar er gebeurt helemaal niks. De melding dat mijn antivirus niet is ingeschakeld blijft aanwezig. Tegelijkertijd, als ik via 'verborgen pictogrammen' rechtsonder (dat driehoekje) bij Kaspersky kijk, dan zegt het programma daar dat mijn laptop beschermd is. Wat nu? Loop ik gevaar? Hoe kan ik die twee toch inschakelen?

Ik krijg bij het onderhoudscentrum ook de optie 'terug naar fabrieksinstellingen', is dat wat Raya adviseerde met behulp van die link van Seniorenweb? (In dat draadje 'Kaspersky')

Kan ik dat uitvoeren of moet ik dat juist niet doen? Iemand, please?

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 9:14 pm 
lid

Ik kreeg de geniale ingeving (nou ja..) om m'n laptop opnieuw op te starten en hoera, de berichten zijn weg. Raar! Als een van jullie de oorzaak van die berichten weet, dan hoor ik het graag, ik schrok me de tandjes.

Mijn vraag over dat fabrieksherstel (al zou ik nu niet weten waar ik dat kan vinden) blijft staan, is dat hetzelfde als die van Seniorenweb? Zou dat er voor zorgen dat het gedoe met ColorUservice en dat andere programma weg is, waardoor m'n laptop weer op normale snelheid werkt?

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 9:31 pm 
lid

Hai Brouwer.

Met fabrieksherstel ga je inderdaad terug naar de staat waarin de fabriek hem heeft opgeleverd. Je bent dan alles wat je zelf hebt geinstalleerd kwijt, en ook bestanden, foto's e.d. welke je er op hebt gezet. (Die moet je dan ook regelmatig backuppen).
Ik kan op afstand niet zien waarom jouw laptop zo instabiel is. Ik kan je ook moeilijk uitleggen wat je moet doen.
Zal morgen verder werken aan de handleiding voor een housecall, een extra scan op malware.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]