Het is nu za dec 15, 2018 8:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 352 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:31 pm 
lid

"Stop bouw moskeeën"

Verkleinde Afbeelding

DEN HAAG - Een meerderheid van de Nederlanders vindt dat er geen immigranten meer uit islamitische landen zouden moeten worden toegelaten en dat er een stop moet komen op de bouw van nieuwe moskeeën. Dat stelt de PVV op basis van een onderzoek dat de partij liet uitvoeren door Maurice de Hond.

Die ondervroeg een representatieve groep Nederlanders van 1900 mensen. Opvallend is dat de afkeer van de islam onder mensen van bijna alle politieke gezindten de boventoon voert. D66 is de enige uitzondering. Zo vindt zes op de tien ondervraagden die vorig jaar op het CDA stemden dat er niet meer moskeeën moeten komen. Saillant is dat de partij juist vandaag op haar congres benadrukte dat de partij moslims graag in de gelederen opneemt. De helft van de PvdA- en SP-kiezers wil een immigratiestop uit islamitische landen. Acht op de tien VVD-stemmers vindt dat ook, bij de aanhang van 50Plus is dit zelfs 90 procent.

De stelling dat de islam een verrijking is voor Nederland, wordt zelfs door tweederde van de D66-kiezers weersproken. Meer dan driekwart van de ondervraagden is het oneens met deze bewering. Tweederde van alle ondervraagden vindt dat ons land er sinds de komst van de islam niet beter op is geworden en onderschrijft een stop op de bouw van islamitische godshuizen. Meer dan driekwart vindt dat in de grondwet een verbod op sharia-wetgeving moet worden opgenomen.

PVV-leider Wilders: "De resultaten zijn glashelder. Nederland heeft genoeg van de islam. Ik zal het kabinet met deze feiten confronteren en eisen dat we de islamisering van Nederland nu eindelijk stoppen. Er is lang geroepen dat anti-islam-ideeën extremistisch zijn. Nu blijkt dat ze gedragen worden door de meerderheid van ons volk."

Ik vermoed dat de heersende elite van politici en bestuurders in dit land dit onderzoek zoveel mogelijk zal negeren, of in het beste geval de uitkomsten down playen. De main stream media zullen hen bij deze strategie van zelfopgelegde censuur van harte ondersteunen en vooral geen kritische vragen gaan stelen n.a.v. dit onderzoek.

Wat denken jullie?

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:35 pm 
lid

Ik wil graag weten hoe de vragen in dat onderzoek geformuleerd zijn. Ik heb inmiddels de bijgeleverde link geraadpleegd en wat zie ik ? DRIE vragen slechts ! En dat noemt men een onderzoek ??? Mag ik even hard lachen ?

Laatst bijgewerkt door guus kuhne op za jun 01, 2013 7:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:35 pm 
lid

guus kuhne schreef:
Ik wil graag weten hoe de vragen in dat onderzoek geformuleerd zijn.

Dat kan: Klik op de bron.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:40 pm 
lid

Er is iets fout gegaan: kijk even naar het berichtje boven jouw antwoord, meneer/mevrouw Tfwops....

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:48 pm 
lid

Ik denk dat Maurice de Hond met even groot gemak een onderzoek op tafel kan leggen waaruit blijkt dat er meer niet-westerse immigranten moeten worden toegelaten en er meer moskeeën moeten worden gebouwd.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:48 pm 
lid

Ik ben voor een bouwstop op nog meer moskeeen, allerlei
stromingen willen een eigen moskee terwijl onze authentieke
geloven steeds meer afnemen en daardoor kerken sluiten.

Eens is het genoeg.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:49 pm 
lid

Joyce schreef:

Eens is het genoeg.

Dus als jouw buren besluiten minder te gaan eten, moet jij stoppen met eten? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:51 pm 
lid

Raya schreef:
Joyce schreef:

Eens is het genoeg.

Dus als jouw buren besluiten minder te gaan eten, moet jij stoppen met eten? :hum:

Nee hoor maar waarom een land vol moskeeen terwijl Nederland
geen moslimland is.
Er staan er honderden en dat moet genoeg zijn vind ik. :)

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:55 pm 
lid

Waarom een land met godsdientvrijheid vol met gebedshuizen?

Omdat in Nederland vrijheid van godsdienst bestaat, misschien? :buigen:

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 7:59 pm 
lid

guus kuhne schreef:
Ik wil graag weten hoe de vragen in dat onderzoek geformuleerd zijn. Ik heb inmiddels de bijgeleverde link geraadpleegd en wat zie ik ? DRIE vragen slechts ! En dat noemt men een onderzoek ??? Mag ik even hard lachen ?

Nee, er zijn veel meer vragen gesteld. Een selectie daaruit van acht vragen vind je in het bericht van de bron.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 8:01 pm 
lid

Joyce schreef:
Raya schreef:
Joyce schreef:

Eens is het genoeg.

Nee hoor maar waarom een land vol moskeeen terwijl Nederland
geen moslimland is.
Er staan er honderden en dat moet genoeg zijn vind ik. :)

http://www.kerkbalans.nl/nieuws/123/nie ... publiceerd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... _Nederland

http://www.metronieuws.nl/nieuws/nieuwe ... 0NKR9eIio/

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 8:02 pm 
lid

Dus het kan heel goed dat de vragen die hier niet vermeld zijn in relatie staan en een heel ander licht op de zaak kunnen werpen?

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 8:19 pm 
lid

Citaat:
Pleiten voor een bouwstop voor nieuwe moskeeën lijkt dan ook een maatregel voor de bühne.

Tekst uit de 3e link van Claartje in het artikel dat zegt 'nieuwe moskeeën zijn zeldzaam.'

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 8:37 pm 
lid

In de loop der tijd zullen de moskeeën, net als de kerken naarmate de ontkerkelijking toeneemt, leeglopen. Als liberaal ben k van mening dat ook moslims recht hebben op hun eigen gebedshuizen. Dat neemt niet weg dat de nieuwgebouwde moskeeën niet passen in het straatbeeld. Waarom een kopie van de oosterse bouwstijl terwijl er ook architecten in de arm hadden kunnen worden genomen die een moskee hadden kunnen ontwerpen die past bij de Nederlandse bouwstijl. Ik heb ooit eens een ontwerp gezien van een jonge architect gezien van Marokkaanse of Turkse afkomst die een schitterend modern ontwerp had gemaakt maar dat afgewezen werd omdat het volgens de opdrachtgevers niet voldeed aan het 1000-en-een-nacht imago en afweek van de moskeeën in het thuisland. Ik denk echter ook dat de geldschieters, vaak olie-staten uit het Midden-Oosten, geen geld geven aan moskeeën met een westers uiterlijk.

Ik ben dus niet tegen nieuwe moskeeën maar ik ben wel tegen de bouwstijl.

Zoals deze moskeeën:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Zo kan het ook:
Verkleinde Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 8:51 pm 
lid

Het is een kwestie van smaak, denk ik. Op zich houd ik wel van klassieke bouwstijlen.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 9:10 pm 
lid

tfwops schreef:

"Stop bouw moskeeën"

Verkleinde Afbeelding

DEN HAAG - Een meerderheid van de Nederlanders vindt dat er geen immigranten meer uit islamitische landen zouden moeten worden toegelaten en dat er een stop moet komen op de bouw van nieuwe moskeeën. Dat stelt de PVV op basis van een onderzoek dat de partij liet uitvoeren door Maurice de Hond.

Die ondervroeg een representatieve groep Nederlanders van 1900 mensen. Opvallend is dat de afkeer van de islam onder mensen van bijna alle politieke gezindten de boventoon voert. D66 is de enige uitzondering. Zo vindt zes op de tien ondervraagden die vorig jaar op het CDA stemden dat er niet meer moskeeën moeten komen. Saillant is dat de partij juist vandaag op haar congres benadrukte dat de partij moslims graag in de gelederen opneemt. De helft van de PvdA- en SP-kiezers wil een immigratiestop uit islamitische landen. Acht op de tien VVD-stemmers vindt dat ook, bij de aanhang van 50Plus is dit zelfs 90 procent.

De stelling dat de islam een verrijking is voor Nederland, wordt zelfs door tweederde van de D66-kiezers weersproken. Meer dan driekwart van de ondervraagden is het oneens met deze bewering. Tweederde van alle ondervraagden vindt dat ons land er sinds de komst van de islam niet beter op is geworden en onderschrijft een stop op de bouw van islamitische godshuizen. Meer dan driekwart vindt dat in de grondwet een verbod op sharia-wetgeving moet worden opgenomen.

PVV-leider Wilders: "De resultaten zijn glashelder. Nederland heeft genoeg van de islam. Ik zal het kabinet met deze feiten confronteren en eisen dat we de islamisering van Nederland nu eindelijk stoppen. Er is lang geroepen dat anti-islam-ideeën extremistisch zijn. Nu blijkt dat ze gedragen worden door de meerderheid van ons volk."

Ik vermoed dat de heersende elite van politici en bestuurders in dit land dit onderzoek zoveel mogelijk zal negeren, of in het beste geval de uitkomsten down playen. De main stream media zullen hen bij deze strategie van zelfopgelegde censuur van harte ondersteunen en vooral geen kritische vragen gaan stelen n.a.v. dit onderzoek.

Wat denken jullie?

Voor een verbod op de bouw van moskeeën en het discrimineren van moslims is een tweederdemeerderheid nodig in beide Kamers. behalve de PVV (een partij die geen rol van enige betekenis speelt) is er geen politiek partij die dit zal willen.

Irrelevante onzin dus.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 9:11 pm 
lid

Joyce schreef:

Eens is het genoeg.

Beetje domme reactie, als ik dat mag zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 9:12 pm 
lid

Het meest trieste vind ik nog, dat sommigen vrijheid van godsdienst alleen willen laten gelden voor christenen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 352 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]