hein schreef:
Waarheid schreef:
Er is helemaal geen onderbouwing gegeven. Er is niet eens een redelijk standpunt, inclusief definitie van bijbehorende containerbegrippen gegeven. Mensen die het over het containerbegrip "links" hebben, bij gebrek aan nuance, geven zelden een definitie van dat woord.
JIJ vindt het niet redelijk. Dat is slechts een waardeoordeel van jouw kant.
Dat is geen waardeoordeel, maar de harde werkelijkheid. Er is geen toetsbaarheid aan die uitspraken, omdat er betekenisloze termen worden gebruikt.
Citaat:
Wat de begrippen links en rechts betreft: het gezeur daarover heb ik al zo vaak gehoord. Het is heus wel duidelijk wat er grosso modo mee bedoeld wordt, zeker in een draad als deze. En dat weet jij ook dondersgoed, dus kan ik het slechts beschouwen als een vorm van getrol met als doel discussies te saboteren. Een typisch linkse afbraaktactiek overigens.
De afbraak zit in dit soort domme riedels. Met herhaling en persoonlijke aanvallen poets je je miskleun niet weg.
Citaat:
Verder is het misschien een goed idee om GL een brief te schrijven waarin je ze uitlegt dat ze hun naam moeten veranderen?
Waarom zou ik?
Citaat:
In de sociale wetenschappen en geesteswetenschappen worden gewoon de wetenschappelijke methoden onderwezen en gehanteerd. Dat sommigen daar aversie jegens hebben omdat zij van mening zijn dat er geen empirisch onderzoek gedaan zou kunnen worden, het voornaamste argument, is een ander verhaal, waar ik het overigens niet mee eens ben.
Ik kan je slechts adviseren de gegevens links te lezen en je roze bril af te zetten. In een herhaling van zetten heb ik geen trek.
Er zijn allerlei lieden met uitgesproken polaire politieke standpunten, zoals die Livestro, die niet in staat zijn om enige objectiviteit ergens in te zien. Immers, hun mening is voor hen de objectieve waarheid, wat betekent dat elke afwijkende berichtgeving wordt vertaald als subjectieve weergave.
En dat geldt niet voor jou?
Wat het verhaal van Laroes betreft, blijkbaar zijn er specifieke groepen minder in geïnteresseerd om journalist te worden, iets wat Rightnow ook al aangaf. Bovendien betekent een politieke opvatting niet meteen dat men niet meer in staat is om de scheiding van de rede goed te hanteren. Juist journalisten worden hierop geschoold.
Ik ken iemand die op de school voor journalistiek heeft gezeten. Eén grote linkse kliek was het volgens hem. Hij was een van de weinige uitzonderingen.
En dat geldt voor meerdere opleidingen.
Met babbeltjes van rancuneuze mensen help je je standpunt niet. Bij het blijvende gebrek aan onderbouwing en definitie kan dat dus beoordeeld worden als onzin.
Ik zie dat je je hoofd stevig in het zand blijft houden. Nou kerel, als je je daar het prettigst bij voelt dan moet je dat vooral doen.
Maar dan lijkt het me wel een goed plan om je nick te veranderen, want met de waarheid heb jij totaal niets.