Hume schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:
Welke grote teleurstelling? De flanken zijn weliswaar groter geworden, met PVV en FvD op rechts met een winst van 7, maar daar staat tegenover dat de flanken op links evengoed zijn gegroeid, met PvdD, Denk en 50+ met een winst van 8. Het midden is dus 15 zetels kleiner geworden, maar om dit te duiden als een teken van grote teleurstelling? Ik weet het niet hoor.
Volgens mij had ik het over de 'ruk' van VVD en CDA richting populisme (PVV-ideologie), puur om stemmen weg te trekken bij de PVV.
Je moet niet vergeten dat onder Wiegel de VVD al rechts-populistische was en
dat ook Balkenende de Buma- koers vaarde.
Natuurlijk is het een teleurstelling voor jouw SP , maar ik heb het het hier al vaker gezegd ,
de SP is te veel in het verzorgingshuis gaan zitten en in het Oekraïne referendum.
Links Nederland heeft vernieuwing nodig en Klaver met zowel Groen als Links ,
weet wat het land nodig heeft voor de toekomst en weet waar de jeugd voor gaat.
Ik noem de VVD al decennia geen 'liberale' partij meer, omdat de VVD helemaal geen vrijheid wenst voor het gepeupel. De VVD wenst slechts vrijheid voor zichzelf om het gepeupel (lage- en middeninkomens) uit te buiten.
De SP is gaan staan voor wat zij belangrijk vond in het belang van de burgers. Dat kun je en mag je de SP niet verwijten. Ik zie wekelijks hoe ouderen in een verpleeghuis niet op tijd (pas na meer dan een of twee uur) of soms helemaal niet geholpen worden als ze de zuster alarmeren, omdat ze naar het toilet moeten of gevallen zijn. 1 verzorgende op een afdeling van 20 zorgbehoevenden op een afdeling, is ook overdag doodnormaal in veel tehuizen en uiteraard veel en veel te weinig. Het topsalaris, de bonus en de leasebak van de directeur/bestuurder wordt niet aangepakt. Wel wordt er bezuinigd op toiletpapier en een koekje bij de thee. Om over personeel nog maar te zwijgen.
Iedereen die dat normaal vindt, en daar niets aan wil doen, die spoort niet. Zo simpel is dat. Ik ben blij dat de SP wel haar nek heeft uitgestoken, en verfoei de pers dat er zo weinig aandacht aan is besteed. Niet alleen dat de SP tegen een bierkaai van VVD en PvdA vocht, maar ook de aandacht voor het werkelijk bestaan van de problemen.