Het is nu wo okt 17, 2018 10:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 12:29 pm 
lid

Het wezen van banken en verzekeraars is dat ze kunnen waar weinigen gevoel voor hebben, namelijk tellen en rekenen; daarvoor waren ze immers ingehuurd. Veel meer kunnen ze trouwens niet; vaak is er iets wijsheid wat ontbreekt: https://www.ft.com/video/4171c942-853a- ... 48ef170cbb

Waarom alleen mediteren over zielige dieren en nooit over hoe het echt kwam, waarom mensen faalden? Niemand ligt er wakker van Grenfell Tower waar een grote anonieme organisatie faalde. Nog steeds is daar niemand ontslagen zo vermoed ik uit de berichten: http://www.independent.co.uk/news/uk/po ... 08931.html

Nou kom ik bij burgers die niet op de brandpreventie hebben gelet door alle zorgen en beslommeringen van het dagelijks leven terwijl niemand buiten hen verantwoordelijk was. Dan ruineer je jezelf, je oude dag.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 12:34 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het wezen van banken en verzekeraars is dat ze kunnen tellen en rekenen. Veel meer kunnen ze trouwens niet; vaak is er iets wijsheid wat ontbreekt: https://www.ft.com/video/4171c942-853a- ... 48ef170cbb

Waarom alleen mediteren over zielige dieren en nooit over hoe het echt kwam, waarom mensen faalden? Niemand ligt er wakker van Grenfell Tower waar een grote anonieme organisatie faalde. Nog steeds is daar niemand ontslagen zo vermoed ik uit de berichten: http://www.independent.co.uk/news/uk/po ... 08931.html

Misschien omdat het over dierendag ging en ook door Rightnow de dieren als producten en niet als levende wezens met gevoel worden gezien. Die dieren lijden evenveel pijn als een mens die levend verbrandt en hebben net zoveel doodsangst. De manier waarop Rightnow het over dieren heeft is puur harteloos en egoïstisch.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 1:27 pm 
lid

portman schreef:
De manier waarop Rightnow het over dieren heeft is puur harteloos en egoïstisch.
Hoeveel belang stelt Portman in de dieren als hij zich niet wil afvragen hoe de branden van veestallen komen?

Nu gaat hij over in de derde persoon en probeert op de morele toer zijn gesprekspartner af te troeven.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2017 2:00 pm 
lid

Rightnow schreef:
portman schreef:
De manier waarop Rightnow het over dieren heeft is puur harteloos en egoïstisch.
Hoeveel belang stelt Portman in de dieren als hij zich niet wil afvragen hoe de branden van veestallen komen?

Nu gaat hij over in de derde persoon en probeert op de morele toer zijn gesprekspartner af te troeven.

Hoogdravend gelul. Ik heb het gewoon niet zo op mensen die niets met dieren hebben. In mijn omgeving heb ik ze ook gekend. Die hadden evenmin veel op met mensen, uitgezonderd zichzelf.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo nov 19, 2017 3:04 pm 
lid

We moeten ook niet overdrijven, hulde voor deze slager. Ik zit wel in de bullshit vandaag :turn:

https://www.thesun.co.uk/news/4938718/d ... ham-devon/

A BUTCHER has hilariously trolled vegan "muppets" who staged a silent protest outside his shop.
He joined them in their bizarre protest with a mocking "bulls***"

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 2:37 pm 
lid

Rightnow schreef:
Wat een malle rapportage zojuist op Een Vandaag. Het gaat hier niet om het eten van vlees want de consumptie daarvan neemt om terechte redenen van gezondheid en smaak momenteel af. Dat men dan niet onnodig dieren wil gebruiken om te eten, is een heel begrijpelijke visie maar dat maakt u nog geen overtuigd veganist - dat is een denkwereld op zich!

Op dierendag bekommer ik mij niet om de 800.000 vegetariers of de 70.000 veganisten. Leder en petfood komen van minder kostbare delen van geslachte dieren; als vleeseter ben ik dus sowieso bepalend voor het houden van dieren, waar veganisten bezwaar tegen maken. Zogenaamd omdat ze zo geschrokken zijn van het afbranden van stallen.

Zelfs hun honden en hun kippen krijgen veganistisch voer. Letten de eigenaren wel op dat deze slechte beesten niet stiekem een wormpje naar binnen werken? Dat hun hond niet stiekem een konijn vangt, of een mol? Om het afbranden van de dorpen van de Rohingyas of van een Londens flatgebouw liggen deze lieden niet wakker maar dus wel van het branden van stallen waar dieren een snelle dood vinden door verstikking. Dat de laatste twee voorbeelden allebei komen door onachtzaamheid bij het aanleggen en controleren van gebouwen en wat daar in zit, doet even niet ter zake.

Op dierendag bekommer ik mij om de 16 miljoen vleeseters. Die worden door een kleine maar zeer ideologisch gedreven minderheid in de foute hoek gedreven terwijl vlees eten lekker en gezond is.
Om de klimaatdoelen van Parijs te halen pakken we alleen die vermaledijde landbouw aan, veroorzakers van ons eetgedrag. De rest van de naoorlogse economie heeft natuurlijk altijd wel hun stinkende best gedaan om zo weinig mogelijk uit te stoten.

Verschrikkelijk vind ik dit eenzijdig wijzen in barre tijden naar de landbouw en visserij. We stellen ons tevreden met deze universele milieuzondebokken, waardoor we kunnen blijven vliegen, auto rijden en afval produceren.

Nederlandse veestapel moet fors krimpen om klimaatdoelen Parijs te halen, adviseert Raad. En snel ook
https://www.volkskrant.nl/economie/nede ... ~a4588669/

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 2:44 pm 
lid

Als we de wereld willen redden, zullen we allereerst moeten stoppen met het vervuilen van de aarde door dumping van giftige stoffen.

Verder moeten we serieus werk maken van geboortebeperking. Hoe meer monden te voeden, hoe meer vervuiling.

We zullen moeten erkennen dat er grenzen zijn aan groei en graaien en graaien geen groei rechtvaardigt.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 2:54 pm 
lid

Als, beste Raya, de wereld aan het vergaan is, zouden we moeten kijken of die kan worden gered, en hoe. Er zijn echter (hier op het forum of onder de ons bekende schrijvers) geen mensen die geloven dat er nooit grenzen aan de groei zijn. Persoonlijk heb ik al in 1972 beseft, met het uitkomen van het Rapport van de Club van Rome, dat die grenzen wellicht in beeld komen - al zijn weinig voorspellingen in het originele model ook bewaarheid geworden, wel heeft het Rapport ons de ogen geopend voor het realistisch concept dat ergens, ooit, en wellicht al vandaag, de mensheid gevoelige grenzen aan het overschrijden is!

Er ZIJN grenzen aan ons gedrag en die zijn als zo oud als de weg naar Rome, toen waren er al 10 geboden... ook toen al waren de mensen niet zo gek, en werd een gemeenschappelijke moraal met sociale controles in stand gehouden, zo goed en zo kwaad als het ging. Niet dat ik een klimaat-alarmist ben, maar ik meen toch dat desondanks er grenzen mogen en moeten zijn, zeker aan ons verbruik van fossiele brandstoffen!

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 3:39 pm 
lid

Rightnow schreef:
Als, beste Raya, de wereld aan het vergaan is, zouden we moeten kijken of die kan worden gered, en hoe. Er zijn echter (hier op het forum of onder de ons bekende schrijvers) geen mensen die geloven dat er nooit grenzen aan de groei zijn. Persoonlijk heb ik al in 1972 beseft, met het uitkomen van het Rapport van de Club van Rome, dat die grenzen wellicht in beeld komen - al zijn weinig voorspellingen in het originele model ook bewaarheid geworden, wel heeft het Rapport ons de ogen geopend voor het realistisch concept dat ergens, ooit, en wellicht al vandaag, de mensheid gevoelige grenzen aan het overschrijden is!

Er ZIJN grenzen aan ons gedrag en die zijn als zo oud als de weg naar Rome, toen waren er al 10 geboden... ook toen al waren de mensen niet zo gek, en werd een gemeenschappelijke moraal met sociale controles in stand gehouden, zo goed en zo kwaad als het ging. Niet dat ik een klimaat-alarmist ben, maar ik meen toch dat desondanks er grenzen mogen en moeten zijn, zeker aan ons verbruik van fossiele brandstoffen!

De wereld bestaat niet alleen uit forummers van WSP en ons bekende schrijvers.
Er zijn werkelijk mensen die niet geloven aan het bestaan van grenzen aan de groei, en er zijn mensen die dat wel beseffen, maar er nog even er uit willen peuren wat er uit te peuren valt, of ze daarbij grenzen overschrijden of niet.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 4:30 pm 
lid

Lies schreef:
Rightnow schreef:
Wat een malle rapportage zojuist op Een Vandaag. Het gaat hier niet om het eten van vlees want de consumptie daarvan neemt om terechte redenen van gezondheid en smaak momenteel af. Dat men dan niet onnodig dieren wil gebruiken om te eten, is een heel begrijpelijke visie maar dat maakt u nog geen overtuigd veganist - dat is een denkwereld op zich!

Op dierendag bekommer ik mij niet om de 800.000 vegetariers of de 70.000 veganisten. Leder en petfood komen van minder kostbare delen van geslachte dieren; als vleeseter ben ik dus sowieso bepalend voor het houden van dieren, waar veganisten bezwaar tegen maken. Zogenaamd omdat ze zo geschrokken zijn van het afbranden van stallen.

Zelfs hun honden en hun kippen krijgen veganistisch voer. Letten de eigenaren wel op dat deze slechte beesten niet stiekem een wormpje naar binnen werken? Dat hun hond niet stiekem een konijn vangt, of een mol? Om het afbranden van de dorpen van de Rohingyas of van een Londens flatgebouw liggen deze lieden niet wakker maar dus wel van het branden van stallen waar dieren een snelle dood vinden door verstikking. Dat de laatste twee voorbeelden allebei komen door onachtzaamheid bij het aanleggen en controleren van gebouwen en wat daar in zit, doet even niet ter zake.

Op dierendag bekommer ik mij om de 16 miljoen vleeseters. Die worden door een kleine maar zeer ideologisch gedreven minderheid in de foute hoek gedreven terwijl vlees eten lekker en gezond is.
Om de klimaatdoelen van Parijs te halen pakken we alleen die vermaledijde landbouw aan, veroorzakers van ons eetgedrag. De rest van de naoorlogse economie heeft natuurlijk altijd wel hun stinkende best gedaan om zo weinig mogelijk uit te stoten.

Verschrikkelijk vind ik dit eenzijdig wijzen in barre tijden naar de landbouw en visserij. We stellen ons tevreden met deze universele milieuzondebokken, waardoor we kunnen blijven vliegen, auto rijden en afval produceren.

Nederlandse veestapel moet fors krimpen om klimaatdoelen Parijs te halen, adviseert Raad. En snel ook

Ik vind dit nogal geklets. Landbouw is natuurlijk niet de enige sector die moet worden aangepakt, want één van de grootste, zo niet dé grootste veroorzakers van teveel CO2 in het milieu. Bovendien moet er ook aan de dieren worden gedacht die vaak op een afschuwelijke manier aan hun einde komen. Zoveel vlees eten is ook nog eens ongezond en maakt de gezondheidszorg er niet goedkoper op. Ik gun iedereen z'n biefstukje, karbonaadje en z'n kipfileetje maar het kan best wat minder.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 7:55 pm 
lid

Het ergste rupsje nooitgenoeg zijn de milieuradicalen zelf: de energietransitie maakt inmiddels een vliegende start maar voor de activisten is het nooit genoeg. Ook voedingspatronen veranderen snel maar of we Portman moeten gaan voorschrijven dat hij best wel zijn vleesconsumptie kan halveren?

Mensen schijnen niet echt vlees nodig te hebben, hoogstens wat zuivel en af en toe een eitje, dat is alles. Benieuwd of Portman met zijn grote milieubewustzijn nog een beetje kan minderen. Wat men wil doen is vlees extreem duur maken en verder wil men de veehouderij uit Nederland verdrijven om overigens via die route goedkoop te kunnen importeren uit landen waar ze minder zeikerig zijn. Allemaal goede gedachten?

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 8:00 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het ergste rupsje nooitgenoeg zijn de milieuradicalen zelf: de energietransitie maakt inmiddels een vliegende start maar voor de activisten is het nooit genoeg. Ook voedingspatronen veranderen snel maar of we Portman moeten gaan voorschrijven dat hij best wel zijn vleesconsumptie kan halveren?

Mensen schijnen niet echt vlees nodig te hebben, hoogstens wat zuivel en af en toe een eitje, dat is alles. Benieuwd of Portman met zijn grote milieubewustzijn nog een beetje kan minderen. Wat men wil doen is vlees extreem duur maken en verder wil men de veehouderij uit Nederland verdrijven om overigens via die route goedkoop te kunnen importeren uit landen waar ze minder zeikerig zijn. Allemaal goede gedachten?

Niet dat het je wat aangaat natuurlijk maar ik minder al decennia lang dus ik vind dat ik al genoeg doe.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 8:25 pm 
lid

Lies schreef:
Rightnow schreef:

Lies, ga dan nooit klagen dat de kosten van bijvoorbeeld je drinkwater fors gaat stijgen. Nederland heeft voor 45$ van haar agrarische sector derogatie verkregen en staat daar mee aan kop in de EU. Dat gaat het wel om iets van 70 miljard ton aan mest.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -nederland

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2018 8:31 pm 
lid

Wie stonden eigenlijk aan de wieg van de berichten waarover Lies de commentaren hier liet zien? Het Planbureau voor de Leefomgeving als ik mij goed heb ingelezen!!!!

https://www.volkskrant.nl/opinie/-het-p ... ~a3951199/
https://www.climategate.nl/2015/11/keim ... en-schuld/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Jaap_de_Graeff
Citaat:
Op 1 februari 2013 nam De Graeff afscheid als directeur van Natuurmonumenten; bij die gelegenheid werd hij benoemd tot officier in de Orde van Oranje-Nassau. Hij werd opgevolgd door Marc van den Tweel, voorheen werkzaam bij het Ronald McDonald Kinderfonds. De Graeff werd per die laatste datum voorzitter van het Nationaal Park Schiermonnikoog.
De Graeff vervulde al diverse nevenfuncties zoals bestuurslid van de stichting kasteel Twickel en van de stichting Kasteel de Haar, een stichting van Natuurmonumenten en van de familie Van Zuylen van Nijevelt, met als doel de restauratie en het behoud van het kasteel en de omliggende tuinen. Voorts is hij bestuurslid bij het Top Kennis Instituut voor Agro en Groen en voorzitter van de Gebiedscommissie Laag Holland.
Op 1 november 2010 benoemde koningin Beatrix der Nederlanden De Graeff tot haar Kamerheer in Den Haag vanaf 1 januari 2011.[3]

Heb ik de goede Jan Jaap te pakken, die het "minder-dieren" rapport toelichtte aan de pers? Er bestaan zowel een Planbureau als een Raad, als ik het goed begrijp, maar ene Jan Jaap de Graaf wordt bij beiden genoemd.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 10:15 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Rightnow schreef:

Lies, ga dan nooit klagen dat de kosten van bijvoorbeeld je drinkwater fors gaat stijgen. Nederland heeft voor 45$ van haar agrarische sector derogatie verkregen en staat daar mee aan kop in de EU. Dat gaat het wel om iets van 70 miljard ton aan mest.

Het groen in mijn tuintje doet het altijd goed met mest, enig nadeel dat ik daarvan heb is dat de honden er ook graag door rollen. Maar dan denk ik weer aan de professor die zei: 'vuil zijn is gezond'.

Biertje, jij stelt je snel tevreden bij de maatregelen die genomen worden tegen het boeren in Nederland. Bijvoorbeeld als we die eruit hebben gewerkt dat alle problemen zijn opgelost, bv woningnood, natuur enz.. Dat heet zoiets als 'ter geruststelling van de patiënt', maar je hebt er niets aan.

We jagen een ideologie na en we hebben geen vermoeden wat ons dát gaat kosten.

Wijs niet altijd naar de veehouderij, maar neem andere maatregelen om minder CO2 uit te stoten
https://www.volkskrant.nl/opinie/wijs-n ... ~a4588932/

De veehouderij heeft de afgelopen jaren echter al tal van inspanningen geleverd om bij te dragen aan een schoner milieu. Zo is de veestapel flink gekrompen. Er loopt al een fors aantal minder melkkoeien rond. In 1980 waren dat er 2,4 miljoen en in 2016 nog maar 1,7 miljoen. Het aantal varkens is gedaald van 13,9 miljoen in 1990 naar 12,6 miljoen in 2016.

Intussen is het aantal mensen dat in Nederland woont, gestegen van 14 miljoen in 1980 naar 17 miljoen in 2016. Het aantal auto's nam toe van 4 miljoen in 1980 naar 12 miljoen in 2016 en het aantal vliegbewegingen op Schiphol van 185 duizend in 1980 naar 480 duizend in 2016.

Bioreclame schildert gangbare landbouw te negatief af, oordeelt codecommissie
https://www.trouw.nl/groen/bioreclame-s ... ~a0be18c2/

Een klacht van een niet-biologische akkerbouwer over een filmpje van Bionext is gegrond verklaard. “Als je eerlijk vergelijkt, is de keus voor biologisch veel voordeliger”, stelt Bionext in het filmpje. En: “Bij biologisch weet je zeker dat je de echte prijs voor je eten betaalt.”

Volgens een woordvoerster van Bionext wil het filmpje consumenten bewustmaken van de ‘verborgen kosten’ van hun voedsel, zoals extra kosten voor lucht-, water- en bodemvervuiling. Producten met het Europees biologisch keurmerk hebben deze verborgen kosten volgens het filmpje niet.

Een akkerbouwer uit Emmeloord betwist dat en meent dat Bionext de gangbare landbouw ten onrechte negatief afschildert. De Reclame Code Commissie geeft hem daarin gelijk en oordeelt dat Bionext onvoldoende heeft aangetoond dat biologische voedselproductie geen verborgen kosten kent. Bionext mag daarom niet meer op deze manier reclamemaken voor biologische producten.

'Belachelijk, Brabant verdrinkt in landbouwplastic'
https://www.bndestem.nl/brabant/belache ... ~a31d0922/

Complete landbouwpercelen in Brabant verdwijnen onder landbouwplastic. Het ziet er niet uit en het is slecht voor het milieu, dus dit moet stoppen. Dat zegt Patricia Brunklaus, fractievoorzitter van de GroenLinks-fractie in Provinciale Staten.

Rechtzaken, politieke- en goede doelen-figuren die gaan boeren, het is straks een wonder als er nog iets van overblijft.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 10:24 am 
lid

Ik denk dat je de goede Jan Jaap van de goede doelen te pakken hebt.

Ik leun liever tegen Sylvain Ephimenco aan:

Niet de consumptie is het probleem, maar de dodelijke bevolkingsexplosie
https://www.trouw.nl/opinie/niet-de-con ... ~a15b3c28/

Fluitend op weg naar totaal veganisme (straks ook geen wol en leer meer) hoor ik nog steeds de overheidsstem uit de vroege propagandajaren in mijn oren brullen: ‘Melk de witte motor!’, ‘Breek de dag, tik een eitje!’. Maar het wordt nu: ‘Toedeloe camembert, spiegelei, omelet, Edammer, slagroom, jong belegen, vla, roomboter, bavarois, panna cotta, tiramisu, softijs, roquefort!’

Maar misschien mag ik het feestje van de RLI even verpesten? De FAO verwacht dat de wereldwijde consumptie van vlees per persoon in 2050 – er zijn dan 9,6 miljard mensen – met meer dan 40 procent is toegenomen en in opkomende landen zelfs met 70 procent. Dit keurige, Hollandse, culinaire ascetisme, opgedrongen door de maag- en darmpolitie, zal maar een druppeltje op de demografische inferno-plaat zijn.

Want dit is de enige waarheid: niet mijn omelet of het plasje in de douche zijn het probleem of de oplossing, maar de dodelijke bevolkingsexplosie die door een consortium van hypocrieten al zo lang wordt verzwegen.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 10:32 am 
lid

Ook daarin zie ik weer hoe de sociaaldemocratie radicaal verdwenen is. In de jaren zeventig konden sociaaldemocraten nog nadenken over ontwikkeling in de Derde Wereld, over de betekenis van corruptie en de betekenis van sociale zekerheid en goede gezondheidszorg. Toen was de bevolkingsexplosie (the population time bomb) actueel in intellectuele kring maar nu niet meer omdat men het niet kan plaatsen in het simpele zwart-wit politiek correct-incorrect schema.

Toch is het streven naar grote gezinnen niets geheimzinnigs en een direct gevolg van sociale ongelijkheid.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 11:28 am 
lid

Biertje schreef:

Ik klaag eigenlijk nooit, maar wil wel graag weten of de stijging van kosten terecht is. Zo wilde mijn gemeente mij dit jaar laten betalen voor rioolrechten, terwijl ik niet op het riool ben aangesloten. Ze probeerden het nog met een excuus dat ze mijn septic-tank kwamen schoonmaken, maar ook dat karwei knappen we zelf op.

Voor welke vervuiling betalen de boeren in Nederland eigenlijk?

Rapport maakt gehakt van voorstel waterheffingen
https://www.nieuweoogst.nu/nieuws/2018/ ... rheffingen

Rotgers en Hanekamp stellen dat de landbouw door de waterschappen geheel onterecht verantwoordelijk wordt gesteld voor 60 procent van de vermestende stoffen in het oppervlaktewater. Een aandeel van 40 procent voor nitraat en 20 procent voor fosfaat zou volgens hen realistisch zijn.

Veel uit buitenland
Het rapport wijst onder meer op de aanzienlijke instroom vanuit het buitenland. Zo is 75 procent van het nitraat en 53 procent van het fosfaat in het oppervlaktewater afkomstig uit de omringende landen.

Het principe dat de vervuiler betaalt is volgens de onderzoekers niet gerelateerd aan de kosten die door de waterschappen worden gemaakt. En er is geen mogelijkheid voor individuele ondernemers om bij minder vervuiling een verlaging van de heffing te krijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 6:15 pm 
lid

Natuurlijk bezig zijn, ik kijk met verbazing naar deze aandacht voor de melk- en vleesproducenten:

Deze dames kunnen eindelijk weer naar buiten
https://www.ad.nl/video/production/deze ... en~vp34023

Koeiendans - eindelijk weer in de wei - Hoeve Biesland, Delfgauw 15-4-2018

https://www.youtube.com/watch?v=U5JVVNWLstY

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2018 10:50 am 
lid

Een enorme kudde, Hollandse polder maar verder waan ik mij in de Beierse Alpen want wat een grote biefstukken wandelen daar rond. Even googlen en jawel, 't gaat om de boerderijwinkel met als eerste product: rundvlees!

Daarover voelen mensen zich megaschuldig Ik zou zeggen eet DAT dan eens heel beperkt maar nee, het moet worden afgekocht want de "echte" vleeseters die het minstens eens per week eten, met gigantische methaanuitstoot en (volgens de linkse kerk) de teloorgang van De Planeet en dat verandert totaal niet als je die koeien biologisch gaat voeren....

Ook een biologische koe is heel zielig als ze bij de slachterij aankomt, wachtend op het fatale schot!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]