Och, wortel.. kon ik je maar opvrolijken
Wortel schreef:
Echt nieuws gaat niet meer over de waan van de dag, de wereld is te complex geworden. Dagelijks nieuws moet zich houden bij feiten zoals bijvoorbeeld: Flip is vermoord. En ja dan . .
Tsja, dan roept het kippenhok, dat de overheid dingen verzwijgt en de main stream media dat kritiekloos/p.c. overneemt. Kippen hebben altijd overal antwoord op.
Citaat:
Goed nieuws wordt geschreven na gedegen onderzoek en zelfreflectie over de onzekerheden in dat onderzoek en dat ook benoemen. Lees eens artikelen van "De Correspondent", de wereld gaat open.

+1
Citaat:
Het lijkt erop dat we dagelijks opgeleid worden tot ADHD-er, en overal maar een mening over moeten hebben. Is dit de verklaring voor de schrikbarende opmars van mensen met deze "beperking"? Elke ochtend gaat de zon op en elke avond weer onder. Wat is er gebeurd in de tussenliggende periode? Niets, over het algemeen. Niets nieuws.
Vooral online is het ADHD. Maar ik lees ook 2 papieren kranten per dag. VK en NRC. Ik voel me prima geinformeerd. De websites van diezelfde kranten vind ik, voor zover non-pay, oppervlakkig. De Correspondent is de uitzondering, maar niet met dagelijks nieuws bezig. Online is de
beschouwelijke berichtgeving dun gezaaid. Kop, foto's, interpretaties en commentaren. Iedereen babbelt maar wat, zoals het in zijn/haar politieke straatje te pas komt. Dan lees ik liever tekst waarover vergaderd is.. en waar de adverteerder 2.500 euro moet dokken voor een advertentie en niet drie tientjes en 200 "likes". Internet is een kindergarten. Google "CNN Trump" voor de grootste speeltuin van allemaal. De
alternative facts worden gesteld en worden doorgeprikt. Gesteld en weer doorgeprikt. Probleem is: mensen lezen in de VS niet de WP of de NYT, ze kijken Fox EN ze lezen internet. En internet is vrij. Anything goes. Het zijn
files, die kun je wissen en veranderen en modereren. Dat kan met een krant niet. Eenmaal gedrukt, staat er wat er staat.