Het is nu do dec 13, 2018 6:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 5:42 pm 
lid

Rotterdam gaat een heftige tijd tegemoet in het voorjaar.
Naast de PVV, FVD en de Leefbaren, werpt ook de partij Denk zich in de strijd.
Hopelijk kunnen de gewone Rotterdammers nog een beetje genieten van hun stad.

Vandaag presenteerden Denk en de PVV hun kandidatenlijsten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Meer versplintering dreigt de stad in electorale chaos te storten.
Jennend stonden ze vandaag achter hem, de handlangers van de politieke migrantenbeweging Denk. Geert Wilders keek lichtjes geërgerd over zijn schouder naar de met Nederlandse vlaggen uitgedoste aanhang van zijn tegenstrever Tunahan Kuzu. Behalve hem zag de PVV-leider op de achtergrond 'het haatpaleis' dat hij het liefst met de grond gelijk zou willen maken, de Essalam Moskee in Rotterdam-Zuid.

Rotterdam vreesde al dat de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart een electoraal slagveld zouden worden en vandaag werd die angst bewaarheid. Zowel Wilders als Kuzu kondigde op strijdvaardige toon aan over ruim drie maanden met een eigen lijst mee te zullen doen in de tweede stad van Nederland. "Rotterdam moet weer van de Rotterdammers worden", verklaarde de eerste. "Rotterdam is gebaat bij verbinding en solidariteit, niet bij de haat van populistisch rechts", stelde de tweede.

https://www.trouw.nl/democratie/met-dee ... ~ad58d9e4/

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 6:32 pm 
lid

Tja het lijkt me toch dat Rotterdam na afloop van de verkiezingen
(waar FvD trouwens niet aan mee doet)
gewoon nog op dezelfde plek op de kaart ligt en de bakker nog gewoon brood zal verkopen en dat ook de lantaren nog zullen branden.
Het vormen van een college zal misschien een probleem opleveren. En dat lossen ze dan denk ik uiteindelijk toch wel op.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 6:49 pm 
lid

De Rotterdammers blijven wel genieten, ondanks dat het onder politici al langer ploeteren is.

Politiek onervaren oud-militair neemt het voor PVV in Rotterdam op tegen Leefbaar/FvD en Denk
https://www.volkskrant.nl/politiek/poli ... ~a4545451/

Rotterdam wordt sinds 2014 bestuurd door Leefbaar Rotterdam, D66 en CDA. De coalitie loopt echter op haar laatste benen. Deze week raakte het stadsbestuur voor de tweede keer dit jaar de meerderheid kwijt, omdat D66-raadslid Jos Verveen werd geroyeerd. Hij voelt zich niet langer gebonden aan het coalitieakkoord. In november werd Verveen al uit de fractie gezet, maar toen zei hij de coalitie te blijven steunen.

In de zomer stapte raadslid Mo Anfal over van Leefbaar Rotterdam naar oppositiepartij Nida. Daardoor kwam de coalitie ook al een zetel te kort, maar dat werd opgelost door gedoogsteun van ChristenUnie/SGP. Dankzij die eenmansfractie werd de begroting voor 2018 goedgekeurd.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 8:29 pm 
lid

Misschien kunnen Tunahan Kuzu en Geert Wilders hierover in discussie tijdens hun politieke strijd:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vr ... ~a7b1c8a0/

VRT-reporter: “Sommige Antwerpse moskeeën ontvangen maandelijks drugsgeld”

Wij hebben uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er voornamelijk in Nederland moskeeën zijn die gefinancierd worden met drugsgeld. Maar dat er ook in Antwerpen moskeeën zijn die maandelijks geld krijgen uit de drugswereld. Het is alleen moeilijk hard te maken.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 9:00 pm 
lid

Lies schreef:
Misschien kunnen Tunahan Kuzu en Geert Wilders hierover in discussie tijdens hun politieke strijd:

Wij hebben uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er voornamelijk in Nederland moskeeën zijn die gefinancierd worden met drugsgeld. Maar dat er ook in Antwerpen moskeeën zijn die maandelijks geld krijgen uit de drugswereld. Het is alleen moeilijk hard te maken.

Die twee in discussie? Serieus? :luidlachen: :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 9:48 pm 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:

De PVV staat al met 1-0 achter.
Al weer een fractieleider die niet blijkt te deugen.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 10:02 pm 
lid

Altijd al geweten: die beweging is aantrekkelijk voor mensen die er een fascistische moraal op na houden. Ook de partij die nu bij ultra-rechts in opmars is, het FvD, is dat. De leider wordt door neo-nazi's als "onze jongen" gezien. Die leider laat daarover de kerk nog in het midden maar het is naturlijk wel veelzeggend...

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: za dec 16, 2017 5:20 pm 
lid

Toch wel grappig dat iemand van Hongaarse afkomst zich opwerpt als de beschermer van de etnische Nederlander.
Ik ben benieuwd met welke onbenul de geperoxideerde Leider nu gaat komen om het volk te redden.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za dec 16, 2017 6:41 pm 
lid

Marcel schreef:
Toch wel grappig dat iemand van Hongaarse afkomst zich opwerpt als de beschermer van de etnische Nederlander.
Ik ben benieuwd met welke onbenul de geperoxideerde Leider nu gaat komen om het volk te redden.

Ik ben benieuwd wie Wilders bedoelt met ''we''.

Als we dit hadden geweten dan was Hegedüs nooit op de lijst gezet."

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: za dec 16, 2017 6:43 pm 
lid

Marcel schreef:

Net als dat de beoogde kandidaat wel twee paspoorten mag hebben en zich in twee landen kandidaat wil stellen. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2017 9:49 am 
lid

Biertje schreef:
Marcel schreef:

Ik ben benieuwd wie Wilders bedoelt met ''we''.

Als we dit hadden geweten dan was Hegedüs nooit op de lijst gezet."

Wilders heeft ook Indische voorouders ,dus Hongaren zijn voor hem geen probleem.
Als het maar geen moslims zijn ,want Nederland heeft al eeuwen moeten zorgen voor het grootste moslimland
ter wereld.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 12:09 pm 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:

Waarom niet? Er zijn zoveel onderwerpen waarover gesproken kan en moet worden, ook door die twee in deze onrustige wereld:

Het is schandelijk dat Justitie de anti-Joodse aanslag op een Joods restaurant niet antisemitisch noemt
https://www.trouw.nl/opinie/het-is-scha ... ~a7896e52/

Tijdens zijn verhoor verklaarde deze asielzoeker ‘bereid te zijn in de toekomst nog meer geweld toe te passen om zijn doelen te bereiken’ en ‘het niet erg te vinden om voor zijn doel te sterven’. Deze informatie is afkomstig van de advocaat van de restauranteigenaar die toegang had tot het procesdossier. Voor dit ‘lek’ wordt de advocaat nu door Justitie aangeklaagd, terwijl hij zijn burgerplicht deed: Joden en anderen waarschuwen voor het vrijgekomen gevaar.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 12:54 pm 
lid

portman schreef:
Altijd al geweten: die beweging is aantrekkelijk voor mensen die er een fascistische moraal op na houden. Ook de partij die nu bij ultra-rechts in opmars is, het FvD, is dat. De leider wordt door neo-nazi's als "onze jongen" gezien. Die leider laat daarover de kerk nog in het midden maar het is naturlijk wel veelzeggend...
Is het niet zo dat als je het ene uitlokt, lange tijd zaken met de mantel der liefde bedekt, dat je dan geconfronteerd wordt met iets dat je liever ook niet in de samenleving of de politiek had gezien? Ik zal nooit voor deze partijen kiezen, maar je moet wel leren begrijpen waarom kiezers dat wel doen, zonder ze in de hoek van het fascisme te zetten. De situatie is moeilijk en helemaal niet natuurlijk veelzeggend, er speelt zich iets af waar we geen grip meer op krijgen.

Trump ist nicht schuld am Hass auf die Juden
http://www.faz.net/aktuell/politik/trum ... 38886.html

Das Eindringen der Wirklichkeit
https://www.cicero.de/innenpolitik/Anti ... -Lagerfeld

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 2:28 pm 
lid

Ik hoef niks te leren. Ik zie de minachting en de haat (angst?) van veel mensen, aangewakkerd door lieden als Baudet en Wilders. Uiteraard moeten kwaadwillenden vervolgd worden en moeten misstanden recht gezet worden maar we moeten ons niet isoleren van de rest van de wereld en 'ons' superieur voelen boven anderen.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 3:15 pm 
lid

Probleem is dat als angst wordt aangewakkerd, deze er in de kern al is.
Daar zit m.i. dan ook het grote probleem.

Ik woon zelf in een achterstandswijk en ondanks dat er in mijn wijk vanacht ca. 20 kogels zijn afgevuurd, ervaar ik zelf nauwelijks tot geen problemen in mijn wijk, ook niet met allochtonen.
Maar problemen zijn er wel, en niet alleen op dat gebied.
Het is helaas zo dat veel politici de problemen die er wel zijn negeren, of er in ieder geval niet genoeg aan doen om ze aan te (laten) pakken.
En dan is er weinig nodig om bij de mensen waar de angst zich wel gevestigd heeft, deze verder aan te wakkeren. Niet alleen om de angst er al is, maar ook vanwege de frustratie dat de machthebbers gewoon weinig tot niets aan de problemen doen en zelfs problemen in bepaalde wijken en buurten alleen vergroten, verergeren.

Als we een samenleving zouden hebben waarin met ieders belang rekening zou worden gehouden, zouden partijen als PVV en Fvd veel minder aanhang hebben. Daar ben ik van overtuigd.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 3:42 pm 
lid

Deze wijk Raya?

Slapende vrouw (81) gewond door verdwaalde kogel bij schietpartij Overvecht
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/170367 ... vecht.html

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 5:39 pm 
lid

Yep!

En er wordt vaker geschoten, gestoken en beroofd. Ik kan me dus best voorstellen dat mensen bang zijn. En ik weet ook dat er weinig aan gebeurt. Ik weet ook, dat juist in o.a. deze wijk veel asielzoekers worden gehuisvest en er veel 'laatste kans' woningen zijn gecreëerd, voor mensen die elders in de stad niet waren te handhaven.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: ma dec 18, 2017 6:10 pm 
lid

Lies schreef:
<knip>
Het is schandelijk dat Justitie de anti-Joodse aanslag op een Joods restaurant niet antisemitisch noemt
https://www.trouw.nl/opinie/het-is-scha ... ~a7896e52/

Tijdens zijn verhoor verklaarde deze asielzoeker ‘bereid te zijn in de toekomst nog meer geweld toe te passen om zijn doelen te bereiken’ en ‘het niet erg te vinden om voor zijn doel te sterven’. Deze informatie is afkomstig van de advocaat van de restauranteigenaar die toegang had tot het procesdossier. Voor dit ‘lek’ wordt de advocaat nu door Justitie aangeklaagd, terwijl hij zijn burgerplicht deed: Joden en anderen waarschuwen voor het vrijgekomen gevaar.

Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar wat daar nou eigenlijk aan de hand was
Maar ik schort mijn oordeel toch nog even op tot ik meer weet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]