Lies schreef:
Enzo501 schreef:
Het geld is op? Wat een kolder, het geld wordt op een bepaalde manier besteed waardoor groepen buiten de boot vallen.
Wat natuurlijk wel zorgelijk is is dat wanneer je Nederland vergelijkt met andere energie exporterende landen het jammer is dat de bevolking er niet of nauwelijks van de vele honderden miljarden die dit heeft opgeleverd heeft kunnen profiteren (vergelijk dat eens met Noorwegen). En nu wordt Nederland ook nog eens gegeijzeld door een groep labiele Groningers die doen voorkomen alsof er een nationale ramp heeft plaatsgevonden en van geld dat ze gaan krijgen een Poolse stucadoor een paar scheuren laten dichtsmeren en van de rest van de schikking lekker op vakantie gaan.
Gegijzeld door een groep labiele Groningers..........ik denk dat er in het aarbevingsgebied, waar men niet meer gered is met een Poolse stucadoor, wel bewoners zijn te vinden die je door zo'n opmerking aan een hooivork willen rijgen.
Rightnow heeft gelijk, het geld is op. Vroeg of laat komen we daar allemaal achter.
'Vorige kabinet nam meedogenloos besluit over gas'
https://nos.nl/artikel/2214773-vorige-k ... r-gas.htmlDat ze mij om een losse opmerking aan een hooivork willen rijgen zegt mij genoeg over hun geestelijke gesteldheid.
Het is geld is allesbehalve op. Maar zoals ik hier volgens mij al 10 jaar beweer vinden er demografische veranderingen plaats en zijn er de opkomende economieen waardoor de economische overmacht van het westen structureel zal afnemen en de welvaart in die landen idem dito bij onveranderd beleid. En dat is wat er nu gaande is. Dure sociale stelsels worden krampachtig in stand gehouden en door de bijbehorende lasten voor actieven in een samenleving waar relatief gezien het aantal inactieven blijft stijgen is er een onvermijdbare situatie waar de toekomstige generatie het minder heeft dan diegenen ervoor.
Maar je loopt hier ook al 10 jaar op tegen muren waarbij vergrijzing geen probleem is en globaisering iets is 'waar we niet aan mee moeten doen'...En als er dan ook nog een flinke ongecontroleerde instroom van vluchtelingen plaatsvindt zoals 2 jaar geleden wordt het er uiteraard niet rooskleuriger op. Er kan nog bijgestuurd worden, maar gezien de starre politieke verhoudingen wordt het lastig.
Zwets. Er wordt meer en meer belasting ontdoken en voor de grote jongens, verlaagd. Daardoor lopen de lasten voor de Jannen met de pet en de Mina's met het fluthoedje steeds hoger op. Als we de belastingontduiking, die sommigen liefkozend belastingontwijking noemen, daadwerkelijk zouden aanpakken, kunnen we de belastingopbrengsten met enige tientallen miljarden verhogen. Meer dan genoeg om de problemen op te kunnen vangen. Maar ja, dan moet je wel iedereen aan zijn verantwoordelijkheden in de samenleving willen houden.