Het is nu wo sep 26, 2018 11:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: wo jan 10, 2018 11:05 am 
lid

Lies schreef:
Sinds Trump de verkiezingen heeft gewonnen, is het gezonde verstand op de achtergrond verdwenen. We proberen allerlei ziektes in het gedrag van deze man te herkennen, maar zien niet hoe de ziekte 'overdrijven' bij anderen de overhand krijgt.

Gistermiddag hoorde ik de dames van Nieuws en Co te snel zeggen dat aan het onderstaand bericht uit Frankrijk geen aandacht moest worden geschonken. Ik was het daar niet mee eens, en sluit mij aan bij deze realistische Franse vrouwen.

Franse diva waarschuwt voor #MeToo-puriteinen: mannen mogen flirten
https://nos.nl/artikel/2211208-franse-d ... irten.html

De Franse vrouwen maken ook bezwaar tegen de manier waarop de discussie wordt gevoerd, vooral op internet. Wat begon als een beweging om vrouwen hun verhaal te laten doen, is volgens hen veranderd in het tegenovergestelde. "We dwingen mensen 'correcte taal' te gebruiken, schuwen hen die zich niet aan de instructies houden en noemen vrouwen die weigeren mee te doen verraders."

"Als vrouwen herkennen we ons niet in deze vorm van feminisme, die van het aan de kaak stellen van machtsmisbruik is verworden tot een afkeer van mannen en seksualiteit", schrijven ze.

Voor jullie die (naar jouw zeggen) enge ziektes in het gedrag van Trump proberen te herkennen, heb ik maar één advies:
houd daar mee op!

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2018 3:44 pm 
lid

Ik krijg medelijden met de mannen in deze tijd:

Gedicht op muur Berlijnse school moet weg: te seksistisch
https://nos.nl/artikel/2213582-gedicht- ... tisch.html

Arme Eugen Gomringer, maar een mooi interview:

Streitfall Gedicht: Interview Eugen Gomringer
http://www.ardmediathek.de/radio/regionalZeit-Gespräch/Streitfall-Gedicht-Interview-Eugen-Gomr/Bayern-2/Audio-Podcast?bcastId=7275178&documentId=45829822

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: vr feb 02, 2018 9:02 pm 
lid

Wat overblijft is de kater.

Ongeloof over ban op pitspoezen
https://www.rtlnieuws.nl/sport/algemeen ... et-vrouwen

Autocoureur Tom Coronel belandde 'bijna in shock', toen hij hoorde dat de grid girls (ook wel bekend als pitspoezen) komend seizoen niet terugkeren in de Formule 1. Volgens de organisatie past het fenomeen niet bij de moderne tijd. Coronel begrijpt daar niets van.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 10:59 am 
lid

Theodor Holman maakt zich zorgen door de uitzending 'De emancipatie van de man' in Buitenhof. Ik heb die uitzending met die twee mannen ook gezien en dacht 'waar is de man aan tafel die de laatste man komt verdedigen. Het gesprek was veel te zoet.

De evolutie is duidelijk: wij mannen sterven uit
https://www.parool.nl/opinie/de-evoluti ... ~a4591585/

Mannelijkheid. Geen idee wat dat precies is. Maar de mannelijkheid staat ter discussie, want ook wij, mannen, willen en moeten meer meisje worden. Zag ik op Buitenhof.

Het klopt dat ik deze trend al een tijdje zie. Moed, flinkheid, ballen - het stelt bij mij ook allemaal niks meer voor.

Nee, lezers, mannen, het einde van ons, het einde van de man, is nakende. De richting van de evolutie is duidelijk: wij sterven uit.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 11:03 am 
lid

Lies schreef:
Theodor Holman maakt zich zorgen door de uitzending 'De emancipatie van de man' in Buitenhof. Ik heb die uitzending met die twee mannen ook gezien en dacht 'waar is de man aan tafel die de laatste man komt verdedigen. Het gesprek was veel te zoet.

De evolutie is duidelijk: wij mannen sterven uit
https://www.parool.nl/opinie/de-evoluti ... ~a4591585/

Mannelijkheid. Geen idee wat dat precies is. Maar de mannelijkheid staat ter discussie, want ook wij, mannen, willen en moeten meer meisje worden. Zag ik op Buitenhof.

Het klopt dat ik deze trend al een tijdje zie. Moed, flinkheid, ballen - het stelt bij mij ook allemaal niks meer voor.

Nee, lezers, mannen, het einde van ons, het einde van de man, is nakende. De richting van de evolutie is duidelijk: wij sterven uit.

Achgossie, die grachtengordelmannetjes hebben het maar zwaar. :)

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 7:23 pm 
lid

Ergens willen wij alles controleren. Waar dat vandaan komt? Wie! Wie kan hier redenen voor bedenken. Ouders hadden vroeger net zoveel zorg als nu, kijkend naar mijn ouders. Ik kreeg wel de vrijheid, de vrijheid om bijvoorbeeld te leren fietsen na diverse valpartijen. Gevallen, huilen, auw, ja wat erg, maar dat hoort erbij, dat is leren.
Tegenwoordig hoor ik al berichten over een verplichte helm op de fiets. Snap er niets van, want dit is vrijheidsbeperkend. Snap er wel wat van omdat je je kind voor alles wilt beschermen. Nou, voed op en dat gaat het beste (in mijn ogen) om kinderen fouten te laten maken. Tand door de lip, huilen. Ja, ja de situatie is veranderd omdat er meer auto's zijn. Des te groter de verantwoordelijkheid van ouders (die minder verantwoordelijkheid nemen omdat ze moeten werken). Ga die verantwoordelijkheid eens wanneer je kind je alles is, is de rest ondergeschikt.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 7:52 pm 
lid

Ik las dit draadje en dacht, wat moet ik hiermee? Nostalgie? Toch zag ik in alle berichten een roep naar veiligheid, bescherming. Iets heel menselijks, en de vraag die dit item voor mij stelt, is: wat heb je geleerd in en na de opvoeding?

De tsunami in Thailand heeft mij een inzicht gegeven dat ik daarvoor niet had en dat inzicht komt nu ineens naar boven in mijn hoofd. Vlak voordat de onheil, de golven, aan land kwamen werd het stil, doodstil. Geen enkele mens die zoiets had van, shit er is iets mis! Nee, het enige was, wat is het stil. Dat geeft al aan hoe wij losgeraakt zijn van onze natuur. We hebben de sensoren niet meer. We willen alles beheersen. Jammer, dat gaat niet lukken want de natuur daar kun je niet tegen vechten, wel mee leren leven. Zoals wij al heel lang doen hier in NL, wees er trots op, maar veronachtzaamt niet. Geen politieke partij die je dit vertelt.
Naja, zo belangrijk is het nu ook weer niet.

Verplicht een helm op op de fiets? Pfff, leer ze fietsen!

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 4:16 am 
lid

Lies schreef:

Autocoureur Tom Coronel belandde 'bijna in shock', toen hij hoorde dat de grid girls (ook wel bekend als pitspoezen) komend seizoen niet terugkeren in de Formule 1. Volgens de organisatie past het fenomeen niet bij de moderne tijd. Coronel begrijpt daar niets van.

Coronel heeft gelijk, pitspoezen doen het geheel uit vrije wil. Alleen hoop ik dat als die pitspoezen terugkeren, alle vrouwen met nepborsten e.d. wegblijven. Geef mij maar puur natuur en graatmager is niet gewenst.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 8:03 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:

Coronel heeft gelijk, pitspoezen doen het geheel uit vrije wil. Alleen hoop ik dat als die pitspoezen terugkeren, alle vrouwen met nepborsten e.d. wegblijven. Geef mij maar puur natuur en graatmager is niet gewenst.

Dik veertig jaar geleden, zag ik bij Philips beurspoezen rondlopen bij wie je schaamlip kon lezen.
Het is zo oud als de weg naar Rome. Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen kijken naar mannen. Je moet van elkaar afblijven, geestelijk en lichamelijk, als de ander geen toenadering wenst. En als je niet wilt dat je schaamlippen gelezen worden, kun je je iets anders kleden. De nieuwe preutsheid is overdreven en wordt vooral opgelegd door een paar klagers. Er wordt teveel aan politieke correctheid gedaan. Neem bijvoorbeeld ook die erewacht op de Waalsdorpervlakte. Iemand klaagt en mensen met iets meer omvang mogen gelijk niet meer in de erewacht staan.
We moeten stoppen elkaar normen en waarden op te leggen, die de vrijheid van de ander aantasten.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 8:58 am 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Dik veertig jaar geleden, zag ik bij Philips beurspoezen rondlopen bij wie je schaamlip kon lezen.
Het is zo oud als de weg naar Rome. Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen kijken naar mannen. Je moet van elkaar afblijven, geestelijk en lichamelijk, als de ander geen toenadering wenst. En als je niet wilt dat je schaamlippen gelezen worden, kun je je iets anders kleden. De nieuwe preutsheid is overdreven en wordt vooral opgelegd door een paar klagers. Er wordt teveel aan politieke correctheid gedaan. Neem bijvoorbeeld ook die erewacht op de Waalsdorpervlakte. Iemand klaagt en mensen met iets meer omvang mogen gelijk niet meer in de erewacht staan.
We moeten stoppen elkaar normen en waarden op te leggen, die de vrijheid van de ander aantasten.

Daar ben ik het mee eens. Je kunt ook overdrijven. Er zijn ook veel mensen die niks hebben met emancipatie en die graag bezien willen worden. Dat is inderdaad al zo oud. En de sociale media staat er vol mee. Ik ga er ook vanuit dat de meeste mensen daar op een gezonde manier mee omgaan.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 9:34 am 
lid

Dat bericht over het wegstoppen van de te dikke vrijwilligers, of mensen met een fors postuur, tijdens de dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte heb ik ook gelezen. Je kijkt er ieder jaar naar, maar het was mij nog nooit opgevallen. Ik begrijp uit de berichten dat het bestuur de weigering van te dikke mensen weer intrekt, misschien hebben ze in hun clubhuis ook eens in de spiegel gekeken.

Gaat het ons te goed dat we door gekte ten onder gaan? Wortel stelt hierboven de vraag: 'wat heb je geleerd in en na de opvoeding?'

Als je het onderstaande artikel leest, volgens mij niet veel:

Reisbureau deelt logo als tatoeage uit: 'Volstrekt gestoord'
https://www.rtlz.nl/life/reisbureau-dee ... t-gestoord

Met een gratis verrassingstatoeage werden tientallen mensen naar een tattooshop in Amsterdam gelokt. Het duurde een paar pijnlijke minuten, maar nu staat het nieuwe logo van reisaanbieder Srprs.me ergens op hun lichaam vereeuwigd. Een stunt die de grens opzoekt, zeggen reclamekenners.

En politici maar weer worstelen hoe ze dit gedrag door een verbod kunnen laten verdwijnen.

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 9:42 am 
lid

Lies schreef:
Dat bericht over het wegstoppen van de te dikke vrijwilligers, of mensen met een fors postuur, tijdens de dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte heb ik ook gelezen. Je kijkt er ieder jaar naar, maar het was mij nog nooit opgevallen. Ik begrijp uit de berichten dat het bestuur de weigering van te dikke mensen weer intrekt, misschien hebben ze in hun clubhuis ook eens in de spiegel gekeken.

Gaat het ons te goed dat we door gekte ten onder gaan? Wortel stelt hierboven de vraag: 'wat heb je geleerd in en na de opvoeding?'

Met een gratis verrassingstatoeage werden tientallen mensen naar een tattooshop in Amsterdam gelokt. Het duurde een paar pijnlijke minuten, maar nu staat het nieuwe logo van reisaanbieder Srprs.me ergens op hun lichaam vereeuwigd. Een stunt die de grens opzoekt, zeggen reclamekenners.

En politici maar weer worstelen hoe ze dit gedrag door een verbod kunnen laten verdwijnen.

Ja, het politiek-correctivisme is in alle hevigheid tot alle porien van de maatschappij doorgedrngen, maar bij dikke mensen mag dit dan weer gewoon wel. 'Omdat het teveel afleidt'. Dat zouden ze eens over donkere mensen of moslims moeten zeggen...
Die tatoeagestunt zoekt vooral de grenzen op van het gezonde verstand van mensen die op zo'n actie afkomen. Dat ontbreekt volledig.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 10:15 am 
lid

Enzo501 schreef:
Lies schreef:

Ja, het politiek-correctivisme is in alle hevigheid tot alle porien van de maatschappij doorgedrngen, maar bij dikke mensen mag dit dan weer gewoon wel. 'Omdat het teveel afleidt'. Dat zouden ze eens over donkere mensen of moslims moeten zeggen...
Die tatoeagestunt zoekt vooral de grenzen op van het gezonde verstand van mensen die op zo'n actie afkomen. Dat ontbreekt volledig.
Het gezonde verstand krijg je door opvoeding, school en ervaring en dat glijdt af:

Het Nederlandse onderwijs glijdt af: al 20 jaar daalt niveau, zegt inspectie
https://nos.nl/artikel/2226821-het-nede ... ectie.html

Het onderwijs op de basisschool en in het voortgezet onderwijs gaat steeds verder achteruit, constateert de inspectie in het rapport Staat van het Onderwijs 2016/2017. Volgens de onderwijsinspectie glijdt het onderwijsniveau af en zijn de prestaties van leerlingen de afgelopen 20 jaar geleidelijk gedaald: "Dat is uniek en reden tot zorg."

Als je dit bericht, het geploeter, leest als 20-jarige, is de dag toch iets minder zonnig.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: zo jul 15, 2018 8:42 pm 
lid

Ik herken er wel wat in, had ook geen watjesouders, maar achteraf blij met zo'n opvoeding. Liever gebumperd i.p.v. gepamperd.

'Ik stik van regelzucht. Mag het vermanende moraliserende vingertje wat minder omhoog?'

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ik-st ... 70499.html

Neen, vroeger was het niet beter, integendeel, de lucht was veel meer bezoedeld dan vandaag en nostalgie is een slechte raadgever, maar mag het wat minder hijgerig, minder drammerig en wat minder alarmerend. Mag het vermanende moraliserende vingertje wat minder omhoog. Ik stik van regelzucht. Van leven ga je dood, gelukkig maar.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]