Het is nu ma dec 10, 2018 5:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 885 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 45  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#281  BerichtGeplaatst: zo feb 04, 2018 4:02 pm 
lid

Biertje schreef:
Biertje schreef:
baedeker schreef:
"Kick Out Zwarte Piet" betaalt de bus met geld van extreemlinkse relschoppersbank XminY, een ANBI die met gebruik van belasting privileges ook steeds de fratsen van Antifa subsidieert. De actie stond ook op allerlei Antifa sites warm aanbevolen. Ordinaire multiculti drammers die nu ook best kinderen willen terroriseren om hun wereldbeeld op te leggen. Wanneer wordt hier nu eens een einde aan gemaakt?
Tja, het ging het CDA erom dat rijke mensen zoveel mogelijk konden geven zonder dat de ontvanger daarover al in een vroeg stadium belasting ontvangt en zonder dat het de ontvanger al te moeilijk wordt gemaakt.

https://download.belastingdienst.nl/bel ... z12fol.pdf

http://dirkzwagerondernemingsrecht.nl/2 ... nbistatus/
Ook nu weer herrie maar nu bij Joop van de Ende. Mijn inziens voldoen de stichting onvoldoende aan de reglementen die voor de ANBI zijn opgesteld, maar kennelijk wordt die ANBI status bij de stichtingen van Joop van der Ende niet ter discussie gesteld. Heel vreemd.

https://www.volkskrant.nl/theater/argos ... ~a4566419/

Misschien verdient meneer Van den Ende een eigen draadje, want dit heeft allemaal niets met de Zwarte Pieten-discussie te maken.... Dank.

Profiel  

Bericht nummer:#282  BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 11:40 am 
lid

Staatssecretaris Raymond Knops (CDA, Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) vindt dat mensen die ageren tegen onder meer Zwarte Piet en 'cowboys-en-indianen'-feesten een te groot podium krijgen.
''Ik ben niet van de school: negeer het maar en laat ze allemaal maar roepen. Als je geen tegengeluid laat horen, ik doe dat nu wel, relativeer je alles stuk", zegt Knops in De Telegraaf.

Hij ziet dat die discussies vooral in de Randstad worden gevoerd en niet daarbuiten. ''Ik ben als staatssecretaris ook wel eens in Doetinchem, Enschede, Brabant en Zeeland. Daar zie ik een andere houding: er is daar veel meer gevoel voor traditie of cultuur. (...) Tradities geven houvast."

Hij verwijst ook naar de discussie over omstreden historische figuren als Jan Pieterszoon Coen (Coentunnel) of Johan Maurits (Mauritshuis). ''We gaan driehonderd jaar na dato toch niet een soort integriteitstoets doen en iedereen door de normen van vandaag halen? Dat slaat helemaal nergens op."

https://www.nu.nl/politiek/5159252/staa ... geven.html

Eindelijk een nuchter geluid uit politieke hoek. :aplaus:

De fascisten die - mede door dreiging en geweld - oude tradities willen slopen,
konden met de scherpslijpers van het CDA wel eens meer moeite krijgen dan met de cultuurrelativisten uit neoliberale en progressieve hoek....

Profiel  

Bericht nummer:#283  BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 12:18 pm 
lid

Heel mooi dat meneer Knops van het CDA dat ziet.
Ik ben benieuwd wat hij daar concreet aan gaat doen.
Er is geen partij die meer dan het CDA heeft bijgedragen aan de linkse spekkoek. Dat is het woud van door de overheid gesubsidieerde en geprivilegieerde "goed doelen", waar honderdduizenden mensen met ageren in hun levensonderhoud voorzien. Dat woud kan beduidend kleiner, en de rotte appels moet je er in ieder geval uit knikkeren.

Profiel  

Bericht nummer:#284  BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 12:55 pm 
lid

baedeker schreef:
Er is geen partij die meer dan het CDA heeft bijgedragen aan de linkse spekkoek. Dat is het woud van door de overheid gesubsidieerde en geprivilegieerde "goed doelen", waar honderdduizenden mensen met ageren in hun levensonderhoud voorzien. Dat woud kan beduidend kleiner, en de rotte appels moet je er in ieder geval uit knikkeren.
Het CDA heeft de ANBI bedacht, speciaal voor rijke vermogende mensen. En die maken daar dankbaar oneigenlijke gebruik van zoals Van der Ende, Van der Vorm etc.

Profiel  

Bericht nummer:#285  BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 1:11 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Het CDA heeft de ANBI bedacht, speciaal voor rijke vermogende mensen. En die maken daar dankbaar oneigenlijke gebruik van zoals Van der Ende, Van der Vorm etc.
De gekkies waar het hier om gaat zijn toch echt meer te verwachten uit kringen van PvdA, SP, GL en nog extremer. Maar het CDA heeft wel altijd meegewerkt aan hun privileges.

Profiel  

Bericht nummer:#286  BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 1:16 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
baedeker schreef:
De gekkies waar het hier om gaat zijn toch echt meer te verwachten uit kringen van PvdA, SP, GL en nog extremer. Maar het CDA heeft wel altijd meegewerkt aan hun privileges.
En dankzij links zijn er legio subsidies, aftrekposten, en zelfs vrijstellingen voor het bedrijfsleven en rijke mensen.

Ik denk dat als al die subsdiesregelingen ,vrijstellingen e.d. afschaft je ineens 15 miljard gewoon overhoudt.

Profiel  

Bericht nummer:#287  BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 1:27 pm 
lid

Hoe een onbewoond eiland voor een schijntje wordt weggegeven.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1744223 ... ij-curacao

Profiel  

Bericht nummer:#288  BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 2:22 pm 
lid

Biertje schreef:

Drie hectare voor zo'n slordige 10 miljoen euro exclusief de ontwikkelingskosten, noem ik geen schijntje.

Profiel  

Bericht nummer:#289  BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 10:50 pm 
lid

claartje schreef:
Biertje schreef:

Drie hectare voor zo'n slordige 10 miljoen euro exclusief de ontwikkelingskosten, noem ik geen schijntje.
Ik denk dat er gewoon meer gevraagd kan worden. Vergeet niet dat het aantal rijken toeneemt. Een slechte deal dus.

Profiel  

Bericht nummer:#290  BerichtGeplaatst: za maart 03, 2018 11:15 pm 
lid

Biertje schreef:
claartje schreef:
Biertje schreef:

Ik denk dat er gewoon meer gevraagd kan worden. Vergeet niet dat het aantal rijken toeneemt. Een slechte deal dus.

Ik denk dat je maar wat in de ruimte zwetst Biertje, wat minder stelligheid zou je passen in dezen.

Profiel  

Bericht nummer:#291  BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2018 12:32 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
claartje schreef:

Ik denk dat je maar wat in de ruimte zwetst Biertje, wat minder stelligheid zou je passen in dezen.
Want....?

Profiel  

Bericht nummer:#292  BerichtGeplaatst: do maart 22, 2018 7:28 pm 
lid

Paaseitjes, in allerlei vrolijke kleuren lachen ze mij al toe, en dan lees je dit:

Gemeenten hebben minder trek in landelijke Sinterklaas-intocht

https://nos.nl/artikel/2223860-gemeente ... tocht.html

De NTR heeft de Nederlandse burgemeesters dringend verzocht om de organisatie van de landelijke intocht van Sinterklaas op zich te nemen. De tijd dringt, schrijft de omroep in een brief aan het Nederlands Genootschap van Burgemeesters (NGB). Voor het eerst heeft geen enkele gemeente zich uit eigen beweging gemeld.

Begrijpelijk en misschien moeten we stoppen met dit mediaspektakel, het is tenslotte een feest. Het kan ook lokaal ingevuld worden, met lokaal passende Pieten.

Profiel  

Bericht nummer:#293  BerichtGeplaatst: do maart 22, 2018 8:09 pm 
lid

Helemaal met je eens, Lies.

Profiel  

Bericht nummer:#294  BerichtGeplaatst: do maart 22, 2018 8:32 pm 
lid

Dan hebben de dram-activisten dus gewonnen. Helaas heeft de NTR daar zelf ook voor een deel aan meegeholpen..

Profiel  

Bericht nummer:#295  BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2018 10:54 am 
lid

Er hebben zich gelukkig een aantal gemeentes aangemeld na een brandbrief van de NTR.
Alles beter dan toegeven aan anarchisten die er alleen op uit zijn om onze cultuur te
vernietigen.

Profiel  

Bericht nummer:#296  BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2018 4:53 pm 
lid

Sinterklaas hoort altijd en eeuwig in Amsterdam, nog altijd de hoofdstad des lands, aan te komen en dat zou ook altijd op TV moeten worden uitgezonden. Zo is het vroeger ook begonnen. Nergens voor nodig om die arme ouwe Klaas telkens weer in een ander gat in dit verongelijkte kikkerlandje te verwelkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#297  BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2018 6:05 pm 
lid

portman schreef:
Sinterklaas hoort altijd en eeuwig in Amsterdam, nog altijd de hoofdstad des lands, aan te komen en dat zou ook altijd op TV moeten worden uitgezonden. Zo is het vroeger ook begonnen. Nergens voor nodig om die arme ouwe Klaas telkens weer in een ander gat in dit verongelijkte kikkerlandje te verwelkomen.

Sinterklaas komt inderdaad al eeuwen in Amsterdam.
Zwarte Piet is daar pas in de 18e eeuw bij gekomen.

Profiel  

Bericht nummer:#298  BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2018 6:34 pm 
lid

Joyce schreef:
Alles beter dan toegeven aan anarchisten die er alleen op uit zijn om onze cultuur te vernietigen.

Het toppunt van Nederlandse cultuur aldus Joyce:
phpBB [media]

Tsja...

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#299  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 12:45 am 
lid

Lumiere schreef:
Joyce schreef:
Alles beter dan toegeven aan anarchisten die er alleen op uit zijn om onze cultuur te vernietigen.

phpBB [media]

Tsja...

Mooi he, dat we deze gekke traditie hebben in ons kleine landje.

Deze vrouw doet het accent wel heel goed na.... :)

Profiel  

Bericht nummer:#300  BerichtGeplaatst: za maart 24, 2018 11:48 am 
lid

Lumiere schreef:
Joyce schreef:

phpBB [media]

Tsja...

Fantastisch toch dit deel van onze cultuur. :vinger:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 885 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 45  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]