Het is nu vr sep 21, 2018 4:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Treinen zitten overvol.
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 12:57 pm 
lid

Tijdens de spits zitten de treinen zo overvol dat de NS op sommige stations uit veiligheidsoverwegingen niet meer stopt.
Dat heeft natuurlijk bizarre gevolgen. Reizigers moeten dan bijvoorbeeld doorrijden naar een eindstation om een terugkerende trein te nemen zodat ze wel op het betreffende station kunnen uitstappen e.d. Tot op heden heeft de NS geen echte oplossing voor dit probleem. Wel willen ze mensen stimuleren om eerder of later dan de spits te gaan reizen, door een goedkoper kaartje in te voeren voor de reizigers die daar wel aan willen. Hiervoor wil de NS 35 miljoen euro van de overheid ontvangen. De vraag is of dit wel nodig is gelet op het gigantische aantal reizigers dat ook nog eens enorm toeneemt. Misschien kunnen ze het uit de hogere reisgeld-opbrengst zelf wel betalen.
Verder denken ze dat met een nieuwe dienstregeling de zaak al heel wat minder problemen zal opleveren.
In de tussentijd moeten de reizigers maar genoegen nemen met een soort veevervoer, voor zover ze nog in de trein mee kunnen reizen en of uitstappen.
Langere treinen zijn niet mogelijk o.a. vanwege de lengte van de stations.
Wat ik eerder wel bij het regionaal busvervoer zag was dat er meer bussen op dezelfde route reden tijdens de spits.
Zou zo´n oplossing ook niet voor de NS mogelijk zijn? Je moet dan over voldoende treinen en machinisten e.d. beschikken, maar dan is de zaak waarschijnlijk in één keer opgelost.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 10:18 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Tijdens de spits zitten de treinen zo overvol dat de NS op sommige stations uit veiligheidsoverwegingen niet meer stopt.
Dat heeft natuurlijk bizarre gevolgen. Reizigers moeten dan bijvoorbeeld doorrijden naar een eindstation om een terugkerende trein te nemen zodat ze wel op het betreffende station kunnen uitstappen e.d. Tot op heden heeft de NS geen echte oplossing voor dit probleem. Wel willen ze mensen stimuleren om eerder of later dan de spits te gaan reizen, door een goedkoper kaartje in te voeren voor de reizigers die daar wel aan willen. Hiervoor wil de NS 35 miljoen euro van de overheid ontvangen. De vraag is of dit wel nodig is gelet op het gigantische aantal reizigers dat ook nog eens enorm toeneemt. Misschien kunnen ze het uit de hogere reisgeld-opbrengst zelf wel betalen.
Verder denken ze dat met een nieuwe dienstregeling de zaak al heel wat minder problemen zal opleveren.
In de tussentijd moeten de reizigers maar genoegen nemen met een soort veevervoer, voor zover ze nog in de trein mee kunnen reizen en of uitstappen.
Langere treinen zijn niet mogelijk o.a. vanwege de lengte van de stations.
Wat ik eerder wel bij het regionaal busvervoer zag was dat er meer bussen op dezelfde route reden tijdens de spits.
Zou zo´n oplossing ook niet voor de NS mogelijk zijn? Je moet dan over voldoende treinen en machinisten e.d. beschikken, maar dan is de zaak waarschijnlijk in één keer opgelost.
Ik reis elk dag met de trein en reis buiten de spits. Zou ik de spit reizen dan kost een abonnement voor mij circa 300 per maand, buiten de spits 100. Ik kom elke dag langs twee opstelsporen waar elke wel treinen staan. Ik kan niet zeggen of ze de gehele dag staan want ik denk dat ze in de spits worden ingezet of ingezet worden als een trein kapot gaat.
Ik merk dat de NS eigenlijk een soort van knopen legt in de dienstregeling.Stel je reist met zo'n dalurenabonnement vanaf Alkmaar naar den Haag CS of HS. Dan kan je via drie manieren, je moet dan wel overstappen:

Alkmaar-Beverwijk-Haarlem-Leiden-Den Haag
Alkmaar-Sloterdijk-Haarlem-Leiden-Den Haag
Alkmaar-Sloterdijk-Schiphol-Leiden-Den Haag

En dan heeft de NS het zo geregeld dat je in Leiden kunt wisselen van trein richting Den Haag CS of HS. En het het maakt in dit geval niet uit welke routje je kiest, je komt telkens op hetzelfde tijdstip in Den Haag.

Wat hier mogelijk het probleem is dat mensen een hekel hebben aan vroeg opstaan of juist na 19:00 of 20: uur thuiskomen, of hun hun werkgever niet meewerkt dat ze buiten de spits kunnen reizen en dus hen andere werktijden aanbieden. Als mensen in de spits elke dag reizen met de trein hebben ze een Traject Vrij abonnement en zijn ze gebonden aan een vaste route. Of je neemt een Altijd Vrij en dan ben je niet aan een vaste route gebonden. Dat kost je dan wel 333 per maand.

Hopelijk laten de mensen zich niet misleiden door RTLZ. De auto is niet goedkoper maar biedt meer vrijheid, gemak en comfort en is sneller, behoudens in de spits.Daar vergeet RTLZ iets heel belangrijks:de prijs van een kilometer die all-in moet zijn en het fiscale aspect dat reiskostenforfait heet en het bijtelfeffect als de werkgever jou een reiskostenvergoeding biedt. Omdat ik en mijn werkgever vlak bij een station zitten is voor mij de trein ideaal. Ik kan mij voorstellen dat dit minder is als je in een dunbevolkt gebied woont en een stuk met de auto moet rijden of met de bus en dan de trein. En dat is het rijden met de auto aantrekkelijker maar wel duurder. En daarnaast vermeldt Boswinkel niet dat zij buiten de spits rijdt. Ja, en dan is de auto stukken sneller mede vanwege de drukste autosnelwegen die zij moeten pakken. En ze rijdt voor een deel tegen de file in.

https://www.youtube.com/watch?v=p1kpRkSpqqs

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]