Het is nu wo mei 27, 2020 10:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 10:30 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 55040
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Op National Geographic Channel zijn veel recontstructies te zien van vliegrampen. Ik kan Enzo en anderen aanraden daar eens naar te kijken. In veel gevallen gaat het om een combinatie van factoren, waarbij het niet of niet tijdig ingrijpen, of zelfs niet zien van de problemen door piloten, een rol speelt. Een condensator die kapot gaat, een IC dat het begeeft -hoe naar ook- dat kan ondanks de strengste controles gebeuren. Een piloot die niet goed bij zijn tellen is omdat hij te weinig rust krijgt in het rooster met vaak verstoring van het dag- en nachtritme, valt zeker te voorkomen. Om maar een voorbeeldje te noemen.

Het is niet voor niets dat er nog piloten in het toestel zitten, hoe goed sommigen de techniek van tegenwoordig ook achten. Niet alles kan door de techniek worden gedaan. En techniek kan uitvallen. Of niet goed functioneren, omdat een onderhoudsman met teveel overuren, een stukje tape niet verwijderd dat tijdelijk over de inlaat van een van de hoogtemeters werd geplakt. Alweer zo'n praktijk voorbeeld met vele doden tot gevolg.

Het aantal vluchten neemt nog steeds toe. De prijzen per passagier en dus per vlucht dalen, waardoor personeel steeds meer productie moet leveren en onder steeds grotere druk komt te staan. Van baanveger tot piloot, van steward tot onderhoudsmonteur, van vliegtuigtanker tot verkeersleider. Hoe hoge pet je ook van de techniek hebt, het blijft voor een groot deel mensenwerk.

Tijdens vluchten, ook tijdens landen en opstijgen, is er een grotere afhankelijkheid van technische hulpmiddelen, automatisering en ingebouwde controles en double checks. En ja, die kunnen falen of verkeerd werken, daarom zitten er piloten die goed getraind zijn op landen, stijgen en eventuele noodsituaties. Dat deze technologische vooruitgang en grotere aandacht aan veiligheid het gewenste effect sorteert blijkt uit de statistieken van het aantal neergestorte vliegtuigen en enorm gedaalde aantal doden in verhouding tot het aantal passagiers.


Alleen al het feit dat je kennis moet toepassen die geen routine is, is stressverhogend en dat leidt sneller tot fouten. Techniek is dus mooi, maar als dat leidt tot een verlies aan praktische ervaring zul je er uiteindelijk niet zo veel aan hebben als dat jij denkt. Als er iets misgaat, heb je geen tijd om via internet een kennisbank te raadplegen om even je geheugen op te frissen. Techniek is dus mooi, maar jezelf er volledig van afhankelijk maken gaat geheid fout.

Ik denk dat jij de functie EN de mogelijkheden van mensen onderschat in de vliegwereld. Jij probeert de functie van de mens ondergeschikt te maken aan de techniek, terwijl de mens juist daar moet in kunnen grijpen, waar de techniek faalt. En die techniek is geen computer, waardoor je het betalen van een rekening moet uitstellen omdat de techniek van de computer, de provider of de bank het even begeeft. Het gaat om mensenlevens als het om het vliegverkeer gaat. Daarom mag je m.i. ook nooit spreken over incidenten. Iedere gebeurtenis moet goed worden uitgezocht en herleid naar oorzaken, en die moeten worden aangepakt. Ook komt iets maar een keer in de tien jaar voor. Gelukkig wordt dat in de vliegwereld, met name door de VS, goed opgepakt. Des te schrijnender is het dan, dat ook de KLM onvoldoende zorg heeft, om piloten fit te laten vliegen.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 10:54 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:15 pm
Berichten: 6038
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
Joyce schreef:
Dat is de tendens van deze tijd: werken tot je er bij wijze van spreken, bij neervalt,
niet ziek worden want wie weet word je gekort, flexibel zijn ten alle tijde, altijd telefonisch
bereikbaar zijn.

Helaas telt de werknemer nauwelijks meer mee.

Maar de klant is koning. Goedkoop kunnen vliegen, 24/7 kunnen bestellen wat je wil, direct een antwoord kunnen krijgen op wat je wil weten. We leven in een fantastische tijd.




Klopt, daarom zijn er zoveel jonge mensen overspannen door de druk die er op ze ligt....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 12:46 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18849
Berichten: Intopic
Joyce schreef:
Lancelot schreef:
Joyce schreef:
Dat is de tendens van deze tijd: werken tot je er bij wijze van spreken, bij neervalt,
niet ziek worden want wie weet word je gekort, flexibel zijn ten alle tijde, altijd telefonisch
bereikbaar zijn.

Helaas telt de werknemer nauwelijks meer mee.

Maar de klant is koning. Goedkoop kunnen vliegen, 24/7 kunnen bestellen wat je wil, direct een antwoord kunnen krijgen op wat je wil weten. We leven in een fantastische tijd.




Klopt, daarom zijn er zoveel jonge mensen overspannen door de druk die er op ze ligt....
Niet alleen door druk maar door facilitering van de ratrace naar de bodem qua lonen.. Heel vreemd dat mensen daar op bestemmen hoewel zij nauwelijks belangen ergens in hebben. Want dat is wat mij nog het meest verbaast.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 9:30 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18849
Berichten: Intopic
Waarom mogen particulieren zonder vergunning een drone bezitten?

Door die informatie te combineren, kan orde aangebracht worden in de chaos van dronevluchten. En zo kan er onderscheid gemaakt worden tussen drones die toestemming hebben om er te vliegen en drones die er niets te zoeken hebben. Zijn de drones ongewenst, dan kunnen 'extra veiligheidsmaatregelen worden getroffen'. Wat voor maatregelen dat zijn, is onduidelijk. De samenwerkende bedrijven waren niet bereikbaar voor commentaar.



Het gebruik van zakelijke drones is redelijk goed vastgelegd: daar zijn verschillende vergunningen voor nodig. Zo zijn er steeds meer professionele bedrijven die drones inzetten, bijvoorbeeld om te bekijken hoe goed gewassen groeien of om windmolens te controleren.

Citaat:
Maar hobbyisten kunnen redelijk makkelijk hun gang gaan.



De maatregelen die er mogelijk bedacht gaan worden heeft veel weg van het paard achter de wagen spannen. Immers, je voorkomt niet dat een drone toch de lucht in gaat in een gebied waar het onveilig is of het niet mag. Daarnaast wordt het gevaar door veel dronebezitters totaal onderschat en zijn er toch behoorlijk wat vaardigheden nodig om met zo'n apparaat om te gaan. Een bedrijf die een of meerdere vergunningen heeft kan die kwijtraken. Waarom mag een particulier een drone bezitten zonder vergunning? Lijkt mij het meten met verschillende maten en veiliger wordt het niet.

https://www.rtlz.nl/tech/luchtverkeersl ... -voorkomen

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 6:26 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 55040
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Waarom mogen particulieren zonder vergunning een drone bezitten?

Door die informatie te combineren, kan orde aangebracht worden in de chaos van dronevluchten. En zo kan er onderscheid gemaakt worden tussen drones die toestemming hebben om er te vliegen en drones die er niets te zoeken hebben. Zijn de drones ongewenst, dan kunnen 'extra veiligheidsmaatregelen worden getroffen'. Wat voor maatregelen dat zijn, is onduidelijk. De samenwerkende bedrijven waren niet bereikbaar voor commentaar.



Het gebruik van zakelijke drones is redelijk goed vastgelegd: daar zijn verschillende vergunningen voor nodig. Zo zijn er steeds meer professionele bedrijven die drones inzetten, bijvoorbeeld om te bekijken hoe goed gewassen groeien of om windmolens te controleren.

Citaat:
Maar hobbyisten kunnen redelijk makkelijk hun gang gaan.



De maatregelen die er mogelijk bedacht gaan worden heeft veel weg van het paard achter de wagen spannen. Immers, je voorkomt niet dat een drone toch de lucht in gaat in een gebied waar het onveilig is of het niet mag. Daarnaast wordt het gevaar door veel dronebezitters totaal onderschat en zijn er toch behoorlijk wat vaardigheden nodig om met zo'n apparaat om te gaan. Een bedrijf die een of meerdere vergunningen heeft kan die kwijtraken. Waarom mag een particulier een drone bezitten zonder vergunning? Lijkt mij het meten met verschillende maten en veiliger wordt het niet.

https://www.rtlz.nl/tech/luchtverkeersl ... -voorkomen


Of jet moet verbieden, daar ben ik nog niet uit. Enerzijds misschien wel, als een drone ook al te makkelijk gebruikt kan worden om te bespieden, mensen te zoeken. Heb daar mee te maken gekregen op een werklocatie, waardoor mensen daadwerkelijk gevaar konden gaan lopen. Anderzijds, auto's verbieden we ook niet. En de politie is vaak te laat bij een overtreding.

Misschien een drone-vliegbewijs invoeren, als bewijs dat je het toestel daadwerkelijk beheerst. En een hoogtebegrenzer kan natuurlijk ook zo worden ingebouwd. En misschien moet je, net als voor modelvliegtuigjes, velden aanwijzen waar met de drone gevlogen mag worden.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 7:09 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18849
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Waarom mogen particulieren zonder vergunning een drone bezitten?

Door die informatie te combineren, kan orde aangebracht worden in de chaos van dronevluchten. En zo kan er onderscheid gemaakt worden tussen drones die toestemming hebben om er te vliegen en drones die er niets te zoeken hebben. Zijn de drones ongewenst, dan kunnen 'extra veiligheidsmaatregelen worden getroffen'. Wat voor maatregelen dat zijn, is onduidelijk. De samenwerkende bedrijven waren niet bereikbaar voor commentaar.



Het gebruik van zakelijke drones is redelijk goed vastgelegd: daar zijn verschillende vergunningen voor nodig. Zo zijn er steeds meer professionele bedrijven die drones inzetten, bijvoorbeeld om te bekijken hoe goed gewassen groeien of om windmolens te controleren.

Citaat:
Maar hobbyisten kunnen redelijk makkelijk hun gang gaan.



De maatregelen die er mogelijk bedacht gaan worden heeft veel weg van het paard achter de wagen spannen. Immers, je voorkomt niet dat een drone toch de lucht in gaat in een gebied waar het onveilig is of het niet mag. Daarnaast wordt het gevaar door veel dronebezitters totaal onderschat en zijn er toch behoorlijk wat vaardigheden nodig om met zo'n apparaat om te gaan. Een bedrijf die een of meerdere vergunningen heeft kan die kwijtraken. Waarom mag een particulier een drone bezitten zonder vergunning? Lijkt mij het meten met verschillende maten en veiliger wordt het niet.

https://www.rtlz.nl/tech/luchtverkeersl ... -voorkomen


Of jet moet verbieden, daar ben ik nog niet uit. Enerzijds misschien wel, als een drone ook al te makkelijk gebruikt kan worden om te bespieden, mensen te zoeken. Heb daar mee te maken gekregen op een werklocatie, waardoor mensen daadwerkelijk gevaar konden gaan lopen. Anderzijds, auto's verbieden we ook niet. En de politie is vaak te laat bij een overtreding.

Misschien een drone-vliegbewijs invoeren, als bewijs dat je het toestel daadwerkelijk beheerst. En een hoogtebegrenzer kan natuurlijk ook zo worden ingebouwd. En misschien moet je, net als voor modelvliegtuigjes, velden aanwijzen waar met de drone gevlogen mag worden.
Wie geeft die bewijzen af? Wie handhaaft en wordt er ook gehandhaafd? De politie kan dit niet meer op haar bord hebben.Hoe en waarmee gaan we markeren waar je met drones wel of niet mag vliegen en welke lokale beperkingen er zijn? Is zo'n hoogtebegrenzer te kraken? En wat mag de maximale vlieghoogte zijn?

Een auto kan je niet vergelijken met een drone en voor het besturen van een auto heb je een rijbewijs nodig. Ik merk op dat zaken in omgekeerde volgorde worden afgehandeld. Immers, als er een nieuw type motor op de markt komt wordt eerst gekeken welk rijbewijs je moet hebben. Men bedenkt allerlei zaken maar de autoriteit die het moet handhaven die is er (nog) niet eens. Voor een boer kan een drone een perfect middel zijn om te zien hoe het staat zijn gewassen. Dus drones moet je koppelen aan een vergunning die geldig is voor een bepaald gebied. Maar je raad het al: het gebied van een hobbyist kan veel groter zijn, dus zijn vergunning zal ook veel zwaarder zijn

Dan hebben we het over de aansprakelijkheid. Iemand die werkt met een drone zal voor het gebruik van dat apparaat verzekerd moeten zijn. Maar verzekeringsmaatschappijen kan geen verplichting worden opgelegd om dit te verzekeren. En die zullen dit willen koppelen aan een bepaalde vaardigheidsbewijs.

En over privacy, die kan natuurlijk heel gemakkelijk worden aangetast. De autoriteit die dat moet handhaven is in gevecht met zichzelf.

Dan hebben het nog over de kosten van die autoriteit. De kosten moeten geheel gedekt worden door de prijs van de vergunning.

En al die drones moeten natuurlijk ook een kenmerk hebben dat af te lezen en moeten gekeurd worden door een speciale dienst eer ze worden toegelaten.

Kortom, zet de boel maar on hold. Eerst alles regelen en dan pas toelaten.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 7:22 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 55040
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Waarom mogen particulieren zonder vergunning een drone bezitten?

Door die informatie te combineren, kan orde aangebracht worden in de chaos van dronevluchten. En zo kan er onderscheid gemaakt worden tussen drones die toestemming hebben om er te vliegen en drones die er niets te zoeken hebben. Zijn de drones ongewenst, dan kunnen 'extra veiligheidsmaatregelen worden getroffen'. Wat voor maatregelen dat zijn, is onduidelijk. De samenwerkende bedrijven waren niet bereikbaar voor commentaar.



Het gebruik van zakelijke drones is redelijk goed vastgelegd: daar zijn verschillende vergunningen voor nodig. Zo zijn er steeds meer professionele bedrijven die drones inzetten, bijvoorbeeld om te bekijken hoe goed gewassen groeien of om windmolens te controleren.



De maatregelen die er mogelijk bedacht gaan worden heeft veel weg van het paard achter de wagen spannen. Immers, je voorkomt niet dat een drone toch de lucht in gaat in een gebied waar het onveilig is of het niet mag. Daarnaast wordt het gevaar door veel dronebezitters totaal onderschat en zijn er toch behoorlijk wat vaardigheden nodig om met zo'n apparaat om te gaan. Een bedrijf die een of meerdere vergunningen heeft kan die kwijtraken. Waarom mag een particulier een drone bezitten zonder vergunning? Lijkt mij het meten met verschillende maten en veiliger wordt het niet.

https://www.rtlz.nl/tech/luchtverkeersl ... -voorkomen


Of jet moet verbieden, daar ben ik nog niet uit. Enerzijds misschien wel, als een drone ook al te makkelijk gebruikt kan worden om te bespieden, mensen te zoeken. Heb daar mee te maken gekregen op een werklocatie, waardoor mensen daadwerkelijk gevaar konden gaan lopen. Anderzijds, auto's verbieden we ook niet. En de politie is vaak te laat bij een overtreding.

Misschien een drone-vliegbewijs invoeren, als bewijs dat je het toestel daadwerkelijk beheerst. En een hoogtebegrenzer kan natuurlijk ook zo worden ingebouwd. En misschien moet je, net als voor modelvliegtuigjes, velden aanwijzen waar met de drone gevlogen mag worden.
Wie geeft die bewijzen af? Wie handhaaft en wordt er ook gehandhaafd? De politie kan dit niet meer op haar bord hebben.Hoe en waarmee gaan we markeren waar je met drones wel of niet mag vliegen en welke lokale beperkingen er zijn? Is zo'n hoogtebegrenzer te kraken? En wat mag de maximale vlieghoogte zijn?

Een auto kan je niet vergelijken met een drone en voor het besturen van een auto heb je een rijbewijs nodig. Ik merk op dat zaken in omgekeerde volgorde worden afgehandeld. Immers, als er een nieuw type motor op de markt komt wordt eerst gekeken welk rijbewijs je moet hebben. Men bedenkt allerlei zaken maar de autoriteit die het moet handhaven die is er (nog) niet eens. Voor een boer kan een drone een perfect middel zijn om te zien hoe het staat zijn gewassen. Dus drones moet je koppelen aan een vergunning die geldig is voor een bepaald gebied. Maar je raad het al: het gebied van een hobbyist kan veel groter zijn, dus zijn vergunning zal ook veel zwaarder zijn

Dan hebben we het over de aansprakelijkheid. Iemand die werkt met een drone zal voor het gebruik van dat apparaat verzekerd moeten zijn. Maar verzekeringsmaatschappijen kan geen verplichting worden opgelegd om dit te verzekeren. En die zullen dit willen koppelen aan een bepaalde vaardigheidsbewijs.

En over privacy, die kan natuurlijk heel gemakkelijk worden aangetast. De autoriteit die dat moet handhaven is in gevecht met zichzelf.

Dan hebben het nog over de kosten van die autoriteit. De kosten moeten geheel gedekt worden door de prijs van de vergunning.

En al die drones moeten natuurlijk ook een kenmerk hebben dat af te lezen en moeten gekeurd worden door een speciale dienst eer ze worden toegelaten.

Kortom, zet de boel maar on hold. Eerst alles regelen en dan pas toelaten.


Toen de auto pas uitgevonden was, hoefde je daarvoor ook geen rijbewijs te hebben.
Toen er ongelukken gebeurden, werd wel de regel in gevoerd dat er iemand met een rode vlag voor de auto uit moest lopen.

Het is niet raar, dat maatregelen pas komen na een uitvinding. Het moet namelijk eerst uitgevonden worden worden en er moet eerst duidelijk hoe iets kan worden gebruikt en in de praktijk wordt gebruikt.

Ik ben het met je eens dat er heel veel haken en ogen aanzitten. Maar het is niet als met een visvergunning. Als een agent iemand zit vissen, moet die persoon in bezit zijn van een visakte. Daar kan hij naar vragen. Als die niet getoond kan worden, is het tijd voor een boete. Dat kan ook als een agent iemand een drone ziet besturen.
Dat het de politie nog zwaarder belast ben ik met je eens, maar dat mag op zich geen reden zijn iets niet te doen. Dan moet je zorgen dat er voldoende capaciteit komt. Er is jaren en jaren bezuinigd op de politie en dan met name op blauw en opsporingdienders. Verhoog de winstbelasting, ga werkelijke vermogenswinsten belasten in plaats van een -juist voor kapitaalkrachtigen- laag fictief percentage. Beleggen levert doorgaans meer winst op dan vier procent. En wellicht moeten we de dividendbelasting handhaven en uitbreiden, ook voor Nederlanders. En je kunt weer voldoende capaciteit op poten zetten om de politie naar behoren zijn taken te kunnen laten doen (maar dan wel schrappen in het management en de bureaucratie).

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 7:46 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18849
Berichten: Intopic
En dan hebben we dit nog: hier zal zeker vraag naar zijn. Willen we dit wel toestaan?



https://www.youtube.com/watch?v=syTgE1Uqcwc

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: za jul 21, 2018 8:22 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18849
Berichten: Intopic
Topman Airbus: 1 piloot is genoeg. Maar wat als er een piloot zit die manisch depressief is en het toestel neer wil laten storten of de techniek faalt? Hebben we iets geleerd van verleden? Nee

Zag gisteren de documentaire over Speedbird 8 , een 747 van BA dat in een aswolk terecht kwam. Als zo iets niet tijdig wordt doorgegeven zal met een geheel geautomatiseerd vliegtuig met 1 piloot sowieso neerstorten.

En hoe kan je nou een passagiersvliegtuig vergelijken met een drone waar geen passagiers in zitten? Daarnaast kan techniek falen of techniek op vliegvelden zoals ILS kan in onderhoud zijn doordat men terug vallen op een verouderde stuk techniek: DME

En wat óók voor de zelfsturende auto geldt, geldt ook voor zelfsturende vliegtuig: welke verzekeraar is bereid dit te verzekeren?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2331462 ... iegt-eruit

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: za jul 21, 2018 8:51 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18849
Berichten: Intopic
Citaat:
Dat zegt topman Tom Enders van de Europese vliegtuigbouwer Airbus. Volgens hem is minder personeel in de cockpit nodig om het toenemende pilotentekort op te vangen en de kosten te drukken. Ook kan de ticketprijs zo laag worden gehouden
.Pilotentekort? Hoe kan het dat een jarenlang overschot van piloten er nu ineens een tekort is? Is dat te wijten aan de vliegtuigmaatschappijen zelf of is dat vergrijzing? of moet de pensioengerechtigde leeftijd omhoog, van 58 naar 63, of nog hoger?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2331462 ... iegt-eruit

En nog iets: we gaan autorijden steeds duurder maken maar dat staat geen belastingverlichting tegenover. Het verschuiven van belasting lijkt hier een ideaal stuurinstrument te zijn, mits dan wel elk land mee doet

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: za jul 21, 2018 10:11 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 55040
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Citaat:
Dat zegt topman Tom Enders van de Europese vliegtuigbouwer Airbus. Volgens hem is minder personeel in de cockpit nodig om het toenemende pilotentekort op te vangen en de kosten te drukken. Ook kan de ticketprijs zo laag worden gehouden
.Pilotentekort? Hoe kan het dat een jarenlang overschot van piloten er nu ineens een tekort is? Is dat te wijten aan de vliegtuigmaatschappijen zelf of is dat vergrijzing? of moet de pensioengerechtigde leeftijd omhoog, van 58 naar 63, of nog hoger?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2331462 ... iegt-eruit

En nog iets: we gaan autorijden steeds duurder maken maar dat staat geen belastingverlichting tegenover. Het verschuiven van belasting lijkt hier een ideaal stuurinstrument te zijn, mits dan wel elk land mee doet


'verschuiven' van belasting, wordt door veel politici geinterpreteerd als het verzwaren van belasting op andere zaken. Van verlichting elders is dan weinig of geen sprake.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: za jul 21, 2018 10:52 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18849
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Citaat:
Dat zegt topman Tom Enders van de Europese vliegtuigbouwer Airbus. Volgens hem is minder personeel in de cockpit nodig om het toenemende pilotentekort op te vangen en de kosten te drukken. Ook kan de ticketprijs zo laag worden gehouden
.Pilotentekort? Hoe kan het dat een jarenlang overschot van piloten er nu ineens een tekort is? Is dat te wijten aan de vliegtuigmaatschappijen zelf of is dat vergrijzing? of moet de pensioengerechtigde leeftijd omhoog, van 58 naar 63, of nog hoger?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2331462 ... iegt-eruit

En nog iets: we gaan autorijden steeds duurder maken maar dat staat geen belastingverlichting tegenover. Het verschuiven van belasting lijkt hier een ideaal stuurinstrument te zijn, mits dan wel elk land mee doet


'verschuiven' van belasting, wordt door veel politici geinterpreteerd als het verzwaren van belasting op andere zaken. Van verlichting elders is dan weinig of geen sprake.
Ik pleit voor verlichting van belasting op werk naar bezit en vervuiling. Daar is niets mis mee Het is waar dat belasting op werken heel gemakkelijk binnenkomt en de overheid daar verslaafd aan raakt met welk gemak dat binnenkomt. En dat is niet goed.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: za jul 21, 2018 10:57 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18849
Berichten: Intopic
@Raya

Citaat:
Toen de auto pas uitgevonden was, hoefde je daarvoor ook geen rijbewijs te hebben.
Toen er ongelukken gebeurden, werd wel de regel in gevoerd dat er iemand met een rode vlag voor de auto uit moest lopen.

Het is niet raar, dat maatregelen pas komen na een uitvinding. Het moet namelijk eerst uitgevonden worden worden en er moet eerst duidelijk hoe iets kan worden gebruikt en in de praktijk wordt gebruikt.
We konden de groei inschatten want het aantal mensen en diegene met geld was veel lager

Citaat:
Ik ben het met je eens dat er heel veel haken en ogen aanzitten. Maar het is niet als met een visvergunning. Als een agent iemand zit vissen, moet die persoon in bezit zijn van een visakte. Daar kan hij naar vragen. Als die niet getoond kan worden, is het tijd voor een boete. Dat kan ook als een agent iemand een drone ziet besturen.
Dat het de politie nog zwaarder belast ben ik met je eens, maar dat mag op zich geen reden zijn iets niet te doen. Dan moet je zorgen dat er voldoende capaciteit komt. Er is jaren en jaren bezuinigd op de politie en dan met name op blauw en opsporingdienders. Verhoog de winstbelasting, ga werkelijke vermogenswinsten belasten in plaats van een -juist voor kapitaalkrachtigen- laag fictief percentage. Beleggen levert doorgaans meer winst op dan vier procent. En wellicht moeten we de dividendbelasting handhaven en uitbreiden, ook voor Nederlanders. En je kunt weer voldoende capaciteit op poten zetten om de politie naar behoren zijn taken te kunnen laten doen (maar dan wel schrappen in het management en de bureaucratie).
Politie en justitie vormen de kern van handhaving.Die kern moet groter worden en als dat niet kan is aan banden leggen met vergunningen waaraan hoge eisen worden gesteld beter. Of toch verbieden.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: za jul 21, 2018 11:39 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 55040
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
@Raya

Citaat:
Toen de auto pas uitgevonden was, hoefde je daarvoor ook geen rijbewijs te hebben.
Toen er ongelukken gebeurden, werd wel de regel in gevoerd dat er iemand met een rode vlag voor de auto uit moest lopen.

Het is niet raar, dat maatregelen pas komen na een uitvinding. Het moet namelijk eerst uitgevonden worden worden en er moet eerst duidelijk hoe iets kan worden gebruikt en in de praktijk wordt gebruikt.
We konden de groei inschatten want het aantal mensen en diegene met geld was veel lager

Citaat:
Ik ben het met je eens dat er heel veel haken en ogen aanzitten. Maar het is niet als met een visvergunning. Als een agent iemand zit vissen, moet die persoon in bezit zijn van een visakte. Daar kan hij naar vragen. Als die niet getoond kan worden, is het tijd voor een boete. Dat kan ook als een agent iemand een drone ziet besturen.
Dat het de politie nog zwaarder belast ben ik met je eens, maar dat mag op zich geen reden zijn iets niet te doen. Dan moet je zorgen dat er voldoende capaciteit komt. Er is jaren en jaren bezuinigd op de politie en dan met name op blauw en opsporingdienders. Verhoog de winstbelasting, ga werkelijke vermogenswinsten belasten in plaats van een -juist voor kapitaalkrachtigen- laag fictief percentage. Beleggen levert doorgaans meer winst op dan vier procent. En wellicht moeten we de dividendbelasting handhaven en uitbreiden, ook voor Nederlanders. En je kunt weer voldoende capaciteit op poten zetten om de politie naar behoren zijn taken te kunnen laten doen (maar dan wel schrappen in het management en de bureaucratie).
Politie en justitie vormen de kern van handhaving.Die kern moet groter worden en als dat niet kan is aan banden leggen met vergunningen waaraan hoge eisen worden gesteld beter. Of toch verbieden.


Handhaven kan alleen als er regels zijn. Dat komt neer op enig verbod. Een geheel verbod om iets te doen, of een beperkt verbod, door bijv. een vergunningstelsel, wat uiteraard weer een geheel verbod inhoud om iets te doen zonder de vergunning.

Er moet inderdaad voldoende mankracht zijn voor handhaving. Deels door voldoende mensen, en deels door het schrappen of voorkomen van bureaucratie. Een bekeuring uitschrijven bij een wetsovertreding is prima, maar het vervolgens een uur kost om allerhande formulieren over die bekeuring in te vullen, mist het zijn doel.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 1:41 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18849
Berichten: Intopic
Ook Marintair is beschermd dor de overheid vanwege flight 495. Geheel ten onrechte.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp_Faro

https://www.youtube.com/watch?v=fOQtG_dSXOU&t=296s

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Enzo501, Hume, kwaaisteniet, Majestic-12 [Bot], P-G en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling