Het is nu wo nov 21, 2018 6:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2018 12:55 pm 
lid

Ik kwam al in de zeventiger jaren op Urk. Op zaterdag waren de vissers thuis en ging men bij elkaar op bezoek en werd er stevig geborreld. Dat hoorde bij het vissermans leven. Op zondag werd er dan ter kerke gegaan en 's maandags vertrokken ze al weer heel vroeg naar zee. Het waren redelijk brave lieden die ook nog over veel geld beschikten. Je kon er op de vuilnisbelt van alles vinden wat nog uitstekend bruikbaar was.
De PVV en de SGP lonken naar deze van oorsprong vrome mensen die er nogal conservatieve meningen op na houden.
Maar deze vissersgemeenschap is al lang niet zo braaf meer als menigeen zou denken.
Behalve vissen vissen ze ook wel eens andere lucratieve zaken uit zee.
Zo weten ze ook heel goed contrabande uit zee op te vissen.
Er blijkt ook een innige samenwerking te bestaan tussen de cocaïne Macromaffia en sommige vissers. Dat zou je in eerste instantie niet verwachten gelet op hun stemgedrag en hun conservatieve levenshouding.
Kennelijk komt de boodschap van de dominee over de gevolgen van de aanbidding van Mammon niet bij iedere Urker goed terecht.
zie: https://www.nu.nl/binnenland/5480327/ei ... tters.html

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2018 1:27 pm 
lid

Ik verwacht wat reacties over VVD-ers die ook niet zuiver op de graat :holy: zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2018 2:14 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik kwam al in de zeventiger jaren op Urk. Op zaterdag waren de vissers thuis en ging men bij elkaar op bezoek en werd er stevig geborreld. Dat hoorde bij het vissermans leven. Op zondag werd er dan ter kerke gegaan en 's maandags vertrokken ze al weer heel vroeg naar zee. Het waren redelijk brave lieden die ook nog over veel geld beschikten. Je kon er op de vuilnisbelt van alles vinden wat nog uitstekend bruikbaar was.
De PVV en de SGP lonken naar deze van oorsprong vrome mensen die er nogal conservatieve meningen op na houden.
Maar deze vissersgemeenschap is al lang niet zo braaf meer als menigeen zou denken.
Behalve vissen vissen ze ook wel eens andere lucratieve zaken uit zee.
Zo weten ze ook heel goed contrabande uit zee op te vissen.
Er blijkt ook een innige samenwerking te bestaan tussen de cocaïne Macromaffia en sommige vissers. Dat zou je in eerste instantie niet verwachten gelet op hun stemgedrag en hun conservatieve levenshouding.
Kennelijk komt de boodschap van de dominee over de gevolgen van de aanbidding van Mammon niet bij iedere Urker goed terecht.
zie: https://www.nu.nl/binnenland/5480327/ei ... tters.html
Niet zo verwonderlijk met een sector die qua schepen niet afslankt terwijl er steeds minder te vangen valt. Dat lost een EU met vissen en subsidie voor en in Mauritanië ook niet op. :)

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2018 2:35 pm 
lid

En reacties over het Amsterdamse drugsmilieu, waaronder deze lieve 'hangbuikzwijn, bijnaam Noffel, bekend staand als meedogenloos en levensgevaarlijk.

De geheimzinnige Naoufal F
http://mickvanwely.nl/de-groeten-uit-ierland/

Een paar jaar geleden moest ik voor mijn werk naar het kantoor van LNV in Groningen. Zittend in de wachtkamer, met uitzicht op de Van Mesdagkliniek, zie ik een boer uit de spreekkamer komen. Zijn hoofd was net zo rood aangelopen als zijn mooie haardos er boven. Wat was die man boos, keek mij aan en zei wijzend naar de kliniek aan de overkant 'ze zorgen er voor dat je daar terecht komt'.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen dat zie je bij sommige vissers: Doodsbange Urker vissers zwijgen tegenover de rechter
https://www.destentor.nl/urk/doodsbange ... ~a140d2c3/

en bij sommige boeren:

15 procent van de boeren wordt benaderd door criminelen
https://nos.nl/artikel/2237382-15-proce ... nelen.html

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2018 7:17 pm 
lid

Lies schreef:
En reacties over het Amsterdamse drugsmilieu, waaronder deze lieve 'hangbuikzwijn, bijnaam Noffel, bekend staand als meedogenloos en levensgevaarlijk.

Een paar jaar geleden moest ik voor mijn werk naar het kantoor van LNV in Groningen. Zittend in de wachtkamer, met uitzicht op de Van Mesdagkliniek, zie ik een boer uit de spreekkamer komen. Zijn hoofd was net zo rood aangelopen als zijn mooie haardos er boven. Wat was die man boos, keek mij aan en zei wijzend naar de kliniek aan de overkant 'ze zorgen er voor dat je daar terecht komt'.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen dat zie je bij sommige vissers: Doodsbange Urker vissers zwijgen tegenover de rechter

en bij sommige boeren:

Maar hoe lang is dit al aan de gang?

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 8:14 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:

en bij sommige boeren:

Net zo lang als veel vissers drugs vangen en vervoeren ,niet alleen de Urkers.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 11:06 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

en bij sommige boeren:

Of sinds mensen meer spuiten, slikken en zuipen.

We regelen het zelf wel, over de drugsschuur van Europa: Brabant.
https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/o ... pa-brabant

Wietplanten tussen de koeien, hard werkende drugsdealers met kerstbonussen en een opa met Kalasjnikovs. Het lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn in de drugsschuur van Europa: Brabant.

Vul inmiddels voor Brabant maar het platteland van Nederland in.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 11:55 am 
lid

Leve het beleid van rechts, massaal sluiten politiebureau's, aangiften enkel via e-mail, duur wagenpark dat continue stilstaat.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 12:44 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Ik verwacht wat reacties over VVD-ers die ook niet zuiver op de graat :holy: zijn.

De hele politiek is verworden tot modder gooien naar andere partijen. Wie begrijpt nog dat ernstige delicten en zware zonden bij alle levensbeschouwelijke en politieke gezindheden worden gevonden? Helaas, dat is zo, en ik geloof niet dat mijn tegenstanders door de bank genomen slechter of beter zijn dan ik.

Alleen denken we anders over de inrichting van onze samenleving!

Mochten we dan niets kunnen vinden van bepaalde lastige tegenstanders dan gaan we wel heel ver terug in hun verleden graven en vinden dan dat ze in een onbezonnen moment van jeugdige verdwazing wat exhibitionistisch zijn geweest. We houden zo noch op links, noch op rechts, noch op het midden als het bestaat, een bekwaam politicus over want wie diep genoeg zoekt, vindt wel eens wat. Je houdt de grijze muizen die niks kunnen of durven wel over.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 1:54 pm 
lid

En zo krijg je nooit een terrorist, drugscrimineel of stroper met illegale wapens te pakken, maar maak je mensen die niet illegaal bezig zijn het leven zuurder en duurder.

Kabinet wil ras en etniciteit kunnen meewegen bij aanvraag wapenvergunning
https://nos.nl/artikel/2252269-kabinet- ... nning.html

Het kabinet wil van mensen die een wapenvergunning aanvragen of verlengen, voortaan weten wat zijn of haar ras of etnische afkomst is. Ook kan de politie vragen naar persoonsgegevens als politieke, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen en gezondheidstoestand.

Dat laatste gebeurt al, want omdat er ten ontrechte een wapenvergunning was verleend aan Tristan v.d. Vlis moet op de aanvraag nu een buitenstaander tekenen dat de aanvrager geen problemen heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 2:06 pm 
lid

Biertje schreef:
Leve het beleid van rechts, massaal sluiten politiebureau's, aangiften enkel via e-mail, duur wagenpark dat continue stilstaat.

Is onder Rutte II gedaan: bezuinigen en reorganiseren van de politie. Wagenpark had dan verkocht kunnen worden. Rutte II was links noch rechts maar wel doorgeschoten in bezuinigingen, met grote inbreng van de Partij van de Arbeid, met Lodewijk Asscher in een hoofdrol.

Politie, leger en zorg zijn allemaal te ver uitgekleed en nu hebben we problemen. Links en rechts vonden windmolens en het sluiten van kolencentrales de top-prioriteit.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 3:01 pm 
lid

Rightnow schreef:
Biertje schreef:

Is onder Rutte II gedaan: bezuinigen en reorganiseren van de politie. Wagenpark had dan verkocht kunnen worden. Rutte II was links noch rechts maar wel doorgeschoten in bezuinigingen, met grote inbreng van de Partij van de Arbeid, met Lodewijk Asscher in een hoofdrol.

Politie, leger en zorg zijn allemaal te ver uitgekleed en nu hebben we problemen. Links en rechts vonden windmolens en het sluiten van kolencentrales de top-prioriteit.
En het is maffe Diederik die het wel bon ton vindt dat kleine huishoudens die de transitie niet kunnen betalen een forse gasrekening krijgt, terwijl een stroomvreter een korting krijgt. Wie kan je nog vertrouwen?

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: do sep 27, 2018 3:26 pm 
lid

Biertje schreef:
Rightnow schreef:
Biertje schreef:

En het is maffe Diederik die het wel bon ton vindt dat kleine huishoudens die de transitie niet kunnen betalen een forse gasrekening krijgt, terwijl een stroomvreter een korting krijgt. Wie kan je nog vertrouwen?
Goeie vraag als het de politiek betreft in deze knotsgekke wereld:

Rekenkamer: voorlopig nog geen windparken zonder overheidssteun
https://nos.nl/artikel/2252312-rekenkam ... steun.html

Windparken op zee kunnen voorlopig niet zonder subsidie. Uit een rapport van de Algemene Rekenkamer blijkt dat overheidssteun nodig is, ondanks de sterk gedaalde prijs van energieopwekking door windmolens op zee.
De Rekenkamer deed onderzoek naar aanleiding van uitspraken van minister Wiebes van Economische Zaken. Die beweerde eerder dit jaar dat de kosten van stroom uit zeewind sterker en sneller dalen dan verwacht. In 2022, zo verwachtte hij, zouden voor de Nederlandse kust de eerste windparken ter wereld zonder subsidie zijn ontwikkeld.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2018 8:27 am 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:

De hele politiek is verworden tot modder gooien naar andere partijen. Wie begrijpt nog dat ernstige delicten en zware zonden bij alle levensbeschouwelijke en politieke gezindheden worden gevonden? Helaas, dat is zo, en ik geloof niet dat mijn tegenstanders door de bank genomen slechter of beter zijn dan ik.

Alleen denken we anders over de inrichting van onze samenleving!

Mochten we dan niets kunnen vinden van bepaalde lastige tegenstanders dan gaan we wel heel ver terug in hun verleden graven en vinden dan dat ze in een onbezonnen moment van jeugdige verdwazing wat exhibitionistisch zijn geweest. We houden zo noch op links, noch op rechts, noch op het midden als het bestaat, een bekwaam politicus over want wie diep genoeg zoekt, vindt wel eens wat. Je houdt de grijze muizen die niks kunnen of durven wel over.
En voor politiek kan je inmiddels alle beroepen invullen, waarbij ik mij tegenwoordig afvraag hoe zuiver de aanklagers in het verleden zelf op de graat zijn geweest. En wie worden nu misbruikt, of gebruikt, denkend aan die treurige politieke vertoning in de Amerikaanse zaak Kavanaugh en nu weer deze dame: Kathryn Mayorga - Cristiano Ronaldo door Amerikaanse vrouw beschuldigd van verkrachting.

https://www.nu.nl/metoo/5485997/cristia ... hting.html

De vrouw, genaamd Kathryn Mayorga, vertelt in het Duitse blad Der Spiegel dat Ronaldo haar in 2009 verkrachtte in een hotel en haar daarna 375.000 dollar zwijggeld betaalde. Haar advocaat heeft een rechtszaak aangespannen tegen de voetballer.

Na het voorval vroeg de Portugees international volgens Mayorga of ze pijn had. "Toen ging hij op zijn knieën en zei hij: 'Ik ben voor 99 procent een goede man. Ik weet niet wat er met die ene procent is.'"

De 33-jarige Ronaldo ontkent iets verkeerd gedaan te hebben. Hij zegt dat de seks tussen hem en Mayorga met wederzijdse instemming plaatsvond. De voetballer liet via zijn advocaten weten op zijn beurt een zaak aan te spannen tegen Der Spiegel voor het publiceren van "onverholen, illegale beschuldigingen" van Mayorga.

Moddergooien ja, en zo langzamerhand kunnen we beginnen met: 'Moeder, moeder, de beer is los!'

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2018 8:57 am 
lid

Lies schreef:
En voor politiek kan je inmiddels alle beroepen invullen, waarbij ik mij tegenwoordig afvraag hoe zuiver de aanklagers in het verleden zelf op de graat zijn geweest. En wie worden nu misbruikt, of gebruikt, denkend aan die treurige politieke vertoning in de Amerikaanse zaak Kavanaugh en nu weer deze dame: Kathryn Mayorga - Cristiano Ronaldo door Amerikaanse vrouw beschuldigd van verkrachting.
Inzake die Amerikaanse zaak: het slachtoffer zegt dat er 5-6 getuigen zijn, maar geen van die getuigen wil e.e.a. onder ede verklaren. Dus die Amerikaanse beoogde opperrechter is mogelijk niet brandschoon, maar zijn slachtoffer speelt naar alle waarschijnlijkheid een spelletje en vergroot alles uit. Dis je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2018 9:10 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Inzake die Amerikaanse zaak: het slachtoffer zegt dat er 5-6 getuigen zijn, maar geen van die getuigen wil e.e.a. onder ede verklaren. Dus die Amerikaanse beoogde opperrechter is mogelijk niet brandschoon, maar zijn slachtoffer speelt naar alle waarschijnlijkheid een spelletje en vergroot alles uit. Dis je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.

Dit soort zaken zijn meestal niet te bewijzen.
Maar er is een groot verschil tussen een verkrachter, die de hoogste rechter in de VS gaat worden
en een die goede voetballer is.
In deze tijd speelt beeldvorming een grotere rol dan bewijzen.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2018 9:59 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Dit soort zaken zijn meestal niet te bewijzen.
Maar er is een groot verschil tussen een verkrachter, die de hoogste rechter in de VS gaat worden
en een die goede voetballer is.
In deze tijd speelt beeldvorming een grotere rol dan bewijzen.
En dat is dus levensgevaarlijk net als die metoo-beweging. Namen en shamen zonder bewijs en buiten de rechtsstaat om. Het vervelende is dat er veel meer speelt. Daarom wel goed dat de FBI er nog eens naar kijkt

https://www.youtube.com/watch?v=SVGIiiZXdl4

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 11:55 pm 
lid

Lies schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:

Of sinds mensen meer spuiten, slikken en zuipen.

We regelen het zelf wel, over de drugsschuur van Europa: Brabant.
https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/o ... pa-brabant

Wietplanten tussen de koeien, hard werkende drugsdealers met kerstbonussen en een opa met Kalasjnikovs. Het lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn in de drugsschuur van Europa: Brabant.

Vul inmiddels voor Brabant maar het platteland van Nederland in.

Niet alleen in Brabant
Nederland is de grootste exporteur ter wereld

De hele wereld slikt Nederlandse pilletjes - en het afval ligt op straat

Een dumping in het buitengebied van Culemborg. © Hollandse Hoogte
In een week tijd stuitten politie en brandweer op acht dumpingen van drugsafval. Een nieuw dieptepunt in een toch al druk jaar. De chemische troep zorgt voor levensgevaarlijke situaties, dus trekt de minister extra geld uit voor opsporing. Wat is er aan de hand?
Politieman Freerk Jan Medendorp kan zo tien namen van collega’s oplepelen die na een vondst van drugsafval gezondheidsklachten hadden of onwel raakten. “Het gaat om chemische stoffen met gevaarlijke waarden. Alleen al inademen kan schade aan je longblaasjes veroorzaken.”

Donderdag was het weer raak, dit keer in Zeeland. Twee agenten in Tholen voelden zich niet lekker nadat ze een busje hadden aangehouden waaruit een vloeistof lekte.

Afgelopen week is op zeker acht plaatsen in Nederland geloosd drugsafval gevonden. Meestal gaat het om jerrycans of vaten met een chemische vloeistof die worden aangetroffen in de natuur, maar ook om drugsafval op de stoep in een woonbuurt. Zoals in de Nijmeegse wijk Wezenhof, waar woensdag een vrachtwagentje vol met vaten stond geparkeerd. Een aantal van deze vaten was al leeg, de parkeerplaats bleek het eindstation van een 9 kilometer lang spoor van chemicaliën.

“Drugsafval in de stad is levensgevaarlijk. We weten niet hoe criminelen hun goedjes hebben gemixt, sommige stoffen kunnen behoorlijke verwondingen op de huid veroorzaken”, zegt Medendorp. Hij is regisseur drugsdumpen bij de politie Oost-Nederland (Gelderland en Overijssel) en zijn berg met werk groeit met de dag.

https://www.trouw.nl/samenleving/de-hel ... a736cab38/

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 9:42 am 
lid

Volgens gedeputeerde Johan van den Hout (SP) in het Brabants provinciebestuur zijn boeren erger dan drugscriminelen, zo ga je vanzelf in deze gekke wereld pilletjes slikken om je op de been te houden. Niets gemakkelijker dan naar dat handjevol boeren in Nederland te wijzen, dan naar criminelen en ons eigen gedrag.

Drugsafval komt via omweg in ons lichaam terecht
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dru ... m-terecht/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]