Het is nu za mei 08, 2021 1:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1206 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 61  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1001  BerichtGeplaatst: di maart 16, 2021 8:05 pm 
lid

Lancelot schreef:
Enfin, Baudet heeft weer eens afgezegd voor een debat. Even wachten nu totdat Rightnow met "context" komt.

De context is: laf en onbetrouwbaar. Op naar de nul zetels.

Profiel  

Bericht nummer:#1002  BerichtGeplaatst: di maart 16, 2021 8:31 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:
Enfin, Baudet heeft weer eens afgezegd voor een debat. Even wachten nu totdat Rightnow met "context" komt.

Ik denk dat Baudet best valide punten heeft, maar niet noodzakelijkerwijze zelf de beste persoon is om die rustig naar voren te brengen. In een debat of ander gesprek vervalt hij gauw in een opgewonden en geagiteerde toon, en verliest hij de kern van het gesprek (debat) uit het oog. Rustig op feiten debatteren is zijn zwakste punt en dat doet hem dan ook de das om. Ik zal niet op hem stemmen, maar er zijn zeker punten waarop hij gelijk heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#1003  BerichtGeplaatst: di maart 16, 2021 8:44 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:

Klopt helemaal. Van een verkiezingscampagne heb ik ook weinig gemerkt. OK, er zijn wat debatten op TV, maar die vinden meestal laat in de avond plaats en dan lig ik als "hardwerkende Nederlander" in bed, gewoon, omdat ik de dag erna weer vroeg op moet staan om aan het werk te gaan. Dus verkiezingsdebatten is blijkbaar iets dat uitsluitend rond 23.00 uur plaatsvindt en sorry, dan lig ik in bed.

Niet dat je daar iets aan mist, volgens mij. De één loopt met molentjes (windmolens wel te verstaan), de ander vecht tegen windmolens. De één zet de hakken in het zand, de ander verdwijnt in drijfzand. Ondertussen zie ik ons land jaar na jaar verloederen, mede dankzij de ongelimiteerde immigratie. We accepteren gewoon dat mensen die geen recht hebben op verblijf hier, tóch gewoon blijven en op kosten van de belastingbetaler in de kussens leunen van hun met voorrang verkregen sociale huurwoning en verder niks bijdragen. Hele wijken rond het Westland lopen vol met mensen die niks anders uitvoeren dan alleen maar uitkeringen en toeslagen binnen harken, maar om in de kassen te werken hebben we blijkbaar Oosteuropeanen nodig "omdat er in Nederland geen mensen te vinden zijn". Tja. Blijkbaar kan een Somaliër geen tomaten plukken, een Kaapverdiaan geen komkommers plukken, en kan een mevrouw uit Turkije of Syrië geen bloemen sorteren.

Ik ken verschillende Polen die hier ooit, tussen 2000 en 2010, vier of vijf jaar gewerkt hebben als productiemedewerker, en die nu al 10-15 jaar gewoon een uitkering zitten te vangen. In een sociale huurwoning. Met een auto voor de deur die natuurlijk nog steeds op Pools kenteken staat, want in Polen betaal je eenmalig een paar tientjes voor de registratie en that's it. Dus waarom netjes belasting betalen als je het via een sluipweg voor niks kan doen? Ondertussen krijg ik WEL een boete als ik even de auto van op bezoek zijnde Duitse vrienden leen om snel een pak melk te halen in de supermarkt, want rijden met een buitenlands kenteken is een no-no. Snap jij het nog?
Lees eens wat die Pool mag aftikken. Als die dat niet kan betalen is het in beslagname auto.

https://www.taxlive.nl/nl/documenten/vn ... -kenteken/

Ik nodig je vriendelijk uit om hier in mijn stad en regio te komen kijken hoe veel Poolse kentekens er rondrijden, en nee, dat zijn geen seizoenarbeiders, want zeker in januari en februari IS hier geen seizoensarbeid. Dat zijn voor het merendeel mensen die hier gewoon een baan in productie hebben, of als schoonmaker, of als klusjesman, die hier gewoon hun huis hebben, ofwel, gewoon hun permanente verblijfplaats. En jaar na jaar na jaar rijden die gewoon op Pools kenteken rond. Er zal er heus wel eens ééntje bij toeval gesnapt worden, maar 99% echt niet.
Het kan best zijn dat er niet zo streng wordt gecontroleerd maar wie gesnapt wordt is de sjaak. En erger - zie toeslagenfraude - je krijgt achter je naam een teken dat je gefraudeerd hebt. Vraag maar aan al die toeslagenouders wat dat betekent en wat voor gevolgen dat oplevert.

Profiel  

Bericht nummer:#1004  BerichtGeplaatst: di maart 16, 2021 8:48 pm 
lid

Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Lees eens wat die Pool mag aftikken. Als die dat niet kan betalen is het in beslagname auto.

https://www.taxlive.nl/nl/documenten/vn ... -kenteken/

Ik nodig je vriendelijk uit om hier in mijn stad en regio te komen kijken hoe veel Poolse kentekens er rondrijden, en nee, dat zijn geen seizoenarbeiders, want zeker in januari en februari IS hier geen seizoensarbeid. Dat zijn voor het merendeel mensen die hier gewoon een baan in productie hebben, of als schoonmaker, of als klusjesman, die hier gewoon hun huis hebben, ofwel, gewoon hun permanente verblijfplaats. En jaar na jaar na jaar rijden die gewoon op Pools kenteken rond. Er zal er heus wel eens ééntje bij toeval gesnapt worden, maar 99% echt niet.
Het kan best zijn dat er niet zo streng wordt gecontroleerd maar wie gesnapt wordt is de sjaak. En erger - zie toeslagenfraude - je krijgt achter je naam een teken dat je gefraudeerd hebt. Vraag maar aan al die toeslagenouders wat dat betekent en wat voor gevolgen dat oplevert.

Nou, in elk geval geldt dat voor hier woonachtige en werkzame Polen niet. Het wemelt hier van de witte Poolse kentekens, en die worden echt niet gesnapt of beboet. Die rijden er al jaren en jaren mee, en niemand die zich erom bekommert.

Profiel  

Bericht nummer:#1005  BerichtGeplaatst: di maart 16, 2021 9:15 pm 
lid

Baudet is weer eens een wegloper.
Wat moet je met zo'n held op sokken in de politiek?

Laatst bijgewerkt door Hume op di maart 16, 2021 9:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#1006  BerichtGeplaatst: di maart 16, 2021 9:15 pm 
lid

https://www.ad.nl/politiek/live-lijsttr ... ~a503d858/

Als er nu nog iemand op Baudet stemt, snap ik er helemaal niks meer van....

Profiel  

Bericht nummer:#1007  BerichtGeplaatst: di maart 16, 2021 9:22 pm 
lid

HvR schreef:
https://www.ad.nl/politiek/live-lijsttr ... ~a503d858/

Als er nu nog iemand op Baudet stemt, snap ik er helemaal niks meer van....

Ze lopen allemaal weg
Hiddema zit bij zijn poes ,Cliteur zit op zolder in Leiden ,weg van iedereen
Soort zoekt soort en daarom zullen er zekers stemmers komen.
Na de verkiezingen zullen ze net als Trump zeggen ,dat de stemming ongeldig is.
We kennen onze pappenheimers

Profiel  

Bericht nummer:#1008  BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2021 9:35 am 
lid

Hume schreef:

Ik vind niet komen opdagen voor een verkiezingsdebat geen enkel punt.
Het zijn toch meest leugens, die verkiezingsprogramma's. Ik kijk al niet meer naar die debatten. Ze kunnen me gestolen worden.

We zouden ze moeten vervangen voor verantwoordingsdebatten, waarbij partijen verantwoording afleggen voor hun stemgedrag in de afgelopen perioden. Ook afgezet tegen eventuele al zichtbare uitwerkingen van beleid. Als dan iemand wegloopt, is het duidelijk dat hij of zij geen verantwoording durft te nemen voor wat hij of zij gedaan heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#1009  BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2021 9:42 am 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:

Het zijn toch meest leugens, die verkiezingsprogramma's. Ik kijk al niet meer naar die debatten. Ze kunnen me gestolen worden.

We zouden ze moeten vervangen voor verantwoordingsdebatten, waarbij partijen verantwoording afleggen voor hun stemgedrag in de afgelopen perioden. Ook afgezet tegen eventuele al zichtbare uitwerkingen van beleid. Als dan iemand wegloopt, is het duidelijk dat hij of zij geen verantwoording durft te nemen voor wat hij of zij gedaan heeft.

Baudet loopt altijd weg ,waar het ook is.
Blijkbaar bestaat de top van de FVD uit weglopers.

Profiel  

Bericht nummer:#1010  BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2021 9:50 am 
lid

Rechtse politicus ... gedemoniseerd ... Media park ... vlak voor de verkiezingen ...
Natuurlijk blijft Baudet weg.
Niet naar de zin van de linkse onderbuikjes?
Dat zie ik graag.
:)

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#1011  BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2021 9:57 am 
lid

baedeker schreef:
Rechtse politicus ... gedemoniseerd ... Media park ... vlak voor de verkiezingen ...
Dat zie ik graag.

Ze lopen allemaal weg , o.a. Hiddema. Cliteur en nog zo velen.
En dit is allemaal de schuld van links ,van Rutte en van alle andere partijen?
De schuld van omroep en de media?
De schuld van de elite en het RIVM?

Jij en Baudet zijn toch wel fantasten met een grote fantasie.

Profiel  

Bericht nummer:#1012  BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2021 10:07 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Dat zie ik graag.
Ze lopen allemaal weg , o.a. Hiddema. Cliteur en nog zo velen.
En dit is allemaal de schuld van links ,van Rutte en van alle andere partijen?
De schuld van omroep en de media?
De schuld van de elite en het RIVM?

Jij en Baudet zijn toch wel fantasten met een grote fantasie.

Informeer je eerst eens een keer voordat je onzin roept:

phpBB [media]

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#1013  BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2021 10:21 am 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

Baudet loopt altijd weg ,waar het ook is.
Blijkbaar bestaat de top van de FVD uit weglopers.

Ik heb dan ook nog geen enkel verantwoordingsdebat meegemaakt in aanloop van verkiezingen.

Profiel  

Bericht nummer:#1014  BerichtGeplaatst: do maart 18, 2021 9:38 am 
lid

Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:

Je hebt de wappies over het hoofd gezien.
Want corona is voor Baudet de redding geweest.

Uiteindelijk was het simpel. Er was tijdens deze coronaverkiezingen maar één campagne die écht helemaal om corona draaide. Dat was die van Forum voor Democratie. Het leverde de partij, afgaand op de prognose donderdagochtend, acht zetels op in de nieuwe Tweede Kamer. Anders gezegd: een half miljoen Nederlanders wil nú een einde aan de lockdown en vindt niets belangrijker dan dat.

Zo heeft de pandemie partijleider Thierry Baudet eerst uit het veld geslagen en toen gered. De komst van het virus bracht hem vorig jaar in moeilijkheden. Zijn houding in de Tweede Kamer was wispelturig: eerst vóór een strenge lockdown, toen steeds feller tegen. In de peilingen zakte Forum weg. Zijn geliefde avondjes met de achterban moest hij noodgedwongen opgeven en in de echokamer van zijn eigen FVD Journaal haalde hij steeds harder uit naar zijn oude vrienden – zelfs GeenStijl moest eraan geloven.

De grote ontploffing van de partij in november was er een gevolg van: de botsing tussen kopstukken over het etterende racisme en antisemitisme in de jeugdbeweging – en de daarmee verweven leden in de partijtop – was ook een product van de Baudetmoeheid die er tijdens de coronacrisis was ingeslopen bij kritische partijprominenten. Zij grepen een diner in Tiel, waar ze Baudet hoorden zeggen dat zijn vrijheid hem „drie miljoen doden” waard was, aan om te vertrekken.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/17/de ... g-a4036198

Profiel  

Bericht nummer:#1015  BerichtGeplaatst: do maart 18, 2021 10:49 am 
lid

Hume schreef:

Wat Rik Rutten hier schrijft in de NRC klopt niet. Baudet was een beetje uit beeld geraakt bij mij dus ik ben eens, geheel tegen mijn gewoonte in, naar de talkshow van Jinek gaan kijken. Tot die tijd had ik niet door wat er in die partij precies gebeurd was, zo zou blijken. Maar "Jinek" was verhelderend (maar Jinek gaf een onjuiste interpretatie van wat Theo Hiddema had bedoeld; Hiddema heeft dit later zelf rechtgezet):

1. Er is eigenlijk een tweespalt ontstaan over de wenselijkheid van de LOCKDOWN maatregelen. Toen dit duidelijk werd, en "Baudet-Van-Haga-afvalligen" hun positie hadden doordacht, hebben ze pas besloten de inhoud van persoonlijke appberichten naar buiten te brengen. Door Baudet te beschadigen konden ze zichzelf positioneren.

2. De inhoud van de appberichten (had ik wel minitieus doorgelezen in Elsevier waarop ik een abonnement heb) kon enkel begrepen worden als we de persoonlijke omstandigheden van betrokkenen kenden: het was dus een concersatie tussen vrienden die alles van elkaar wisten. Iemand had een zus die was getrouwd met een zwarte man en DAAROP sloeg de grap over "stel je voor dat je zus.." enzovoorts.

Bij mij was inderdaad wel wat bevreemding blijven hangen na het lezen van het Elsevier artikel, en een gevoel dat het onzin zou zijn als men zulke persoonlijke appjes gebruikt om er van alles uit af te leiden. Maar de onthulling over de bestaande zus had ik niet voorzien...

CONCLUSIE: FvD plus JA21 zouden (als intact Forum) nog meer stemmen hebben gehad als ze niet door de coronalockdown vragen verdeeld waren geraakt. Baudet kan moeilijk iets te danken hebben aan "corona".

Profiel  

Bericht nummer:#1016  BerichtGeplaatst: do maart 18, 2021 10:59 am 
lid

Rightnow schreef:
Hume schreef:

Het is eigenlijk andersom. Baudet was een beetje uit beeld geraakt bij mij dus ik ben eens, geheel tegen mijn gewoonte in, naar de talkshow van Jinek gaan kijken. Tot die tijd had ik niet door wat er in die partij precies gebeurd was, zo zou blijken. Maar "Jinek" was verhelderend (maar Jinek gaf een onjuiste interpretatie van wat Theo Hiddema had bedoeld; Hiddema heeft dit later zelf rechtgezet):

1. Er is eigenlijk een tweespalt ontstaan over de wenselijkheid van de LOCKDOWN maatregelen. Toen dit duidelijk werd, en "Baudet-Van-Haga-afvalligen" hun positie hadden doordacht, hebben ze pas besloten de inhoud van persoonlijke appberichten naar buiten te brengen. Door Baudet te beschadigen konden ze zichzelf positioneren.

2. De inhoud van de appberichten (had ik wel minitieus doorgelezen in Elsevier waarop ik een abonnement heb) kon enkel begrepen worden als we de persoonlijke omstandigheden van betrokkenen kenden: het was dus een concersatie tussen vrienden die alles van elkaar wisten. Iemand had een zus die was getrouwd met een zwarte man en DAAROP sloeg de grap over "stel je voor dat je zus.." enzovoorts.

Bij mij was inderdaad wel wat bevreemding blijven hangen na het lezen van het Elsevier artikel, en een gevoel dat het onzin zou zijn als men zulke persoonlijke appjes gebruikt om er van alles uit af te leiden. Maar de onthulling over de bestaande zus had ik niet voorzien...

CONCLUSIE: FvD plus JA21 zouden (als intact Forum) nog meer stemmen hebben gehad als ze niet door de coronalockdown vragen verdeeld waren geraakt. Baudet kan moeilijk iets te danken hebben aan "corona".

Forum heeft in een jaar een complete ommezwaai op corona gemaakt en ging van het willen instellen van een strikte lockdown naar het totaal willen afschaffen van alle maatregelen. In een coronavermoeide samenleving is dat behoorlijk aangeslagen bij een grote groep. Die breuk in de partij was natuurlijk onvermijdelijk vanwege alle vrouwonvriendelijke, antisemitische en homofobe 'spielerei' dus dan wordt het wel een erg 'als als als' verhaal.

Profiel  

Bericht nummer:#1017  BerichtGeplaatst: do maart 18, 2021 11:03 am 
lid

Rightnow schreef:
Hume schreef:

Wat Rik Rutten hier schrijft in de NRC klopt niet. Baudet was een beetje uit beeld geraakt bij mij dus ik ben eens, geheel tegen mijn gewoonte in, naar de talkshow van Jinek gaan kijken. Tot die tijd had ik niet door wat er in die partij precies gebeurd was, zo zou blijken. Maar "Jinek" was verhelderend (maar Jinek gaf een onjuiste interpretatie van wat Theo Hiddema had bedoeld; Hiddema heeft dit later zelf rechtgezet):

De SGP'ers komen natuurlijk voor hun soortgenoten op ,dat begrijp ik.

Profiel  

Bericht nummer:#1018  BerichtGeplaatst: do maart 18, 2021 11:19 am 
lid

Je bevordert de gedachtenwisseling niet met zo'n opmerking, Hume.

Je brandmerkt als het ware een groep medemensen in plaats van met hen van gedachten te wisselen.

Je spreekt van groepen mensen die je een label opdrukt. Dit is echt niet een goede manier van discussieren.

Profiel  

Bericht nummer:#1019  BerichtGeplaatst: do maart 18, 2021 11:25 am 
lid

Enzo501 schreef:
Forum heeft in een jaar een complete ommezwaai op corona gemaakt en ging van het willen instellen van een strikte lockdown naar het totaal willen afschaffen van alle maatregelen. In een coronavermoeide samenleving is dat behoorlijk aangeslagen bij een grote groep.

Die ommezwaai komt weliswaar overeen met de ommezwaai van de WHO inzake de Infection Fatality Ratio. De lockdown-kwestie betekende inderdaad een keuzemoment en ik ben achteraf niet verbaasd dat niemand in de talkshow van Jinek weersprak, dat DIT het breekpunt was geweest voor de JA21 club versus Baudet / Van Haga.

Profiel  

Bericht nummer:#1020  BerichtGeplaatst: do maart 18, 2021 11:33 am 
lid

Rightnow schreef:
Je bevordert de gedachtenwisseling niet met zo'n opmerking, Hume.

Je brandmerkt als het ware een groep medemensen in plaats van met hen van gedachten te wisselen.

Je spreekt van groepen mensen die je een label opdrukt. Dit is echt niet een goede manier van discussieren.

Ondertussen ken ik mijn pappenheimers hier en zeker de trumpisten (,een verzameling van racisten ,wappies en fundo- christenen)
Het verbaast me dat ze nog niet hebben gezegd ,dat de verkiezingen niet geldig zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1206 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 61  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]