Het is nu za mei 08, 2021 1:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2562 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 129  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#2321  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 10:27 am 
lid

Enzo501 schreef:
Baedeker klampt zich wanhopig vast aan een paar honderd demonstranten hier en daar en 'de sociale media' (een paar honderd likes op het twitteraccount van steeds verder radicaliserende wappie Baudet) of de 5 procent die op het FvD stemden.

Dit komt op mij nogal intimiderend en kleinerend over. Hoe kan daaruit een normale gedachtenwisseling voortkomen?

Nu ben ik niet maximaal blootgesteld aan pers en sociale media, maar kan het zijn dat we onbewust bepaalde gewoonten overnemen? En als de intimidatie hoogtij viert, hoezo denk je dan dat iemand zijn ware gedachten blootgeeft?

Profiel  

Bericht nummer:#2322  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 10:57 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Het niveau van de bijdragen van Baedeker:
Op het Museumplein staan 500 mensen te demonstreren: Er is draagvlak voor hun standpunten.
'Voor het eerst werden de 47 duizend deelnemers naar hun mening over een coronapaspoort is gevraagd.
Op de vraag of activiteiten en locaties moeten worden opengesteld voor mensen die zijn gevaccineerd, antwoordde 70 procent ‘wel’ of ‘helemaal wel’. 68 procent vindt het een goed idee als mensen met een negatieve testuitslag meer vrijheden krijgen'.
Baedeker: Er is geen draagvlak voor het coronapaspoort of een negatieve test voor meer vrijheden.
Wat een niveau.

Ook al zou het RIVM 17 miljoen deelnemers betrekken bij zijn onderzoek, dan nog zegt het antwoord niks als het RIVM keuzes weglaat in de vraag. Het RIVM manipuleert de enquete, de media herhalen de leugen dat er 'draagvlak' zou zijn, en het overdreven onderdaantje draait zich in allerlei bochten in een wanhopige poging om het bedrog van het RIVM overeind te houden.
Wat een afgang.

:lol:
Baedeker klampt zich wanhopig vast aan een paar honderd demonstranten hier en daar en 'de sociale media' (een paar honderd likes op het twitteraccount van steeds verder radicaliserende wappie Baudet) of de 5 procent die op het FvD stemden. De realiteit is natuurlijk dat de overgrote meerderheid van Nederland best beseft dat corona een reeel gevaar voor de volksgezondheid is en de druk op de zirg omlaag moet en daarom bereid is zich aan regels te houden en andere opofferingen te doen (jezelf laten vaccineren bijvoorbeeld; dat doe je vooral ook voor anderen...). DAT is draagvlak en je maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. De oorsprong van dit soort 'rebellie' is egoisme, we zien het in ongeveer elke posting van Baedeker en een paar van zijn ballenlikkertjes. Wat kan hen het schelen dat een paar miljoen ouderen en kwetsbaren opgesloten zouden worden, zolang zij maar hun leventje kunnen leiden, zich onder evenementen gaan ook al is er kans dat ze anderen ziek maken. Dus komen ze met valse voorstellingen over draagvlak van hun ideeen en spreken badinerend over mensen die zich nog wel redelijk en verantwoordelijk weten te gedragen. :noo:

Het RIVM manipuleert de enquete, de media herhalen de leugen dat er 'draagvlak' zou zijn, en het overdreven onderdaantje draait zich in allerlei bochten in een wanhopige poging om het bedrog van het RIVM overeind te houden.
Wat een afgang.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#2323  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 11:11 am 
lid

Enig begrip is op zijn plaats: maar niet om de denk- en werkwijze als de ideale te kenschetsen. Integendeel, wat nodig is, is eerlijkheid en investeren in vertrouwen. Graag had ik, in plaats van een veel te vrije interpretatie die burgers juist onvrij houdt, een zorgvuldig opgebouwd verslag van de RIVM enquete gezien. Zoals wel vaker, lopen hier propaganda, voorlichting en onderzoek veel te veel door elkaar. Afgelopen zomer waren er 40 professoren waaronder een voormalig voorzitter van NWO, die krachtig een advies neerlegden over hoe hier in de toekomst verbetering in te brengen.

De voorlichting leidt tot angst, de slechte raadgever voor wetenschappers, politici en burgers, of het nu de eigen of andermans gezondheid betreft, de eigen of andermans loopbaan of inkomen - angst is de slechtste raadgever. Wie zou niet bij zichzelf kunnen nagaan, juist in deze tijden, hoe veel moeilijker het is om logisch na te denken, om zelfstandig kennis en intuitie toe te laten en te handelen? Angst verlamt en we mogen de ouderen en wijzeren waarderen die ons daarop wijzen https://www.spiked-online.com/2021/04/1 ... he-public/

om daar waar dit terecht is toch ook te wijzen op alles wat zo veel bescherming en gezondheid geeft.

Profiel  

Bericht nummer:#2324  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 11:24 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Ook al zou het RIVM 17 miljoen deelnemers betrekken bij zijn onderzoek, dan nog zegt het antwoord niks als het RIVM keuzes weglaat in de vraag. Het RIVM manipuleert de enquete, de media herhalen de leugen dat er 'draagvlak' zou zijn, en het overdreven onderdaantje draait zich in allerlei bochten in een wanhopige poging om het bedrog van het RIVM overeind te houden.
Wat een afgang.

Baedeker klampt zich wanhopig vast aan een paar honderd demonstranten hier en daar en 'de sociale media' (een paar honderd likes op het twitteraccount van steeds verder radicaliserende wappie Baudet) of de 5 procent die op het FvD stemden. De realiteit is natuurlijk dat de overgrote meerderheid van Nederland best beseft dat corona een reeel gevaar voor de volksgezondheid is en de druk op de zirg omlaag moet en daarom bereid is zich aan regels te houden en andere opofferingen te doen (jezelf laten vaccineren bijvoorbeeld; dat doe je vooral ook voor anderen...). DAT is draagvlak en je maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. De oorsprong van dit soort 'rebellie' is egoisme, we zien het in ongeveer elke posting van Baedeker en een paar van zijn ballenlikkertjes. Wat kan hen het schelen dat een paar miljoen ouderen en kwetsbaren opgesloten zouden worden, zolang zij maar hun leventje kunnen leiden, zich onder evenementen gaan ook al is er kans dat ze anderen ziek maken. Dus komen ze met valse voorstellingen over draagvlak van hun ideeen en spreken badinerend over mensen die zich nog wel redelijk en verantwoordelijk weten te gedragen. :noo:

Het RIVM manipuleert de enquete, de media herhalen de leugen dat er 'draagvlak' zou zijn, en het overdreven onderdaantje draait zich in allerlei bochten in een wanhopige poging om het bedrog van het RIVM overeind te houden.
Wat een afgang.

Tot zover maar weer eens de inhoudelijke leegte van Baedeker.
Trollalert!

Profiel  

Bericht nummer:#2325  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 11:40 am 
lid

Rightnow schreef:
Enig begrip is op zijn plaats: maar niet om de denk- en werkwijze als de ideale te kenschetsen. Integendeel, wat nodig is, is eerlijkheid en investeren in vertrouwen. Graag had ik, in plaats van een veel te vrije interpretatie die burgers juist onvrij houdt, een zorgvuldig opgebouwd verslag van de RIVM enquete gezien. Zoals wel vaker, lopen hier propaganda, voorlichting en onderzoek veel te veel door elkaar. Afgelopen zomer waren er 40 professoren waaronder een voormalig voorzitter van NWO, die krachtig een advies neerlegden over hoe hier in de toekomst verbetering in te brengen.

De voorlichting leidt tot angst, de slechte raadgever voor wetenschappers, politici en burgers, of het nu de eigen of andermans gezondheid betreft, de eigen of andermans loopbaan of inkomen - angst is de slechtste raadgever. Wie zou niet bij zichzelf kunnen nagaan, juist in deze tijden, hoe veel moeilijker het is om logisch na te denken, om zelfstandig kennis en intuitie toe te laten en te handelen? Angst verlamt en we mogen de ouderen en wijzeren waarderen die ons daarop wijzen https://www.spiked-online.com/2021/04/1 ... he-public/

om daar waar dit terecht is toch ook te wijzen op alles wat zo veel bescherming en gezondheid geeft.

Ik denk niet dat angst de leidraad van veel mensen is waar het het coronavirus aangaat. Inmiddels is er veel frustratie over maatregelen en inperkingen, dat is logisch na een jaar. Dat geldt voor mensen die direct risico lopen, maar natuurlijk ook voor degenen, en nog meer, die denken dat ze omnaantastbaar zijn voor het virus. Helaas zien we nu ook berichten dat de gemiddelde leeftijd op IC's lager wordt, logisch want steeds meer ouderen zijn ingeent en lrijgen geen corona of in veel mildere vorm.
Wat ik namelijk ook veel zie is angst voor het vaccin, economische gevolgen, coronapaspoort, de vermeende structurele van maatregelen, enz enz en dat draait dan weer allemaal door in vergelijkingen met het voormalige oostblok, het naziregime, the new world order en meer van dat soort groteske karikaturen. Een discussie op basis van redelijkheid is dan natuurlijk ver weg. Het wordt een discussie tussen uiteinden en de grote groep in het redelijke midden wordt dan overgeslagen. Want uiteraard is alles weer niet zo zwart-wit als het graag in discussie's geschetst wordt. Je kunt zelf veel doen om het risico van covid te beperken, mocht je besmet raken. Maar dat komt allemaal bovenop maatregelen die een overheid moet nemen om de volksgezondheid te beschermen en de druk op het zorgstelsel beheersbaar te houden. En dat houdt ook in bij bepaalde besmettingscijfers het inperken van mobiliteit en besmettingsmomenten. Het aantal besmettingsmomenten kan je ook inperken door ervoor te zorgen dat bij grotere activiteiten/evenementen je van tevoren weet dat er minder besmettelijke mensen aanwezig zijn. En uiteindelijk is vaccineren natuurlijk ook onderdeel van die oplossing.

Profiel  

Bericht nummer:#2326  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 2:43 pm 
lid

Jij denkt van niet en ik denk nog steeds van wel. Wat we er verder ook bij gaan halen, er is nog steeds een overmatige angst bij velen, wat weer de basis is van beleid, informatie en behoeft om ook anderen via voorlichting een niet-proportionele hoeveelheid angst in te boezemen.

Ik hoor het van de mensen om me heen; ik weet wat er leeft.

Profiel  

Bericht nummer:#2327  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 2:56 pm 
lid

Rightnow schreef:
Jij denkt van niet en ik denk nog steeds van wel. Wat we er verder ook bij gaan halen, er is nog steeds een overmatige angst bij velen, wat weer de basis is van beleid, informatie en behoeft om ook anderen via voorlichting een niet-proportionele hoeveelheid angst in te boezemen.

Ik hoor het van de mensen om me heen; ik weet wat er leeft. Angstige mensen zijn soms veeleisend, velen hebben ook kwetsbaarheden maar krijgen nog steeds geen vaccin, terwijl mensen zoals ik zelf deze voor ons onnodige behandeling weigeren.

Coronapaspoort is inderdaad onwenselijk maar velen wilden graag naar het chinese voorbeeld van dwang en controle verwijzen. Vaccinatiedwang in China: geen prik, geen werk | De Volkskrant
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b760b3fe/
Citaat:
Vaccinatiedwang in China: geen prik, geen werk In China worden inwoners op alle mogelijke manieren onder druk gezet om zich tegen covid-19 te laten inenten, ontdekt correspondent Leen Vervaeke. (...) Maar wie geen prik haalt, wordt sociaal geïsoleerd. Leen Vervaeke 9 april 2021, 5:00

Ik lees weer veel visioenen gebaseerd op ongefundeerde angst.
Vaccineren is geen 'behandeling'. Het is een methiode die al heel lang heel succesvol wordt toegepast op allerlei ziektes en aandoeningen. Het heeft veel ziektes doen verdwijnen en tientallen, misschien wel honderden miljoenen levens gered. Er is geen reden om angstig voor vaccins te zijn. Slecht geinformeerde mensen wijzen op bijwerkingen, tot en met vele doden aan toe. Alsof vaccinaties iets compleet nieuws zijn. :wacko: Vaccins hebben altijd bijwerkingen (in het geval van coronavaccins zijn die onder andere een bewijs dat ze werken), er zijn mensen met ernstige bijwerkingen en sommige mensen overlijden eraan. Maar zoals inmiddels duidelijk is zijn de aantallen hiervan verwaarloosbaar in vergelijking met de gezondheidsschade en druk op de zorgsystemen wereldwijd door Covid.
'Velen willen graag naar het Chinese voorbeeld'. Dit is ook onnodig angst aanjagen.
Wie is hier nu eigenlijk bang en cultiveert angstbeelden...? :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#2328  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 3:07 pm 
lid

Schrik niet Rightnow, maar Penn en Teller hadden jaren geleden al een video over waarom vaccinaties een goed idee zijn:

phpBB [media]

Niet schrikken of bang worden!

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#2329  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 4:00 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Baedeker klampt zich wanhopig vast aan een paar honderd demonstranten hier en daar en 'de sociale media' (een paar honderd likes op het twitteraccount van steeds verder radicaliserende wappie Baudet) of de 5 procent die op het FvD stemden. De realiteit is natuurlijk dat de overgrote meerderheid van Nederland best beseft dat corona een reeel gevaar voor de volksgezondheid is en de druk op de zirg omlaag moet en daarom bereid is zich aan regels te houden en andere opofferingen te doen (jezelf laten vaccineren bijvoorbeeld; dat doe je vooral ook voor anderen...). DAT is draagvlak en je maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. De oorsprong van dit soort 'rebellie' is egoisme, we zien het in ongeveer elke posting van Baedeker en een paar van zijn ballenlikkertjes. Wat kan hen het schelen dat een paar miljoen ouderen en kwetsbaren opgesloten zouden worden, zolang zij maar hun leventje kunnen leiden, zich onder evenementen gaan ook al is er kans dat ze anderen ziek maken. Dus komen ze met valse voorstellingen over draagvlak van hun ideeen en spreken badinerend over mensen die zich nog wel redelijk en verantwoordelijk weten te gedragen.
Wat een afgang.

Tot zover maar weer eens de inhoudelijke leegte van Baedeker.
Trollalert!

De trol is natuurlijk het overdreven onderdaantje dat geen antwoord heeft op het ruimschoots aangebrachte bewijs dat de 'enquete' van het RIVM nooit de conclusie van 'draagvlak' kan dragen, en zich in allerlei bochten wringt in een wanhopige poging om het bedrog van het RIVM overeind te houden.
Wat een afgang.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#2330  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 4:33 pm 
lid

Rightnow schreef:

Het lijkt net alsof ik Lilian Marijnissen hoor praten in de verkiezingen. "Ik weet wat er leeft". Om vervolgens 6 zetels te verliezen. Je grossiert in nietszeggende anekdotes Rightnow. Enfin, al vanaf begin vorig jaar is de leidraad voor het kabinet de toestroom van patiënten op de IC. Dat heeft niets te maken met angst, maar met wiskunde.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#2331  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 4:40 pm 
lid

Lancelot schreef:
Rightnow schreef:

Het lijkt net alsof ik Lilian Marijnissen hoor praten in de verkiezingen. "Ik weet wat er leeft". Om vervolgens 6 zetels te verliezen. Je grossiert in nietszeggende anekdotes Rightnow. Enfin, al vanaf begin vorig jaar is de leidraad voor het kabinet de toestroom van patiënten op de IC. Dat heeft niets te maken met angst, maar met wiskunde.

Maar helaas heeft dit Kabinet helemaal niet leren rekenen, laat staan wiskunde genoten.
Bij een normale griepaanval komen we al IC-bedden tekort. En terwijl ons nu wordt voorgehouden dat dit virus niet meer weggaat, geen woord over 1+1: meer IC-bedden. Au contraire: Ziekenhuizen worden opgedoekt, zoals o.a. het Bronovo in De Haag, dat al deels de deuren heeft gesloten en in 2024 helemaal zal sluiten.

Profiel  

Bericht nummer:#2332  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 4:55 pm 
lid

Lancelot schreef:
Rightnow schreef:

Als het kabinet angst zou hebben voor ontoereikende IC capaciteit, dan zouden ze die kunnen uitbreiden, ook heel wiskundig, maar daar komt weinig van terecht. Wat natuurlijk helemaal niet de volkomen terechte observatie van Rightnow uitsluit, dat de overheid in z'n communicatie angst probeert te zaaien.

Profiel  

Bericht nummer:#2333  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 5:17 pm 
lid

Lancelot schreef:
Rightnow schreef:

Hoeveel zetels zouden VVD en D66 minder behalen als we de verkiezingen vandaag nog eens zouden overdoen, na het debacle van vorige week ? :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#2334  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 5:39 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Rightnow schreef:

Als het kabinet angst zou hebben voor ontoereikende IC capaciteit, dan zouden ze die kunnen uitbreiden, ook heel wiskundig, maar daar komt weinig van terecht. Wat natuurlijk helemaal niet de volkomen terechte observatie van Rightnow uitsluit, dat de overheid in z'n communicatie angst probeert te zaaien.
Jij denkt dat het onderdeel is van een complot van de overheid dat het aantal IC bedden niet worden verhoogd, of zou het ook kunnen komen door zoiets als gebrek aan personeel? Verder is het vertellen dat de IC's dreigen over te lopen als de IC zegt dat ze dreigen over te lopen geen angst zaaien, maar vertellen hoe het zit. Wij hebben gelukkig een transparante overheid die de burger niet ziet als een bang wezeltje

Laatst bijgewerkt door Lancelot op ma apr 12, 2021 5:45 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#2335  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 5:40 pm 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
Rightnow schreef:

Hoeveel zetels zouden VVD en D66 minder behalen als we de verkiezingen vandaag nog eens zouden overdoen, na het debacle van vorige week ? :rolleyes:

Meer behalen bedoel je denk ik. 12 zetels voor de VVD meerr maar 8 daarvan komen van D66. Was inderdaad een debacle. Zelfs de SGP gedroeg zich als een bloeddorstige hyena

Profiel  

Bericht nummer:#2336  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 7:08 pm 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Lancelot schreef:

Jij denkt dat het onderdeel is van een complot van de overheid dat het aantal IC bedden niet worden verhoogd, of zou het ook kunnen komen door zoiets als gebrek aan personeel? Verder is het vertellen dat de IC's dreigen over te lopen als de IC zegt dat ze dreigen over te lopen geen angst zaaien, maar vertellen hoe het zit. Wij hebben gelukkig een transparante overheid die de burger niet ziet als een bang wezeltje

Er is veel personeel weggelopen vanwege de hoge druk en daarvoor slechte beloning. Zelfs het weigeren van een bonus en daarvoor letterlijk uit de Kamer weglopen door de Kabinetspartijen. En natuurlijk is er ook al jaren bezuinigd op ook IC-bedden, en daarbij behorend personeel ontslagen.
Het Kabinet het moeite kunnen doen om die mensen terug te halen. Een paar honderd miljoen minder naar KLM had wonderen gedaan!

Profiel  

Bericht nummer:#2337  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 8:44 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Er is veel personeel weggelopen vanwege de hoge druk en daarvoor slechte beloning. Zelfs het weigeren van een bonus en daarvoor letterlijk uit de Kamer weglopen door de Kabinetspartijen. En natuurlijk is er ook al jaren bezuinigd op ook IC-bedden, en daarbij behorend personeel ontslagen. Het Kabinet het moeite kunnen doen om die mensen terug te halen. Een paar honderd miljoen minder naar KLM had wonderen gedaan!

Inderdaad. De redenering dat IC-tekort DE leidraad is klopt niet, omdat de overheid de capaciteit ook had kunnen uitbreiden maar dat niet deed.

Van mij mag de overheid de mensen best informeren over de IC-capaciteit. Graag zelfs. Het mooiste zou zijn een grafiek met het verloop van de capaciteit, waar de eerdere projecties van de overheid ingetekend zijn. Zo kun je je als burger gelijk een beeld vormen van hoe betrouwbaar die zijn. Waar kan ik dat vinden?

Volgens mij communiceert de overheid gebrekkig:
* De overheid communiceert consequent selectief en te negatief over het verloop van de coronapandemie.
* De actuele informatie over COVID-19 van het RIVM is ondoorzichtig en gericht op slecht nieuws. Dat geeft geen goed beeld.
* De overheid weigert de economische en gezondheidseffecten van de maatregelen te geven.
* Het RIVM manipuleert zijn onderzoek naar draagvlak, en publiceert leugens.
Ik noem dat helemaal niet transparant, eerder manipulatief.

Profiel  

Bericht nummer:#2338  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 9:30 pm 
lid

Stel dat de overheid de capaciteit had kunnen uitbreiden maar dat niet deed, dat doet dan toch nog steeds niets af aan het feit dat de IC op dit moment stelt dat het water tot aan hun lippen staan en zij de overheid verzoeken de maatregelen niet te versoepelen? Als ik al die ziekenhuizen zo hoor over de versoepeling zou dat een slecht plan zijn. Daar staat tegenover dat burgermeesters en horeca open willen. Die stellen dat de controle veel beter kan en dit juist goed is voor de corona beheersing. Wel, in dat dilemma maakt de overheid een beslissing. Zo als het al ruim een jaar is een afweging tussen gezondheid en sociaal-economische argumenten. Zo helder als kristal. Goed te volgen en niets manipulatief. Waar de overheid mijn inziens wel in gefaald heeft is in het vaccinatiebeleid. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten tijdens een pandemie is niet de juiste strategie. De EU had gewoon de US en UK dubbel moeten overbieden en Pfizer en Moderma op moeten kopen bij wijze van spreken.

Profiel  

Bericht nummer:#2339  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 9:34 pm 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:
Er is veel personeel weggelopen vanwege de hoge druk en daarvoor slechte beloning. Zelfs het weigeren van een bonus en daarvoor letterlijk uit de Kamer weglopen door de Kabinetspartijen. En natuurlijk is er ook al jaren bezuinigd op ook IC-bedden, en daarbij behorend personeel ontslagen. Het Kabinet het moeite kunnen doen om die mensen terug te halen. Een paar honderd miljoen minder naar KLM had wonderen gedaan!

Inderdaad. De redenering dat IC-tekort DE leidraad is klopt niet, omdat de overheid de capaciteit ook had kunnen uitbreiden maar dat niet deed.

Van mij mag de overheid de mensen best informeren over de IC-capaciteit. Graag zelfs. Het mooiste zou zijn een grafiek met het verloop van de capaciteit, waar de eerdere projecties van de overheid ingetekend zijn. Zo kun je je als burger gelijk een beeld vormen van hoe betrouwbaar die zijn. Waar kan ik dat vinden?

Volgens mij communiceert de overheid gebrekkig:
* De overheid communiceert consequent selectief en te negatief over het verloop van de coronapandemie.
* De actuele informatie over COVID-19 van het RIVM is ondoorzichtig en gericht op slecht nieuws. Dat geeft geen goed beeld.
* De overheid weigert de economische en gezondheidseffecten van de maatregelen te geven.
* Het RIVM manipuleert zijn onderzoek naar draagvlak, en publiceert leugens.
Ik noem dat helemaal niet transparant, eerder manipulatief.

Communicatie door de hoverheid, behoort tot de strategie om een doel te bereiken. Communicatie is door de overheid behoort tot de propaganda van de overheid.

Profiel  

Bericht nummer:#2340  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 9:41 pm 
lid

Lancelot schreef:
Stel dat de overheid de capaciteit had kunnen uitbreiden maar dat niet deed, dat doet dan toch nog steeds niets af aan het feit dat de IC op dit moment stelt dat het water tot aan hun lippen staan en zij de overheid verzoeken de maatregelen niet te versoepelen? Als ik al die ziekenhuizen zo hoor over de versoepeling zou dat een slecht plan zijn. Daar staat tegenover dat burgermeesters en horeca open willen. Die stellen dat de controle veel beter kan en dit juist goed is voor de corona beheersing. Wel, in dat dilemma maakt de overheid een beslissing. Zo als het al ruim een jaar is een afweging tussen gezondheid en sociaal-economische argumenten. Zo helder als kristal. Goed te volgen en niets manipulatief. Waar de overheid mijn inziens wel in gefaald heeft is in het vaccinatiebeleid. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten tijdens een pandemie is niet de juiste strategie. De EU had gewoon de US en UK dubbel moeten overbieden en Pfizer en Moderma op moeten kopen bij wijze van spreken.

Meer IC-bedden betekent meer speelruimte, ook om de enorme andere blunders van de overheid goed te maken. En die extra bedden moeten er toch komen, omdat bij een gewone griepgolf de boel al vast loopt. Dus waarom dan nu gedraald? Simpel, het Kabinet wil niet uitbreiden. Het wil zelfs nog verder inkrimpen!

Met meer ruimte op de IC was er meer ruimte om te experimenteren en de risico's daarvan kunnen dragen. Voor hetzelfde geld kunnen de horeca-ondernemers het terrasleven wel goed aan, en kunnen de winkeliers hun winkels wel goed bestieren, zonder een enorme toename voor de IC, waar dan wel ruimte voor is die er toch moet komen. Zou heel goed zijn voor de geestelijke volksgezondheid en daar de druk verminderen...

Maar we weten, rekenen is kunst, die veel mensen niet meer blijken te beheersen. In ieder geval dit Kabinet niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2562 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 129  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]