Het is nu ma aug 02, 2021 3:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: za jun 12, 2021 1:46 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 23128
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
We hebben de Hoogovens verkwanseld aan een buitenlandse partij. Waardoor we voor onze staalproductie e.d. niet langer onafhankelijk zijn. Momenteel zitten talloze bedrijven te springen om metaalgrondstoffen. Maar we hebben het in handen gelegd van het buitenland. Tja.
Wie is we?

Wat het probleem is , is dat Nederland geen waarde hecht aan wederkerigheid. Als China Nederlandse bedrijven opkoop moet Nederland dat ook in China kunnen doen, hetgeen niet het geval is en CDA en VVD dat geen enkel probleem. Het CDA wil alleen iets doen aan ongewenste overnames, om de aandeelhouder te beschermen. Maar wat wil het CDA er aan doen als een bedrijf zich zelf in de etalage zet als het moddervet is en weinig winst maakt, zoals de ABN AMRO destijds? Nou, eh eh , niets.
M.a.w. als je een uitkering krijgt heben die clubs de mond vol over wederkerigheid maar niet als China Nederlandse bedrijven opkoopt. Dat is echt wel een dingetjhe

https://www.businessinsider.nl/nederlan ... se-partij/

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1042 ... buitenland

https://mena.nl/artikel/deze-hollandse- ... e-partijen


Hoogovens dacht zich te kunnen redden met een samen gaan met British Steel.
Echter de Britse staalbedrijven kostte meer geld dan dat het opleverde.

Tata heeft het bedrijf overgenomen en de Nederlandse deel van het bedrijf deed het relatief goed , door de hoogwaardige kennis.
Nu heeft Tata het in de verkoop gezet en het is de vraag of het wel door de Nederlandse overheid gered kan worden.
Nederland heeft geen grondstoffen en geen goedkope arbeidskrachten en we moeten het dus met kennis doen.
Klimaat neutraal produceren gaat heel veel geld kosten en wil de belastingbetalers dat allemaal betalen voor een bedrijf,
dat de winst naar India sluist?
Ik ben er falikant op tegen dat bedrijven gered worden en helemaal als bedrijven als bank gebruikt worden, de activa kwijt zijn en het bedrijf een kont vol schulden heeft , in Nederland geen belasting wordt betaald en vervolgens de markt verslechterd of zelfs onzeker wordt .
Die mensen die willen dat het bedrijf gered moet worden moeten de aandelen kopen en investeren.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2021 6:55 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 10294
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Wie is we?

Wat het probleem is , is dat Nederland geen waarde hecht aan wederkerigheid. Als China Nederlandse bedrijven opkoop moet Nederland dat ook in China kunnen doen, hetgeen niet het geval is en CDA en VVD dat geen enkel probleem. Het CDA wil alleen iets doen aan ongewenste overnames, om de aandeelhouder te beschermen. Maar wat wil het CDA er aan doen als een bedrijf zich zelf in de etalage zet als het moddervet is en weinig winst maakt, zoals de ABN AMRO destijds? Nou, eh eh , niets.
M.a.w. als je een uitkering krijgt heben die clubs de mond vol over wederkerigheid maar niet als China Nederlandse bedrijven opkoopt. Dat is echt wel een dingetjhe

https://www.businessinsider.nl/nederlan ... se-partij/

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1042 ... buitenland

https://mena.nl/artikel/deze-hollandse- ... e-partijen


Hoogovens dacht zich te kunnen redden met een samen gaan met British Steel.
Echter de Britse staalbedrijven kostte meer geld dan dat het opleverde.

Tata heeft het bedrijf overgenomen en de Nederlandse deel van het bedrijf deed het relatief goed , door de hoogwaardige kennis.
Nu heeft Tata het in de verkoop gezet en het is de vraag of het wel door de Nederlandse overheid gered kan worden.
Nederland heeft geen grondstoffen en geen goedkope arbeidskrachten en we moeten het dus met kennis doen.
Klimaat neutraal produceren gaat heel veel geld kosten en wil de belastingbetalers dat allemaal betalen voor een bedrijf,
dat de winst naar India sluist?
Ik ben er falikant op tegen dat bedrijven gered worden en helemaal als bedrijven als bank gebruikt worden, de activa kwijt zijn en het bedrijf een kont vol schulden heeft , in Nederland geen belasting wordt betaald en vervolgens de markt verslechterd of zelfs onzeker wordt .
Die mensen die willen dat het bedrijf gered moet worden moeten de aandelen kopen en investeren.


Rutte en Hoekstra hebben een plan gepresenteerd om grote bedrijven financieel te steunen voor vergroenen.
Waarom willen ze met JA21 regeren en niet met GRL ?
Nederlanders betalen met hun belasting geld en de winsten gaan naar landen elders.

Nu nog is staalproducent Tata Steel Nederland (TSN), het voormalige Hoogovens in IJmuiden, een van de grootste CO2-uitstoters van Nederland. Naast het broeikasgas verspreidt het bedrijf stikstof en fijnstof en veroorzaakt het stankoverlast. Dit komt vooral het gebruik van de zwaar vervuilende kolen.

De druk op Tata Steel om schoner te worden, neemt toe. Milieuclub Urgenda dreigde eerde met een claim tegen de staat omdat de overheid de CO2-milieudoelen niet haalt. Het verduurzamen van TSN is daarbij volgens milieuclubs een belangrijke stap. Daarnaast zijn omwonenden bezig een rechtszaak tegen het bedrijf voor te bereiden om vervuiling te stoppen. Ook Milieudefensie zet druk op de ketel, na zijn overwinning op Shell.
TSN kondigde in een reactie recent aan sneller te beginnen met het aanpakken van de vervuiling. In 2025 moet de hoeveelheid stikstof en fijne metalen flink zijn teruggebracht. Ook de stank- en stofoverlast moet dan zijn aangepakt.
Maar de grootste opgave is om CO2-neutraal te worden. De oplossing is overstappen op groene waterstof als brandstof voor de staalproductie. Alleen is die techniek nog niet beschikbaar. Tot die tijd wil de directie CO2 opvangen en in lege gasvelden voor de kust opslaan.


https://www.topics.nl/tata-steel-moet-d ... jn-nieuws/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2021 7:22 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 61007
Berichten: Intopic
Waarom moeten wij grote bedrijven met ons belastinggeld steunen om te vergroenen? Waarom niet wat minder dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders?

_________________
"En Adam sleug Eva met ne sükkerbiete veur de kont, holadié, holadió
Maar dat gef allemaal niks want wie hoalt van mekaar, holadié, ladió"


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2021 8:48 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 10294
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Waarom moeten wij grote bedrijven met ons belastinggeld steunen om te vergroenen? Waarom niet wat minder dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders?


Het is een keuze van Rutte en Hoekstra ,want hun partijen worden door die bedrijven gesteund.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2021 10:48 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 23128
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Raya schreef:
Waarom moeten wij grote bedrijven met ons belastinggeld steunen om te vergroenen? Waarom niet wat minder dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders?


Het is een keuze van Rutte en Hoekstra ,want hun partijen worden door die bedrijven gesteund.
Waarom denk je dat het CDA in de peilingen er zeer slecht voor staat? Wie klein is wordt anders behandeld dan de grote jongens.

Citaat:
Geen van de 25 grootste ontvangers van de NOW-loonsteun is van plan om terug te betalen, blijkt uit een rondgang van de NOS. Aanleiding daartoe is het besluit van Booking.com om de ontvangen steun terug te geven. Het bedrijf deed dat na ophef over het uitbetalen van bonussen. Minister Koolmees zei toen met andere bedrijven die steun ontvingen, maar waarbij de gevolgen van de crisis meevielen, te gaan praten.

Onder meer DAF en Randstad maakten afgelopen jaar gewoon winst, zij het minder dan het jaar ervoor. Beide bedrijven geven aan de steun niet terug te betalen omdat ze daarmee personeel aan het werk hebben gehouden waarvoor tijdelijk geen werk was. Andere bedrijven als payrollbedrijf Ev Tilburg, cateraar Albron en horecagroothandel Bidfood zeggen dat het te vroeg is om al een beslissing te nemen over terugbetaling.

Sommige bedrijven betalen wel terug, maar dan komt dat omdat ze moeten. Openbaarvervoersbedrijven QBuzz en GVB betalen terug omdat ze anders niet in aanmerking komen voor een andere vergoeding voor de vervoerssector. Staalbedrijf Tata Steel Nederland betaalt een deel van de ontvangen steun terug omdat er niet genoeg omzetverlies bleek te zijn.

Ruim 139.000 bedrijven ontvingen een voorschot voor de eerste periode van de NOW, die liep van maart tot en met mei 2020. Sinds oktober vorig jaar kunnen ze de definitieve berekening aanvragen. Tot nu toe hebben slechts zo'n 55.000 ondernemers dat gedaan. Ruim 84.000 deden dit nog niet. Uitkeringsinstantie UWV is bang dat ze straks in problemen kunnen komen. Geen aanvraag indienen betekent het hele voorschot terugbetalen.

https://www.ad.nl/binnenland/live-groot ... ~a90c15fe/

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2021 12:04 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 10294
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:
Waarom moeten wij grote bedrijven met ons belastinggeld steunen om te vergroenen? Waarom niet wat minder dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders?


Het is een keuze van Rutte en Hoekstra ,want hun partijen worden door die bedrijven gesteund.
Waarom denk je dat het CDA in de peilingen er zeer slecht voor staat? Wie klein is wordt anders behandeld dan de grote jongens.

Citaat:
Geen van de 25 grootste ontvangers van de NOW-loonsteun is van plan om terug te betalen, blijkt uit een rondgang van de NOS. Aanleiding daartoe is het besluit van Booking.com om de ontvangen steun terug te geven. Het bedrijf deed dat na ophef over het uitbetalen van bonussen. Minister Koolmees zei toen met andere bedrijven die steun ontvingen, maar waarbij de gevolgen van de crisis meevielen, te gaan praten.

Onder meer DAF en Randstad maakten afgelopen jaar gewoon winst, zij het minder dan het jaar ervoor. Beide bedrijven geven aan de steun niet terug te betalen omdat ze daarmee personeel aan het werk hebben gehouden waarvoor tijdelijk geen werk was. Andere bedrijven als payrollbedrijf Ev Tilburg, cateraar Albron en horecagroothandel Bidfood zeggen dat het te vroeg is om al een beslissing te nemen over terugbetaling.

Sommige bedrijven betalen wel terug, maar dan komt dat omdat ze moeten. Openbaarvervoersbedrijven QBuzz en GVB betalen terug omdat ze anders niet in aanmerking komen voor een andere vergoeding voor de vervoerssector. Staalbedrijf Tata Steel Nederland betaalt een deel van de ontvangen steun terug omdat er niet genoeg omzetverlies bleek te zijn.

Ruim 139.000 bedrijven ontvingen een voorschot voor de eerste periode van de NOW, die liep van maart tot en met mei 2020. Sinds oktober vorig jaar kunnen ze de definitieve berekening aanvragen. Tot nu toe hebben slechts zo'n 55.000 ondernemers dat gedaan. Ruim 84.000 deden dit nog niet. Uitkeringsinstantie UWV is bang dat ze straks in problemen kunnen komen. Geen aanvraag indienen betekent het hele voorschot terugbetalen.

https://www.ad.nl/binnenland/live-groot ... ~a90c15fe/


Het is inderdaad vreemd dat veel kleine ZZP'ers niets kregen , omdat ze nog een bijbaantje hadden of omdat hun partner nog een inkomen had.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2021 1:07 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 61007
Berichten: Intopic
Het is absoluut noodzakelijk dat we ons gaan hervormen.

Dat graaiers geld cadeau krijgen om hen uit de nood te redden, en als dan blijkt dat ze dat toch niet nodig hadden het niet terug willen betalen en het ook niet teruggevorderd kan worden, is te gek voor woorden. We moeten onze economie hervormen.

Maar voor we dat kunnen, moeten we onze politiek hervormen. Op een simpele manier: die idiote bestuurders moeten we het Binnenhof af vegen. Desnoods met harde hand. Het moet gedaan zijn met het overhevelen van belastinggeld van de gewone Nederlanders naar de grote bedrijven, beleggers en de rijken!

_________________
"En Adam sleug Eva met ne sükkerbiete veur de kont, holadié, holadió
Maar dat gef allemaal niks want wie hoalt van mekaar, holadié, ladió"


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: za jul 03, 2021 11:21 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 10294
Berichten: Intopic
De politici maken zich vreselijk druk om futiliteiten zoals de autogordel van Kaag
en de grote problemen zoals het niet vermelden van Tata Steel in het rapport van de GGD over longkanker,
komt niet in hun straatje te pas
Er zijn geen klimaat problemen blijven de populisten en de telegraaf zeggen.

GGD verweert zich tegen aantijging schrappen Tata Steel in rapport: oorzaken kanker niet bekeken
Het GGD-rapport over het gestegen aantal kankergevallen in de regio Kennemerland ging niet in op de oorzaken daarvan. Dat is het verweer van de GGD, waarvan de directeur volgens interne documenten opdracht gaf het vervuilende bedrijf Tata Steel uit het rapport te schrappen.

Het rapport zou slechts hebben bekeken of het aantal gevallen van kanker in de regio Kennemerland is toegenomen. Dat laat de GGD Kennemerland zaterdagavond weten in reactie op een onthulling van het Noordhollands Dagblad.

Die krant schreef dat de directeur van de GGD Kennemerland, Bert van de Velden, ervoor heeft gezorgd dat de naam van Tata Steel, de grootste bron van luchtvervuiling in de regio rond IJmuiden, in een GGD-rapport was geschrapt als mogelijke oorzaak van het hoge aantal kankergevallen in Beverwijk. Het dagblad meldde dat op basis van documenten die waren opgevraagd via een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.


https://www.ad.nl/binnenland/ggd-verwee ... ~aa07b422/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2021 8:14 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 23128
Berichten: Intopic
Hume schreef:
De politici maken zich vreselijk druk om futiliteiten zoals de autogordel van Kaag
en de grote problemen zoals het niet vermelden van Tata Steel in het rapport van de GGD over longkanker,
komt niet in hun straatje te pas
Er zijn geen klimaat problemen blijven de populisten en de telegraaf zeggen.

GGD verweert zich tegen aantijging schrappen Tata Steel in rapport: oorzaken kanker niet bekeken
Het GGD-rapport over het gestegen aantal kankergevallen in de regio Kennemerland ging niet in op de oorzaken daarvan. Dat is het verweer van de GGD, waarvan de directeur volgens interne documenten opdracht gaf het vervuilende bedrijf Tata Steel uit het rapport te schrappen.

Het rapport zou slechts hebben bekeken of het aantal gevallen van kanker in de regio Kennemerland is toegenomen. Dat laat de GGD Kennemerland zaterdagavond weten in reactie op een onthulling van het Noordhollands Dagblad.

Die krant schreef dat de directeur van de GGD Kennemerland, Bert van de Velden, ervoor heeft gezorgd dat de naam van Tata Steel, de grootste bron van luchtvervuiling in de regio rond IJmuiden, in een GGD-rapport was geschrapt als mogelijke oorzaak van het hoge aantal kankergevallen in Beverwijk. Het dagblad meldde dat op basis van documenten die waren opgevraagd via een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.


https://www.ad.nl/binnenland/ggd-verwee ... ~aa07b422/

Waarom wordt de bankrekening niet doorgespit van Van De Velden?

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2021 12:06 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 10294
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
De politici maken zich vreselijk druk om futiliteiten zoals de autogordel van Kaag
en de grote problemen zoals het niet vermelden van Tata Steel in het rapport van de GGD over longkanker,
komt niet in hun straatje te pas
Er zijn geen klimaat problemen blijven de populisten en de telegraaf zeggen.

GGD verweert zich tegen aantijging schrappen Tata Steel in rapport: oorzaken kanker niet bekeken
Het GGD-rapport over het gestegen aantal kankergevallen in de regio Kennemerland ging niet in op de oorzaken daarvan. Dat is het verweer van de GGD, waarvan de directeur volgens interne documenten opdracht gaf het vervuilende bedrijf Tata Steel uit het rapport te schrappen.

Het rapport zou slechts hebben bekeken of het aantal gevallen van kanker in de regio Kennemerland is toegenomen. Dat laat de GGD Kennemerland zaterdagavond weten in reactie op een onthulling van het Noordhollands Dagblad.

Die krant schreef dat de directeur van de GGD Kennemerland, Bert van de Velden, ervoor heeft gezorgd dat de naam van Tata Steel, de grootste bron van luchtvervuiling in de regio rond IJmuiden, in een GGD-rapport was geschrapt als mogelijke oorzaak van het hoge aantal kankergevallen in Beverwijk. Het dagblad meldde dat op basis van documenten die waren opgevraagd via een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.


https://www.ad.nl/binnenland/ggd-verwee ... ~aa07b422/

Waarom wordt de bankrekening niet doorgespit van Van De Velden?


De telegraaf en de rechts populisten praten liever over de autogordel van Kaag.
Dat weet je toch.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2021 2:33 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 61007
Berichten: Intopic
Hume schreef:
De politici maken zich vreselijk druk om futiliteiten zoals de autogordel van Kaag
en de grote problemen zoals het niet vermelden van Tata Steel in het rapport van de GGD over longkanker,
komt niet in hun straatje te pas
Er zijn geen klimaat problemen blijven de populisten en de telegraaf zeggen.

GGD verweert zich tegen aantijging schrappen Tata Steel in rapport: oorzaken kanker niet bekeken
Het GGD-rapport over het gestegen aantal kankergevallen in de regio Kennemerland ging niet in op de oorzaken daarvan. Dat is het verweer van de GGD, waarvan de directeur volgens interne documenten opdracht gaf het vervuilende bedrijf Tata Steel uit het rapport te schrappen.

Het rapport zou slechts hebben bekeken of het aantal gevallen van kanker in de regio Kennemerland is toegenomen. Dat laat de GGD Kennemerland zaterdagavond weten in reactie op een onthulling van het Noordhollands Dagblad.

Die krant schreef dat de directeur van de GGD Kennemerland, Bert van de Velden, ervoor heeft gezorgd dat de naam van Tata Steel, de grootste bron van luchtvervuiling in de regio rond IJmuiden, in een GGD-rapport was geschrapt als mogelijke oorzaak van het hoge aantal kankergevallen in Beverwijk. Het dagblad meldde dat op basis van documenten die waren opgevraagd via een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.


https://www.ad.nl/binnenland/ggd-verwee ... ~aa07b422/



Een onderzoek naar toename van kankergevallen in een gebied is een kwestie van opvragen van diagnoses bij artsen/ziekenhuizen in een tijdsverloop, en deze op een rijtje zetten. Dat zijn gewoon feitelijke cijfers.

Daar heb je geen 31 versies voor nodig.

_________________
"En Adam sleug Eva met ne sükkerbiete veur de kont, holadié, holadió
Maar dat gef allemaal niks want wie hoalt van mekaar, holadié, ladió"


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: di jul 06, 2021 9:47 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 4955
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Hume schreef:
De politici maken zich vreselijk druk om futiliteiten zoals de autogordel van Kaag
en de grote problemen zoals het niet vermelden van Tata Steel in het rapport van de GGD over longkanker,
komt niet in hun straatje te pas
Er zijn geen klimaat problemen blijven de populisten en de telegraaf zeggen.

GGD verweert zich tegen aantijging schrappen Tata Steel in rapport: oorzaken kanker niet bekeken
Het GGD-rapport over het gestegen aantal kankergevallen in de regio Kennemerland ging niet in op de oorzaken daarvan. Dat is het verweer van de GGD, waarvan de directeur volgens interne documenten opdracht gaf het vervuilende bedrijf Tata Steel uit het rapport te schrappen.

Het rapport zou slechts hebben bekeken of het aantal gevallen van kanker in de regio Kennemerland is toegenomen. Dat laat de GGD Kennemerland zaterdagavond weten in reactie op een onthulling van het Noordhollands Dagblad.

Die krant schreef dat de directeur van de GGD Kennemerland, Bert van de Velden, ervoor heeft gezorgd dat de naam van Tata Steel, de grootste bron van luchtvervuiling in de regio rond IJmuiden, in een GGD-rapport was geschrapt als mogelijke oorzaak van het hoge aantal kankergevallen in Beverwijk. Het dagblad meldde dat op basis van documenten die waren opgevraagd via een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.


https://www.ad.nl/binnenland/ggd-verwee ... ~aa07b422/



Een onderzoek naar toename van kankergevallen in een gebied is een kwestie van opvragen van diagnoses bij artsen/ziekenhuizen in een tijdsverloop, en deze op een rijtje zetten. Dat zijn gewoon feitelijke cijfers.

Daar heb je geen 31 versies voor nodig.


In een dichtbevolkt klein land als Nederland (het dichtstbevolkte van Europa) is het onontkoombaar dat er meer ziektes ontstaan omdat mensen noodgedwongen in de nabijheid van snelwegen, industrieterreinen, fabrieken en andere vervuilende objecten wonen. Het is allang bekend dat mensen die langs het tracé van een snelweg wonen, vaker met longproblemen of zelfs kanker te kampen hebben dan andere mensen. Ik ben ooit eens bij iemand binnen geweest in Maastricht, toen de snelweg daar nog dwars door de stad liep, op nauwelijks 10 meter van de huizen. Die kennis pakte een schoon wit doekje en haalde dat langs haar ramen en haar balkon en over de meubels (en ze had het een dag tevoren nog schoon gemaakt), dat doekje zag pikzwart, allemaal uitstoot van die snelweg, in een halve dag ontstaan.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: wo jul 07, 2021 5:17 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 10294
Berichten: Intopic
PeterJKH schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:
De politici maken zich vreselijk druk om futiliteiten zoals de autogordel van Kaag
en de grote problemen zoals het niet vermelden van Tata Steel in het rapport van de GGD over longkanker,
komt niet in hun straatje te pas
Er zijn geen klimaat problemen blijven de populisten en de telegraaf zeggen.

GGD verweert zich tegen aantijging schrappen Tata Steel in rapport: oorzaken kanker niet bekeken
Het GGD-rapport over het gestegen aantal kankergevallen in de regio Kennemerland ging niet in op de oorzaken daarvan. Dat is het verweer van de GGD, waarvan de directeur volgens interne documenten opdracht gaf het vervuilende bedrijf Tata Steel uit het rapport te schrappen.

Het rapport zou slechts hebben bekeken of het aantal gevallen van kanker in de regio Kennemerland is toegenomen. Dat laat de GGD Kennemerland zaterdagavond weten in reactie op een onthulling van het Noordhollands Dagblad.

Die krant schreef dat de directeur van de GGD Kennemerland, Bert van de Velden, ervoor heeft gezorgd dat de naam van Tata Steel, de grootste bron van luchtvervuiling in de regio rond IJmuiden, in een GGD-rapport was geschrapt als mogelijke oorzaak van het hoge aantal kankergevallen in Beverwijk. Het dagblad meldde dat op basis van documenten die waren opgevraagd via een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.


https://www.ad.nl/binnenland/ggd-verwee ... ~aa07b422/



Een onderzoek naar toename van kankergevallen in een gebied is een kwestie van opvragen van diagnoses bij artsen/ziekenhuizen in een tijdsverloop, en deze op een rijtje zetten. Dat zijn gewoon feitelijke cijfers.

Daar heb je geen 31 versies voor nodig.


In een dichtbevolkt klein land als Nederland (het dichtstbevolkte van Europa) is het onontkoombaar dat er meer ziektes ontstaan omdat mensen noodgedwongen in de nabijheid van snelwegen, industrieterreinen, fabrieken en andere vervuilende objecten wonen. Het is allang bekend dat mensen die langs het tracé van een snelweg wonen, vaker met longproblemen of zelfs kanker te kampen hebben dan andere mensen. Ik ben ooit eens bij iemand binnen geweest in Maastricht, toen de snelweg daar nog dwars door de stad liep, op nauwelijks 10 meter van de huizen. Die kennis pakte een schoon wit doekje en haalde dat langs haar ramen en haar balkon en over de meubels (en ze had het een dag tevoren nog schoon gemaakt), dat doekje zag pikzwart, allemaal uitstoot van die snelweg, in een halve dag ontstaan.


Tata India wil van het Nederlandse bedrijf af en zich richten op Azië,

Peter Blauwhoff, president-commissaris van Tata Steel Nederland, wordt onverwacht niet herbenoemd. De Indiase eigenaars van Tata Steel hebben geen vertrouwen meer in hem.
Tata Steel India wil geen tweede termijn voor Peter Blauwhoff, de president-commissaris van Tata Steel Nederland, en voormalig manager van Shell. Blauwhoff stapt ook op als commissaris van Tata Steel in India. Hij was de enige Nederlandse commissaris van het Indiase moederbedrijf.

Blauwhoffs vertrek komt vlak nadat de Indiase eigenaar besloot zijn Nederlandse poot los te koppelen van zijn Britse tak. Het Nederlandse bedrijf houdt zijn eigen raad van commissarissen, maar het lijkt erop dat de Indiase top van Tata Steel een eigen manager als voorzitter van deze toezichthoudende raad wil benoemen.

Blauwhoffs vertrek is onverwacht, net zoals het gedwongen vertrek van directievoorzitter Theo Henrar dat vorig jaar was. Henrars exit zorgde voor veel ophef omdat hij bekend stond als een voorvechter van de Nederlandse belangen bij de top van het moederconcern in India. Voor de vakbonden was zijn opstappen reden om tot acties over te gaan. Zij eisten de terugkeer van Henrar, een eis die niet werd ingewilligd.


https://www.trouw.nl/economie/indiase-e ... ~b628c747/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: za jul 10, 2021 11:34 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 10294
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Wie is we?

Wat het probleem is , is dat Nederland geen waarde hecht aan wederkerigheid. Als China Nederlandse bedrijven opkoop moet Nederland dat ook in China kunnen doen, hetgeen niet het geval is en CDA en VVD dat geen enkel probleem. Het CDA wil alleen iets doen aan ongewenste overnames, om de aandeelhouder te beschermen. Maar wat wil het CDA er aan doen als een bedrijf zich zelf in de etalage zet als het moddervet is en weinig winst maakt, zoals de ABN AMRO destijds? Nou, eh eh , niets.
M.a.w. als je een uitkering krijgt heben die clubs de mond vol over wederkerigheid maar niet als China Nederlandse bedrijven opkoopt. Dat is echt wel een dingetjhe

https://www.businessinsider.nl/nederlan ... se-partij/

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1042 ... buitenland

https://mena.nl/artikel/deze-hollandse- ... e-partijen


Hoogovens dacht zich te kunnen redden met een samen gaan met British Steel.
Echter de Britse staalbedrijven kostte meer geld dan dat het opleverde.

Tata heeft het bedrijf overgenomen en de Nederlandse deel van het bedrijf deed het relatief goed , door de hoogwaardige kennis.
Nu heeft Tata het in de verkoop gezet en het is de vraag of het wel door de Nederlandse overheid gered kan worden.
Nederland heeft geen grondstoffen en geen goedkope arbeidskrachten en we moeten het dus met kennis doen.
Klimaat neutraal produceren gaat heel veel geld kosten en wil de belastingbetalers dat allemaal betalen voor een bedrijf,
dat de winst naar India sluist?
Ik ben er falikant op tegen dat bedrijven gered worden en helemaal als bedrijven als bank gebruikt worden, de activa kwijt zijn en het bedrijf een kont vol schulden heeft , in Nederland geen belasting wordt betaald en vervolgens de markt verslechterd of zelfs onzeker wordt .
Die mensen die willen dat het bedrijf gered moet worden moeten de aandelen kopen en investeren.

De grote landen om ons heen zullen miljarden investeren om hun staalfabriek te behouden.
Nederland is te klein voor miljarden overheidssteun
In Delft ligt plan B voor Amsterdam aan Zee al jaren klaar.
Hopelijk gaan politici en ambtenaren een keer wakker worden en een plan B maken.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2021 4:21 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 23128
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:


Hoogovens dacht zich te kunnen redden met een samen gaan met British Steel.
Echter de Britse staalbedrijven kostte meer geld dan dat het opleverde.

Tata heeft het bedrijf overgenomen en de Nederlandse deel van het bedrijf deed het relatief goed , door de hoogwaardige kennis.
Nu heeft Tata het in de verkoop gezet en het is de vraag of het wel door de Nederlandse overheid gered kan worden.
Nederland heeft geen grondstoffen en geen goedkope arbeidskrachten en we moeten het dus met kennis doen.
Klimaat neutraal produceren gaat heel veel geld kosten en wil de belastingbetalers dat allemaal betalen voor een bedrijf,
dat de winst naar India sluist?
Ik ben er falikant op tegen dat bedrijven gered worden en helemaal als bedrijven als bank gebruikt worden, de activa kwijt zijn en het bedrijf een kont vol schulden heeft , in Nederland geen belasting wordt betaald en vervolgens de markt verslechterd of zelfs onzeker wordt .
Die mensen die willen dat het bedrijf gered moet worden moeten de aandelen kopen en investeren.

De grote landen om ons heen zullen miljarden investeren om hun staalfabriek te behouden.
Nederland is te klein voor miljarden overheidssteun
In Delft ligt plan B voor Amsterdam aan Zee al jaren klaar.
Hopelijk gaan politici en ambtenaren een keer wakker worden en een plan B maken.
Wat andere landen doen zal mij worst wezen. Het heeft sowieso al geen zin als het activa eruit is gehaald of de vorige eigenaren zich nooit als een echte ondernemer hebben gedragen die hart hebben voor hun personeel, maar enkel kijken naar winsten die op de korte termijn gehaald kunnen worden.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: do jul 15, 2021 9:57 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 4955
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Ik ben er falikant op tegen dat bedrijven gered worden en helemaal als bedrijven als bank gebruikt worden, de activa kwijt zijn en het bedrijf een kont vol schulden heeft , in Nederland geen belasting wordt betaald en vervolgens de markt verslechterd of zelfs onzeker wordt .
Die mensen die willen dat het bedrijf gered moet worden moeten de aandelen kopen en investeren.

De grote landen om ons heen zullen miljarden investeren om hun staalfabriek te behouden.
Nederland is te klein voor miljarden overheidssteun
In Delft ligt plan B voor Amsterdam aan Zee al jaren klaar.
Hopelijk gaan politici en ambtenaren een keer wakker worden en een plan B maken.
Wat andere landen doen zal mij worst wezen. Het heeft sowieso al geen zin als het activa eruit is gehaald of de vorige eigenaren zich nooit als een echte ondernemer hebben gedragen die hart hebben voor hun personeel, maar enkel kijken naar winsten die op de korte termijn gehaald kunnen worden.


Tata is een enorm concern dat niet bekend staat om humaan personeelsbeleid of investeren in duurzaamheid of veiligheid.

Tata is onder meer een grote fabrikant van vrachtwagens in India en Sri Lanka, sommige modellen zijn in licentie van Mercedes-Benz (ze bouwen dus modellen die bij Mercedes-Benz zélf allang uitgefaseerd zijn, modellen uit de jaren '60/'70/'80), en bovendien worden de cabines van die vrachtwagens vaak grotendeels uit hout opgetrokken met een blikken coating. Je kunt je voorstellen hoe veilig die auto's zijn. Die rijden nu nog bij duizenden en duizenden rond in India en Sri Lanka.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2021 7:30 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 23128
Berichten: Intopic
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

De grote landen om ons heen zullen miljarden investeren om hun staalfabriek te behouden.
Nederland is te klein voor miljarden overheidssteun
In Delft ligt plan B voor Amsterdam aan Zee al jaren klaar.
Hopelijk gaan politici en ambtenaren een keer wakker worden en een plan B maken.
Wat andere landen doen zal mij worst wezen. Het heeft sowieso al geen zin als het activa eruit is gehaald of de vorige eigenaren zich nooit als een echte ondernemer hebben gedragen die hart hebben voor hun personeel, maar enkel kijken naar winsten die op de korte termijn gehaald kunnen worden.


Tata is een enorm concern dat niet bekend staat om humaan personeelsbeleid of investeren in duurzaamheid of veiligheid.

Tata is onder meer een grote fabrikant van vrachtwagens in India en Sri Lanka, sommige modellen zijn in licentie van Mercedes-Benz (ze bouwen dus modellen die bij Mercedes-Benz zélf allang uitgefaseerd zijn, modellen uit de jaren '60/'70/'80), en bovendien worden de cabines van die vrachtwagens vaak grotendeels uit hout opgetrokken met een blikken coating. Je kunt je voorstellen hoe veilig die auto's zijn. Die rijden nu nog bij duizenden en duizenden rond in India en Sri Lanka.

Ja. En we zullen het maar niet over uitstoot van die modellen hebben. En dan denken wij met een energietransitie de wereld groener te maken. :snooty: :blink:

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2021 11:14 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 10294
Berichten: Intopic
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

De grote landen om ons heen zullen miljarden investeren om hun staalfabriek te behouden.
Nederland is te klein voor miljarden overheidssteun
In Delft ligt plan B voor Amsterdam aan Zee al jaren klaar.
Hopelijk gaan politici en ambtenaren een keer wakker worden en een plan B maken.
Wat andere landen doen zal mij worst wezen. Het heeft sowieso al geen zin als het activa eruit is gehaald of de vorige eigenaren zich nooit als een echte ondernemer hebben gedragen die hart hebben voor hun personeel, maar enkel kijken naar winsten die op de korte termijn gehaald kunnen worden.


Tata is een enorm concern dat niet bekend staat om humaan personeelsbeleid of investeren in duurzaamheid of veiligheid.

Tata is onder meer een grote fabrikant van vrachtwagens in India en Sri Lanka, sommige modellen zijn in licentie van Mercedes-Benz (ze bouwen dus modellen die bij Mercedes-Benz zélf allang uitgefaseerd zijn, modellen uit de jaren '60/'70/'80), en bovendien worden de cabines van die vrachtwagens vaak grotendeels uit hout opgetrokken met een blikken coating. Je kunt je voorstellen hoe veilig die auto's zijn. Die rijden nu nog bij duizenden en duizenden rond in India en Sri Lanka.


Tata Nederland is een staalfabriek en Tata India is die liever kwijt dan rijk.
Dat is het probleem voor Nederland en het bedrijf hier om op te lossen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2021 11:45 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 23128
Berichten: Intopic
Hume schreef:
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Wat andere landen doen zal mij worst wezen. Het heeft sowieso al geen zin als het activa eruit is gehaald of de vorige eigenaren zich nooit als een echte ondernemer hebben gedragen die hart hebben voor hun personeel, maar enkel kijken naar winsten die op de korte termijn gehaald kunnen worden.


Tata is een enorm concern dat niet bekend staat om humaan personeelsbeleid of investeren in duurzaamheid of veiligheid.

Tata is onder meer een grote fabrikant van vrachtwagens in India en Sri Lanka, sommige modellen zijn in licentie van Mercedes-Benz (ze bouwen dus modellen die bij Mercedes-Benz zélf allang uitgefaseerd zijn, modellen uit de jaren '60/'70/'80), en bovendien worden de cabines van die vrachtwagens vaak grotendeels uit hout opgetrokken met een blikken coating. Je kunt je voorstellen hoe veilig die auto's zijn. Die rijden nu nog bij duizenden en duizenden rond in India en Sri Lanka.


Tata Nederland is een staalfabriek en Tata India is die liever kwijt dan rijk.
Dat is het probleem voor Nederland en het bedrijf hier om op te lossen.
De overheid staat hier buiten want geen eigenaar.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2021 2:02 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 10294
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Wat andere landen doen zal mij worst wezen. Het heeft sowieso al geen zin als het activa eruit is gehaald of de vorige eigenaren zich nooit als een echte ondernemer hebben gedragen die hart hebben voor hun personeel, maar enkel kijken naar winsten die op de korte termijn gehaald kunnen worden.


Tata is een enorm concern dat niet bekend staat om humaan personeelsbeleid of investeren in duurzaamheid of veiligheid.

Tata is onder meer een grote fabrikant van vrachtwagens in India en Sri Lanka, sommige modellen zijn in licentie van Mercedes-Benz (ze bouwen dus modellen die bij Mercedes-Benz zélf allang uitgefaseerd zijn, modellen uit de jaren '60/'70/'80), en bovendien worden de cabines van die vrachtwagens vaak grotendeels uit hout opgetrokken met een blikken coating. Je kunt je voorstellen hoe veilig die auto's zijn. Die rijden nu nog bij duizenden en duizenden rond in India en Sri Lanka.

Ja. En we zullen het maar niet over uitstoot van die modellen hebben. En dan denken wij met een energietransitie de wereld groener te maken. :snooty: :blink:


We zullen zien wat dit oplevert.

Eén miljoen euro. Dat bedrag bieden omwonenden van Tata Steel de toezichthoudende diensten van de overheid aan, voor onafhankelijke metingen van alle emissies van de staalfabriek naar de lucht en het water, met drones en onderwaterrobots.

Zo’n meting moet duidelijkheid opleveren over wat de fabriek precies voor ongezonde stoffen uitstoot.
De omwonenden, verenigd in de stichtingen IJmondig, Schapenduinen en Frisse Wind.nu, menen dat het ernstig schort aan betrouwbare informatie over wat er precies over de omgeving wordt uitgestort door de staalfabriek. Die informatie wordt weliswaar jaarlijks door Tata Steel zelf aangeleverd aan toezichthouder Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied, maar deze ’elektronische milieujaarverslagen’ bevatten slechts berekeningen, geen metingen van wat er daadwerkelijk uit schoorstenen, riolen en andere bronnen op het terrein van de fabriek komt.


https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 7_97667473


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Enzo501, Google [Bot] en 120 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling