Het is nu za mei 08, 2021 1:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 7:57 pm 
lid

Gezonde mensen raad ik het vaccineren af - men moet accepteren dat een flinke griep beter is dan levenslang vaccineren. Dat kun je niet bewijzen, zeker niet tegenover mensen die lekker gemakkelijk de authoriteiten volgen.

Maar onze eigen immuniteit is wonderbaarlijk en werkt optimaal juist op langere termijn. T

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 8:00 pm 
lid

Rightnow schreef:
Gezonde mensen raad ik het vaccineren af - men moet accepteren dat een flinke griep beter is dan levenslang vaccineren. Dat kun je niet bewijzen, zeker niet tegenover mensen die lekker gemakkelijk de authoriteiten volgen.

Maar onze eigen immuniteit is wonderbaarlijk en werkt optimaal juist op langere termijn. T

Elk jaar een flinke griep? Elk jaar vaccineren? Vertrouwen op immuniteit?
Nee, je kunt het inderdaad niet bewijzen of voorspellen. Beetje zitten speculeren en gokken en vervolgens mensen die twijfelen aan deze informatie verwijten 'lekker makkelijk de autoriteiten te volgen', Tsja. :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 8:14 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 8:25 pm 
lid

Rightnow schreef:
men moet accepteren dat een flinke griep beter is dan levenslang vaccineren.

Ondertussen heb ik een personeelslid, die aan de beademing heeft gelegen vanwege covid, nog steeds niet terug op de werkvloer. Flikker op met je 'flinke griep', vaccineren is de oplossing. :ok:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 9:09 am 
lid

Flikker op met je personeelslid: ik heb al de tijd aangegeven dat

1. er grote groepen mensen zijn die baat hebben bij een vaccin
2. dat er veel grotere groepen zijn (zonder obesitas, zonder diabetes, etc, normaal gezond levend onder de 60/70 jaar, die schade moeten vrezen van een experimenteel vaccin
3. huisartsen meer mogelijkheden zouden moeten hebben (maar ze worden tegengehouden, alleen een paar dokters in Drenthe mogen iets meer) om mensen met zuurstofgebrek onmiddellijk te behandelen

Etc., etc. - jouw collega overleed omdat veruit de meeste maatregelen werden verzuimd dankzij het beleid van onze regering.

Ik hoop dat Poetin nog lang zal leven want meer mensenrechten of democratie dan ZELFS Poetin ook kan leveren, zie ik voor de toekomst in West-Europa niet in het verschiet liggen als we op de huidige wijze voortgaan. Een doodswens is in mijn ogen, moreel gesproken, voor zwakke geesten de opmaat tot terreur.

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 3:05 pm 
lid

Rightnow schreef:
Flikker op met je personeelslid: ik heb al de tijd aangegeven dat

1. er grote groepen mensen zijn die baat hebben bij een vaccin
2. dat er veel grotere groepen zijn (zonder obesitas, zonder diabetes, etc, normaal gezond levend onder de 60/70 jaar, die schade moeten vrezen van een experimenteel vaccin
3. huisartsen meer mogelijkheden zouden moeten hebben (maar ze worden tegengehouden, alleen een paar dokters in Drenthe mogen iets meer) om mensen met zuurstofgebrek onmiddellijk te behandelen

Etc., etc. - jouw collega overleed omdat veruit de meeste maatregelen werden verzuimd dankzij het beleid van onze regering.

Ik hoop dat Poetin nog lang zal leven want meer mensenrechten of democratie dan ZELFS Poetin ook kan leveren, zie ik voor de toekomst in West-Europa niet in het verschiet liggen als we op de huidige wijze voortgaan. Een doodswens is in mijn ogen, moreel gesproken, voor zwakke geesten de opmaat tot terreur.

Er zijn groepen die baat hebben bij een vaccin, maar het is wel schadelijk voor gezonde mensen omdat het experimenteel is? Hier zit geen logica achter, tenzij die gebaseerd is op veronderstellingen over toekomstige varianten, bijwerking en de eventuele noodzaak tot herhaald inenten over een langere periode.
Pfizer lijkt de grote winnaar in het vaccin, ja het is duurder, maar ook hier geldt: goedkoop is duurkoop. Astrazeneca beknibbelde al in de testfasen die onvoldoende waren en de logistiek en productie gaat keer op keer fout. Pfizer levert dit kwartaal 50 miljoen extra vaccin aan de EU: bijzonder goed nieuws.
En wat Putin betreft...het Sputnik verhaal is erg vaag en Slowakije is al afgehaakt wegens gebrek aan testdocumentatie van Russische kant en het feit dat er blijkbaar verschillende Sputnik vaccins in omloop zijn (de versie die Slowakije aangeleverd kreeg voor een field test week af van die die het EMA aan het onderzoeken is en de door de Lancet peerreviewed versie).

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 3:29 pm 
lid

Hoe vaak is er, na enkele vitro- en dierproeven, en enthousiasme na de eerste korte-termijn tests bij mensen, later gebleken dat voor velen de nadelen groter waren dan de voordelen? Zie Vioxx, zie Pandemrix.

Het vertrouwen dat haast iedereen zou moeten hebben in de eigen immuniteit, wordt geschaad door de publiciteitscampagnes in de media: een doelgerichte campagne vanuit de farmacie opgezet, zo neem ik aan. Ben je kwetsbaar, overweeg dan vaccinatie maar weet dat dit misschien maar kort helpt: zorg sowieso voor je gezondheid waar mogelijk, want geen enkel vaccin beschermt tegen alle nieuwe varianten - let maar op wat komend najaar op je af komt. Mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, minder last zullen hebben.

Zorg dus dat je liefst een natuurlijke infectie gaat doormaken die beschermt tegen de varianten die nu in opkomst zijn. Je weet immers niet wat er komt en niet tegen welke beperkingen de farmaceuten zullen oplopen.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 3:41 pm 
lid

Rightnow schreef:
Hoe vaak is er, na enkele vitro- en dierproeven, en enthousiasme na de eerste korte-termijn tests bij mensen, later gebleken dat voor velen de nadelen groter waren dan de voordelen?

Het vertrouwen dat haast iedereen zou moeten hebben in de eigen immuniteit, wordt geschaad door de publiciteitscampagnes in de media: een doelgerichte campagne vanuit de farmacie opgezet, zo neem ik aan.

Weinigen lijken in staat te zijn verder te kijken dan hun neus lang is. Hoe kun je je laten vaccineren terwijl links en rechts sommige vaccins door overheden worden gestopt (net weer Denemarken Astra Zeneca, onlangs nog Janssen in de VS) - en we te horen krijgen dat ze "tot 6 maanden lang werken" (teletekst vandaag).

Wat na 6 maanden gebeurt laat zich raden: nieuwe varianten zullen komend najaar gewoon de gevaccineerden overvallen, terwijl de mensen die een infectie hebben doorgemaakt, minder last zullen hebben. Wat dan te doen dat wordt misschien een nachtmerrie.

Zorg dus dat je liefst een natuurlijke infectie gaat doormaken die beschermt tegen de varianten die nu in opkomst zijn. Je weet immers niet wat er komt en niet tegen welke beperkingen de farmaceuten zullen oplopen.

- Ik weet niet hoe vaak er vitro- en dierenproeven gedaan zijn die tot enthousiasme leidden, of hoe dit te koppelen valt aan de coronavaccins. Het klopt natuurlijk wel dat het allemaal kort dag is en dat we vooral op de korte termijn kijken (er is geen keuze). Hoe alles zich gaat ontwikkelen in de herfst/winter is afwachten en letterlijk van latere zorg (en kennis)
- Qua immuniteit ben ik het grondig met je eens, maar dat is een meer algemeen verhaal over gezond leven, goed eten, bewegen en wellicht wat aanvullende preparaten innemen.
- Het stoppen van vaccineren vanwege de bijwerkingen (bloedstolsels) is een overtrokken reactie, we hebben het over een paar gevallen per miljoen. Het weegt wat mij betreft totaal niet op tegen de voordelen van het grootschalige vaccinatieprogramma, zoals je die nu ziet in Israel, GB en de VS.
- Er is geen reden aan te nemen dat je door het natuurlijk doormaken van de ziekte beter beschermd bent. Er is ook niet bekend of vaccinaties elk jaar herhaald moeten worden en of de huidige vaccins al dan niet effectief zijn tegen toekomstige varianten. Het is echt te vroeg om dit soort conclusies te trekken, laat staan er beleid op te voeren.
- Een nachtmerrie...we moeten oppassen dat we niet aan de ene kant groepen die zich graag willen laten inenten van angstcomplexen beschuldigen en dan in een adem de gevolgen van dat vaccineren zelf een nachtmerrie noemen. Dat is net zo zeer, of nog meer, onnodig angstvisioenen verspreiden.

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 5:13 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Er is geen reden aan te nemen dat je door het natuurlijk doormaken van de ziekte beter beschermd bent.

Je redeneert terecht heel behoedzaam en daarmee wil je ongetwijfeld graag een zekerheid zoeken. Juist dat kunnen we nooit putten uit een vaccin dat nog in de testfase zit.

De zekerheid betreft slechts een korte termijn van afwezigheid van klinische verschijnselen bij immunologische uitdagingen die niet verder gaan dan de heden circulerende coronavirustypen.

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 8:38 pm 
lid

We vonden het niet logisch maar is dit omdat we het hele verhaal niet kennen, of omdat authoriteiten vrezen dat hier het topje van een ijsberg is?

Het is niet vreemd dat 1 op 1000 vrouwen die anticonceptie gebruiken, met trombose te maken krijgen. Dus waarom de heisa over 6 of 7 op de miljoen die een nieuwe onbekende trombosevariant krijgen waarbij de bloedplaatjes minder worden. Fauci die zegt dat het Janssen vaccin misschien niet meer terug komt op de markt.

Je zou dat niet doen gezien de sterfte van 2 op de 1000 mensen die corona krijgen, je zou het vaccin niet helemaal opschorten. Waarom, vroeg Carlson Tucker zich af, deze reactie van de authoriteiten. Misschien omdat het het topje van de ijsberg is? Kijk wat Carlson Tucker in zijn show zich afvroeg: https://video.foxnews.com/v/6248922358001#sp=show-clips

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2021 10:40 pm 
lid

Fauci tikt het aluhoedje van het hoofd van Tucker:

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: do apr 15, 2021 1:51 am 
lid

CNN presenteert Tuckers vraagstuk tegenover Fauci als: misschien werkt het vaccin niet en willen de autoriteiten dat niet zeggen. Waarop Fauci dat afwimpelt als een typische samenzweringstheorie.

Dat was echter niet wat Tucker ons afvroeg, namelijk: Waarom moeten mensen die gevaccineerd zijn zich volgens de autoriteiten nog steeds aan alle restricties houden. Alsof het vaccin niet werkt en de autoriteiten dat niet willen zeggen! – En hier zijn enkele autoriteiten (Fauci zelf, de CDC, Trudeau) die zeggen dat gevaccineerden zich nog steeds aan alle restricties moeten houden. Waarom, het vaccin werkt toch?

Geen wonder dat Fauci CNN's presentatie afwimpelde als een samenzweringstheorie. Fauci reageerde op een stropop. Niet voor niets weigerde de CNN-presentator Tuckers daadwerkelijke argument te tonen onder het ronkende voorwendsel van you know, saving lives.

Pure pathos en onderlinge kinnesinne van nooddruftige media, als je 't mij vraagt. Yuk.

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: do apr 15, 2021 7:14 am 
lid

Dat komt inderdaad over als complotdenkerij zoals Tucker dat stelt.

Het antwoord is namelijk simpel op te zoeken:

1. Het vaccin is niet 100% effectief, het vergroot je eigen weerstand waardoor de kans dat je in het ziekenhuis komt lager is, maar het is nog steeds mogelijk om het te krijgen en over te dragen aan anderen

2. En nu spreek ik even voor mijn bedrijf: ook al ben je gevaccineerd of heb je zelfs corona gehad, dan kan je ook nog griep krijgen en je medewerkers besmetten waardoor die weer in quarantine moeten en zich laten testen wat weer tijd en geld kost dus draag gewoon dat mondkapje en zeur niet.

Het is allemaal niet zo moeilijk, maar Tucker Carlson is een reactionair en die zijn letterlijk nogal achterlijk

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: do apr 15, 2021 11:46 am 
lid

Lumiere je ging hierboven eerst op de kwestie zelf in, goed zo, Waarom denk je dan dat je je argumentatie kracht bij moet zetten met een ad hominem redenatie, alsof de persoon er iets toe doet die het eerst een vermoeden naar voren brengt?

Ik heb althans een deel van de originele video gezien, en had nooit eerder van deze presentator wat dan ook gezien. Maar omdat ik weinig waarde hecht aan authoriteiten, zou, zelfs als ik Carlson Tucker als een authoriteit had gezien, ik nog steeds hem niet op zijn woord hebben geloofd. Wel zou hij mij op een idee kunnen brengen, maar immunologen doen dat soms beter rechtstreeks bij mij.

We behoeven media (of ze nu CNN heten of FOX of NPS) sowieso niet op voorhand geloven zo lang we directer inzicht in de zaak zelf kunnen verkrijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: do apr 15, 2021 12:14 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lumiere je ging hierboven eerst op de kwestie zelf in, goed zo, Waarom denk je dan dat je je argumentatie kracht bij moet zetten met een ad hominem redenatie, alsof de persoon er iets toe doet die het eerst een vermoeden naar voren brengt?

Ik heb althans een deel van de originele video gezien, en had nooit eerder van deze presentator wat dan ook gezien. Maar omdat ik weinig waarde hecht aan authoriteiten, zou, zelfs als ik Carlson Tucker als een authoriteit had gezien, ik nog steeds hem niet op zijn woord hebben geloofd. Wel zou hij mij op een idee kunnen brengen, maar immunologen doen dat soms beter rechtstreeks bij mij.

We behoeven media (of ze nu CNN heten of FOX of NPS) sowieso niet op voorhand geloven zo lang we directer inzicht in de zaak zelf kunnen verkrijgen.

Hier wordt het geval Tucker Carlson en zijn 'werkwijze' besproken.

'Fox News host Tucker Carlson is forever propping himself up as The Guy Who Is Just Asking Questions — questions others, in his telling, are too afraid to ask. The shtick usually provides cover for delving into conspiracy theories. His leading questions often have logical explanations, like his theory on pneumonia deaths. But Carlson suggests his conspiratorial conclusion is an inescapable one.'
En natuurlijk is hij daar niet alleen in, alleen een bekende exponent van de inmiddels veel- en steeds vaker gehoorde : 'Ik ben geen antivaxxer, ik stel slechts vragen.

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: do apr 15, 2021 3:29 pm 
lid

Oh, ik dacht dat hij Carlson Tucker heette. Boeit ook niet maar ik heb voor het eerst die man bekeken. Nagedacht over wat hij zei en het heeft op mij geen enkele invloed behalve dat ik inderdaad zeg:

Hee, 1 op een miljoen mensen krijgt die ernstige trombose, dat valt dus nog mee. Gezien de aantallen trombose bij anticonceptie die hoger waren, verbaast het mij ook wel dat men nu zo veel zorgen heeft.

Ga daar nou eens op in, als je feiten hebt die meer licht werpen op de risico-kant van coronavaccins. Want dat was het topic en zelf wil ik daar meer van weten. Vooral nu de voordeelkant redelijk duidelijk is.

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: do apr 15, 2021 9:35 pm 
lid

Rightnow schreef:
Oh, ik dacht dat hij Carlson Tucker heette. Boeit ook niet maar ik heb voor het eerst die man bekeken. Nagedacht over wat hij zei en het heeft op mij geen enkele invloed behalve dat ik inderdaad zeg:

Hee, 1 op een miljoen mensen krijgt die ernstige trombose, dat valt dus nog mee. Gezien de aantallen trombose bij anticonceptie die hoger waren, verbaast het mij ook wel dat men nu zo veel zorgen heeft.

Ga daar nou eens op in, als je feiten hebt die meer licht werpen op de risico-kant van coronavaccins. Want dat was het topic en zelf wil ik daar meer van weten. Vooral nu de voordeelkant redelijk duidelijk is.

Maar het onderwerp waren de RNA vaccins, de meer 'experimentele vaccins, en dat zijn Astrazeneca en Janssen waar nu veel om te doen is en die meer 'traditioneel' zijn (vectorvaccins) nu juist niet.

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: do apr 15, 2021 9:38 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:
Rightnow schreef:
Nu weer het Janssen vaccin, iedereen in paniek want eigenlijk begrijpen de authoriteiten het niet, wat ze ook zeggen https://www.thetimes.co.uk/article/john ... -7mlsmttw8

Vaccinfabrikanten weten misschien niet wat ze doen? Ze zijn GEDWONGEN door regeringen om in te stemmen met spoedvaccins op experimentele basis.

Maar wat zeggen de ervaringen dat al deze vaccins (heel incidenteel) op korte termijn vreselijke bijwerkingen hebben? NIET dat het gevaarlijk is; de straat oversteken is ook niet gevaarlijk omdat er een kans is van 1 op een miljard dat er binnen een straal van een kilometer een meteoriet neervalt.

Wel zegt het, dat men niet begrijpt, en zeker niet kan of wil uitleggen, hoe de heel ongebruikelijke trombosegevallen in samenhang met tekort aan bloedplaatjes nu toch moeten worden uitgelegd. Want dan zou men moeten uitleggen wat iedereen al had kunnen weten:

We hebben GEEN IDEE wat er op langere termijn met de gevaccineerden gebeurt. Velen zouden wel eens heel vroeg kunnen gaan overlijden aan allerlei ziekten; speculatie heeft misschien geen zin hier.

Denk na als je enige kwetsbaarheid hebt, denk na OF je wel kwetsbaar bent en OF je wel voldoende doet voor normale gezonde weerstand. Als je niet kwetsbaar bent, waarom gok je met je leven?

Jawel, we hebben we wel een idee wat de lange termijn effecten zijn, namelijk geen. En wat je kansberekening betreft, het klopt inderdaad dat als je een gezond mens bent de kans dat je trombose krijgt na een vluchtje naar Costa del Sol of als je de pil slikt of je een aspirientje slikt vele malen groter is dan een corona vaccinatie., Zeg Rightnow, waarom probeer je zo driftig mensen te weerhouden om zich te beschermen tegen Corona?

Er zijn een paar miljoen mensen aan covid overleden en enkele tientallen/honderden(?) aan bijwerkingen van het vaccineren. Eentje in Europa door trombose na een Janssen vaccinatie. Maar volgens Rightnow is corona lang niet zo gevaarlijk als ons werd/wordt voorgespiegeld maar moeten we wel erg bang zijn voor de vaccins. De verhoudingen zijn totaal uit zicht. Helaas doet de overheid mee aan deze bangmakerij. Slechte zaak want het gaat onnodig veel coronadoden kosten.
By the way: de titel van dit draadje gaat over mRna vaccins en dat zijn nou net Pfizer en Moderna die nog minder bijwerkingen hebben.

Ik ben helemaal niet doodsbang voor of van Corona, en nog nooit een seconde geweest. Heb al 2-3 jaar zelfs geen verkoudheid gehad, nog geen dag, en ook sinds maart vorig jaar niet. En toch ben ik elke dag gewoon naar mijn werk gegaan, heb met andere mensen verkeerd daardoor, heb gewoon mijn boodschappen gedaan, enz. En om me heen (collega's, buurtgenoten, mensen die ik regelmatig zie in de supermarkt) zie ik heus geen kaalslag door een killervirus. Iedereen is er nog, leeft nog, en de meeste mensen zijn nog geen dag ziek geweest. En degenen die wél even in de lappenmand waren, bleken 9 van de 10 keer gewoon een normale verkoudheid te hebben gehad. Die na 3-4 dagen weer over was.

Ja, shit dat de zorg overbelast is, met die was met elke scheet overbelast geweest, met gemiddeld 90 IC-bedden PER PROVINCIE. Er hoef meer één keer een vliegtuig te verongelukken met 700 mensen aan boord waardoor er 500 IC-zorg nodig hebben, en de hele zorg in Nederland ligt al plat. Er hoeft maar 1 keer een trein met 900 forenzen erin te ontsporen en je hebt hetzelfde scenario. En dat kan allemaal zomaar gebeuren.

Nu lezen we weer dat opschalen naar 1550 IC-bedden "niet kan". Dit terwijl in 2016 duidelijk was vastgesteld door de overheid dat er landelijk 2000 IC-bedden beschikbaar moesten zijn, mét personeel. Maar van die 2000 bedden staan er dus al 5 jaar lang structureel 800 in de opslag.

En ondertussen wordt ons wijsgemaakt dat "het virus" de ellende is. En ja, dat virus is niet fijn. Maar ze vertellen dus niet het héle verhaal. Want 99,9% van de mensen is gewoon niet ziek, gaat niet door, hoeft niet naar de IC.

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: do apr 15, 2021 9:43 pm 
lid

PeterJHK is dus gewoon een trol. Daar hebben we een jaar lang mee zitten discussieren omdat zijn hele leven tot een complete stilstand zou zijn gekomen en dat hij zelfmoord wilde plegen en nu blijkt dat dat allemaal verzonnen was. Die heeft gewoon zijn leven geleefd. Wat een dramaqueen. :noo:

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: do apr 15, 2021 9:46 pm 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJHK is dus gewoon een trol. Daar hebben we een jaar lang mee zitten discussieren omdat zijn hele leven tot een complete stilstand zou zijn gekomen en dat hij zelfmoord wilde plegen en nu blijkt dat dat allemaal verzonnen was. Die heeft gewoon zijn leven geleefd. Wat een dramaqueen. :noo:

Ik heb nog nooit een seconde in mijn leven aan zelfmoord gedacht. Waar haal je de onzin vandaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]