Het is nu za mei 08, 2021 1:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 1:10 pm 
lid

De acteur Jules Croiset zette in 1987 zijn eigen ontvoering in scene; hij protesteerde tegen de opvoering van Fassbinders 'Het vuil, de stad en de dood' en om dat kracht bij te zetten arrangeerde hij
Jodenhaat. De Belgische politie liet hem door de mand vallen en hij moest noodgedwongen geruime tijd van het 'toneel' verdwijnen.

PowNed- & GeenStijl-scribent Jan Roos verzon eveneens een vergrijp jegens hemzelf. Hij zou door 12 Maroc jongens in A'dam-West met stenen, stokken en staven zijn aangevallen. In werkelijkheid echter was juist hij de bedreiger - met een kapmes en/of knuppel van ongeveer een meter - ten opzichte van een zevental Mocro-boys van rond de 15 jaar onder het uitroepen van 'Ik hak je kanker-kop eraf'.

Gesteld wordt, dat het uitermate zielig is om een verhaal bij elkaar te liegen om je politieke gelijk te behalen.

Naar verluidt heeft Michiel Smit (Nieuw Rechts) ooit eveneens een Marokkaanse belager te hebben geensceneerd.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 1:17 pm 
lid

Zo'n bron kun je beter citeren Matthijs.. hij is alweer weg :P link doet het niet meer

Op PowNed vond ik het verhaal en intussen is er ook weerwoord van acteur Roos,

Dit verslag wordt door ooggetuigen bevestigd, maar Jan Roos heeft volgens hen wel een saillant detail weggelaten. Zo zou hij een mat zwart kapmes van een halve meter lang hebben gepakt. Buurtbewoner Khaled Omeraat zag het gebeuren. "Ik vroeg hem of hij hier woonde, maar hij was druk met het uiten van allerlei racistische teksten." Ook de jongens die bij de groep belagers hoorden bevestigen dit verhaal. Roos zou het mes uit de achterbak van zijn auto hebben gepakt met de woorden 'Ik hak jullie kankerkoppen er af!', aldus één van hen.

In een reactie aan het Parool zegt Roos dat hij wel iets in zijn handen had, maar dat dit geen mes was. "Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen. Dat gebeurt namelijk vaker. Ik heb het daar liggen om mezelf te beschermen. Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen." Hij vond het niet relevant om op Twitter te melden dat hij een wapen had, zei hij verder. "Het lijkt mij interessanter dat ik door een roedel bloeddorstige honden werd aangevallen dan dat ik mij heb geprobeerd te verdedigen."

(powned)

Knuppelachtig.. :fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 1:22 pm 
Dit ding?

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 1:34 pm 
lid

Mathijs Jansen schreef:
Gesteld wordt, dat het uitermate zielig is om een verhaal bij elkaar te liegen om je politieke gelijk te behalen.

Naar verluidt heeft Michiel Smit (Nieuw Rechts) ooit eveneens een Marokkaanse belager te hebben geensceneerd.

Waar is nu het bewijs dat deze man heeft gelogen? Als je aangevallen wordt dan mag je jezelf toch verdedigen?

Mocht het inderdaad waar zijn dan is het inderdaad een trieste vertoning te noemen.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 1:45 pm 
lid

Een groep Marokkanen die iemand aanvalt ? Jeetje, dat gebeurt haast nooit natuurlijk.
En al zou het gebeurt zijn dan moet een gore blanke racist zich natuurlijk gewillig in elkaar laten slaan in plaats van zich te verdedigen. Dadelijk overkomt die lieve schattige bontkraagjes nog wat. Is hij nou helemaal gek geworden ?

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 2:26 pm 
lid

Jan Roos is een wandelende rel.. ben benieuwd, zondagavond is hij weer op de radio :gniffel: ik hoor het geraas en het getier nu al :gniffel:

c-more schreef:
Een groep Marokkanen die iemand aanvalt ? Jeetje, dat gebeurt haast nooit natuurlijk.

:tong: zoiets als "ze hebben Croiset geen hakenkruis in zijn borst gekrast, maar zulke dingen gebeuren wel vaak".

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 2:44 pm 
"Echte Jannen" is al sinds een aantal weken van Radio 1 verdwenen, er is nu een ander programma.
Nu is er van Powned een ander programma op die tijd: "Bij gebrek aan beter".
De titel geeft al aan dat het niet veel anders is.
Ongeveer dezelfde gasten in het programma.
Jan Roos bleek zelf de Superjohan.

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 3:27 pm 
lid

Ajjjj klopt ! ik heb het ook al een aantal weken gemist.. jammer wel dat zoiets verdwijnt, het was toch politieke radio en humor, die combinatie is sinds "In de Rode Haan" nogal zeldzaam !

Citaat:
Superjohan
:gniffel: :gniffel:

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 3:45 pm 
Het programma is niet erg veel anders.
Ze zijn gek op de SP, kennelijk vinden ze daar nog wel mensen die het aandurven.
Afgelopen zondagnacht was Sharon Gesthuizen te gast en ze werd uiteraard bevraagd over haar kandidatuur.
Ze is er duidelijk goed op getraind dat er voortdurend door haar verhaal wordt geschreeuwd.

De uitzending is hier in zijn geheel te beluisteren.

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 4:42 pm 
lid

En wat lezen we in het Parool?

Er was gisteravond inderdaad een confrontatie tussen Geenstijlverslaggever Jan Roos en hangjongeren in de Joos de Moorstraat in West, maar in zijn Twitterverslag liet Roos achterwege dat hij zelf een flink wapen uit zijn achterbak trok.

Uit navraag in de buurt blijkt dat er inderdaad sprake is geweest van een confrontatie met over en weer geschreeuw, maar wat zich precies heeft afgespeeld blijft onduidelijk

Volgens de getuigen, waaronder een overbuurvrouw, stond Roos tegenover minder dan twaalf jongens en gooiden ze niet met straatstenen, laat staan dat er stokken en ijzeren staven aan te pas kwamen, zoals de verslaggever stelde. 'Volgens mij is er met wat kleine dingen gegooid,' zegt de buurvrouw.

Het lijkt toch niet helemaal uit de lucht gegrepen te zijn en zijn de verwijzingen naar een Jules Croisetje eerder een wensgedachte, natuurlijk kunnen sommige allochtonen bij een aantal geen kwaad doen, maar de werkelijkheid blijkt toch vaak weerbarstiger. Ik zou niet weten waarom je het zou moeten pikken als je bekogeld wordt met allerlei zooi, klein of niet.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 5:22 pm 
lid

Het is natuurlijk volkomen ondenkbaar dat jantje zich gewoon op een vreselijke manier aanstelt ? Gewoon, om een beetje stemming te maken ? Ik bedoel maar, als je nou de kans krijgt lom Marokkanen aan de schandpaal te nagelen, waarom zou je die kans dan niet pakken, als eerzaam Powned medewerker ? Ik durf te wedden dat zijn vriendjes hem menig schouderklopje hebben gegeven......ons zielige jantje.....

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 5:27 pm 
lid

guus kuhne schreef:
Het is natuurlijk volkomen ondenkbaar dat jantje zich gewoon op een vreselijke manier aanstelt ? Gewoon, om een beetje stemming te maken ? Ik bedoel maar, als je nou de kans krijgt lom Marokkanen aan de schandpaal te nagelen, waarom zou je die kans dan niet pakken, als eerzaam Powned medewerker ? Ik durf te wedden dat zijn vriendjes hem menig schouderklopje hebben gegeven......ons zielige jantje.....

Ach gossie, die zielige en onschuldige bontkraagjes worden er gewoon ingeluisd !! :cry: :cry: :cry:

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 5:39 pm 
c-more schreef:
guus kuhne schreef:

Ach gossie, die zielige en onschuldige bontkraagjes worden er gewoon ingeluisd !! :cry: :cry: :cry:

Och, dat het verhaal van Jan Roos niet klopte, was erg aannemelijk. Later bleek dat inderdaad zo te zijn. Hierboven plaatste ik al een foto van Jan Roos met een machete van een halve meter. Hij verzweeg in eerste instantie dat hij een wapen had en hij wilde geen aangifte doen. En hij werkt natuurlijk voor de vooringenomen Telegraaf/Powned/Geenstijl. Erg vissig allemaal.

De jongens zullen hem wel met een grote mond benaderd hebben, waar hij zonder camera niet tegen opgewassen was. Dus schoot hij in de fight or flight modus met zijn machete. Die jongens zullen wel wat losliggende zooi gegooid hebben.

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 6:01 pm 
lid

Waarheid schreef:
c-more schreef:
guus kuhne schreef:

Och, dat het verhaal van Jan Roos niet klopte, was erg aannemelijk. Later bleek dat inderdaad zo te zijn. Hierboven plaatste ik al een foto van Jan Roos met een machete van een halve meter. Hij verzweeg in eerste instantie dat hij een wapen had en hij wilde geen aangifte doen. En hij werkt natuurlijk voor de vooringenomen Telegraaf/Powned/Geenstijl. Erg vissig allemaal.

De jongens zullen hem wel met een grote mond benaderd hebben, waar hij zonder camera niet tegen opgewassen was. Dus schoot hij in de fight or flight modus met zijn machete. Die jongens zullen wel wat losliggende zooi gegooid hebben.

Huh, die foto is toch niet genomen tijdens dat incident ? En voor wie hij werkt zou niet moeten uitmaken over wat er precies gebeurt is, of zijn mensen van Telegraaf/Powned/Geenstijl bij jou gelijk verdacht ?
Dan lees ik weer een hoop "zullen wel" gebaseerd op vooroordelen naar de blanke man.

Je brult maar wat en je weet niet wat er precies gebeurt is. :wink:

Ik ook niet, maar ga niet in de haatmodes omdat het iemand van een vervelende zender betreft.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 6:38 pm 
c-more schreef:
Waarheid schreef:
c-more schreef:

Huh, die foto is toch niet genomen tijdens dat incident ? En voor wie hij werkt zou niet moeten uitmaken over wat er precies gebeurt is, of zijn mensen van Telegraaf/Powned/Geenstijl bij jou gelijk verdacht ?
Dan lees ik weer een hoop "zullen wel" gebaseerd op vooroordelen naar de blanke man.

Je brult maar wat en je weet niet wat er precies gebeurt is. :wink:

Ik ook niet, maar ga niet in de haatmodes omdat het iemand van een vervelende zender betreft.

Ik heb hele duidelijke redenen om Jan Roos niet op zijn woord te geloven:
- Jan Roos heeft zijn verhaal veranderd nadat getuigen met een ander verhaal kwamen
- Jan Roos heeft geen aangifte gedaan van het voorval
- Jan Roos poseerde eerder als patjepeeër met een machete
- Jan Roos werkt voor een sensatiebelust en nationalistisch medium

Met andere woorden, Jan Roos heeft enerzijds een moreel defect en anderzijds persoonlijk belang bij het verzinnen, verdraaien of aandikken van de gebeurtenis.

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 6:49 pm 
lid

c-more schreef:
guus kuhne schreef:

Nee, arme , zielige jantje heeft een heel erg zielige poging gedaan die jongens erin te luizen. Goed dat hij van een koude kermis is thuis gekomen !

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 8:29 pm 
lid

guus kuhne schreef:
c-more schreef:
guus kuhne schreef:

Nee, arme , zielige jantje heeft een heel erg zielige poging gedaan die jongens erin te luizen. Goed dat hij van een koude kermis is thuis gekomen !

Was jij erbij Guus ?

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 9:41 pm 
lid

Was jij er bij, c-more ?

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 9:57 pm 
lid

guus kuhne schreef:
Was jij er bij, c-more ?

Nee, ik beweer ook niet dat Jan Roos die zielige bontkraagjes erin heeft geluisd.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 10:04 pm 
lid

c-more schreef:
guus kuhne schreef:
Was jij er bij, c-more ?

Nee, ik beweer ook niet dat Jan Roos die zielige bontkraagjes erin heeft geluisd.
Nee, jij beweert het tegenovergestelde.......okee, ik was er ook niet bij, maar Jantje laat altijd een beetje een vieze smaak in de mond bij mij achter en dit incidentje bevestigt dat weer eens.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]